Eller köp en -95/-97 C-klass, 180/200 då har du en bekväm bakhjulsdriven bil som är hållbar och snålare än en Volvo 740/ BMW 320.
Jag har åkt mkt MB och BMW i stor mängd av äldre årgångar och anser att MB är överlägsen gällande driftsäkerhet, bränsleekonomi, bekvämlighet, ljudnivå, bägge rostar dock duktigt som dom flesta äldre bilar gör.
BMW känns vassare väghållningsmässigt men jag vågar påstå att det går att köra minst lika fort med en MB genom samma kurva, dessutom sitter inte ratten snett monterad i en MB på det viset som den gör i en E30, den centrerar inte med stolscentrum, precis som i E36, jag anser det är ruskigt dåligt byggt av ett såkallat premiummärke som påstår sig vara "förarens bil", snett kan man sitta i gamla SAABar då känns det okej, det är en del av charmen med en veteranbil.
Opel Omega 2.0, en doldis med hög komfort och även den RWD samt även den bekvämare och snålare än en 740.
FORD Scorpio, bekväm, inte fullt så driftsäker enligt undersökningar, småfel. Skön att köra och känns stabila och fina, bra långfärdslok med en tyst kupe.