3300
Sök

Går inte att gasa vid rattrörelse! Mercedes!

37 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Tjena..
Har åkt på ett mycket konstigt fenomen i bilen ..

Jag kör en mercedes c180 - 97a, när jag står still med bilen och rattar kan jag inte varva något, den går ner i varv precis så att den inte dör.. Vad är det för fel?

Kan det vara något med servon ? Eller någon annan som kanske har haft samma problem?

Mvh Jonte! smile)

Evildan
21 juli 2012
Kan vara konstruerat på det viset för att hindra inspirerade förare från att svina/burna med bilen.
Exempelvis kan du inte tomvarva en MB S210 430 över ca3800rpm om inte D är i.

Jägermeister
910 Inlägg
21 juli 2012
Verkar ju som att den tar all kraft från motorn när du vrider på ratten.
Kolla om servon kör på sista versen eller kanske spännrullen eller annat
som går på multiremmen snurrar som det ska och inte tar emot.

Remmen är lätt att ta loss, du behöver en 8mm hylsa och litet spärrskaft för
att släppa på spännaren så kan du ta loss remmen för att kolla att tex servon, acn
eller andra hjul går runt lätt som dom ska.

En gång är ingen gång...

2 046 Inlägg
21 juli 2012
Evildan skrev:
Kan vara konstruerat på det viset för att hindra inspirerade förare från att svina/burna med bilen.

inte bara S klass de e så på.. Samma på CLK och C klass och dom flesta mercorna

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

766 Inlägg
21 juli 2012
snart kommer det nya bilar som inte kan åka över hastighetsgränsen vänta bara, det går att fixa med gps i databoxen:) bilindustrin motverkar nog det hela dagarna för annars kommer dom inte få sälja men rigeringarna kommer nog få igenom det snart ska ni se:)

2 046 Inlägg
21 juli 2012
cpu1337 skrev:
snart kommer det nya bilar som inte kan åka över hastighetsgränsen vänta bara, det går att fixa med gps i databoxen:) bilindustrin motverkar nog det hela dagarna för annars kommer dom inte få sälja men rigeringarna kommer nog få igenom det snart ska ni se:)

då spränger jag bilfan

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

766 Inlägg
21 juli 2012
kannebanne skrev:
cpu1337 skrev:

då spränger jag bilfan

haha ja då får de bli cykel:)

37 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Evildan skrev:

Inte direkt det syftet jag har med den.. Men ja som du under skriver, suger ur all kraft..
Tack gemeni, ska testa det.. Gissar oxå på att det är något med servon.. Återkommer i morgon med resultat efter lite skruvande smile

Evildan
22 juli 2012
kannebanne skrev:
Evildan skrev:

inte bara S klass de e så på.. Samma på CLK och C klass och dom flesta mercorna

S210 är T-versionen av W210.

men jo du har helt rätt, det är så ÄVEN på S-klasse W220 -99/-06 om det var den du syftade på, samt även på som du skriver flertalet MB.
Senast redigerat av Evildan (22 juli 2012)

Sök