Låter bra det Mange
Fick svar från Classic industries idag angående balkarna till skuffgolvet och de andra plåtarna, de hade "tappat bort" min order!!... Nu är dom dock på väg iallafall så om 2-3 veckor kan du få lacka golvet och torpeden.
@Topic: Efter ca 1 års letande efter baksäte och framstolar så dök det helt plötsligt upp båda delarna på blocket, från olika säljare i var ände av Sverige. Köpte även en Griffin Alu kylare av den ena grabben.
I väntan på delar från Usa har jag under senaste veckan ägnat lite tid åt motorn, Det är en 350 från 1972 som satt i en Camaro. Två bultade vevlageröverfall och de små vevtapparna. Topparna är såkallade "Musse pig" toppar. 291or med 2.02" insugsventiler och 1.64" avgasventiler. 65cc förbränningsrum. Kammen blir: DURATION: 306°/306° LYFT: .447/.447 även kallad "350 hk kammen" Nya hydrallyftare, ventilfjädrar och stötstänger. Bottendelen har fått nya lager, kolvringar, oljepump och packningar. Insuget blir ett Offenhauser dubbelport med en Edelbrock 750 förgasare.
Det får duga en sommar eller tre, sedan är planen att det ska i en nyare LS motor med sprut eller alt en storkubikare. Tänkte även passa på att bygga om framvagnen i den vevan med tubbärarmar, kuggstångsstyrning och en ny subframe.
Med förarstolen på plats så var det en härlig känsla att provsitta en första gång! passande till stunden donerade min farsan en Corvette 69 ratt!