2677
Sök

Silverfärgad VW POLO 2005-2010 eftersökes i Kalmartrakten!

Charmigt
8 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Silverfärgad VW POLO 2005-2008 i Kalmartrakten eftersökes!

Jag vill be er alla i Kalmartrakten om en tjänst!
Att hålla ögonen öppna efter en silverfärgad VW  med skadad front, som i måndags den 23/7 körde på två hundar norr om Läckeby Djursjukhus och smet!
Ägarna till hundarna är utom sig och vill komma i kontakt med bilägaren!

"VI VET NU ATT DET VAR EN SILVERFÄRGAD VOLKSWAGEN

Silverfärgad bil som är skadad i fronten sökes.
Hunden Nalle och hans hundkompis Kayla blev igår Måndag kväll dödade av en bil... Vars förare smet från platsen ... Olyckan skedde ett hundratal meter norr om Läckeby Djursjukhus
Bilen kom från Läckebyhållet körande mot Nickebo, Väg 125

Har du sett en silverfärgad bil med skador på fronten så

Snälla kontakta polisen i Kalmar, det är polisanmält.
HITTELÖN till tipsare som leder till hittande av bil+ förare
Senast redigerat av Charmig (29 juli 2012)

Mono No Aware

88 Inlägg
25 juli 2012
Ska hålla koll. Kör ju runt i Kalmar trakterna själv!

335 Inlägg
25 juli 2012
Idioter finns det verkligen, och i detta fallet blir de ju smitning.. Men hundägarna är medvetna om att dom är ersättningsskylldiga för bilens skador? (i normalfallet alltså)

Hr själv tappat en hund på detta sätt när jag var barn, den föraren smet också, misstänker fyllekörning eller liknande. Annars om man krockar med tamdjur så är det inte förarens fel i regel, men sticker man så har man nog inte rent mjöl i påsen.. 

En hyffsat ny passat, jag skulle ringa till varenda plåtverkstad och fråga, säger man sitt ärende på ett snällt sätt så kommer du nog få hjälp..
Senast redigerat av tobbe456 (25 juli 2012)

Charmigt
8 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
NilssoN-89 skrev:
Ska hålla koll. Kör ju runt i Kalmar trakterna själv!

Det tackar vi för

Mono No Aware

Charmigt
8 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Idioter finns det verkligen, och i detta fallet blir de ju smitning.. Men hundägarna är medvetna om att dom är ersättningsskylldiga för bilens skador? (i normalfallet alltså)

Hr själv tappat en hund på detta sätt när jag var barn, den föraren smet också, misstänker fyllekörning eller liknande. Annars om man krockar med tamdjur så är det inte förarens fel i regel, men sticker man så har man nog inte rent mjöl i påsen.. 

En hyffsat ny passat, jag skulle ringa till varenda plåtverkstad och fråga, säger man sitt ärende på ett snällt sätt så kommer du nog få hjälp..

Du har absolut rätt att i vanliga fall eftersom hundarna smet ut på vägen så skulle ägarna varit ersättningsskyldiga. Men eftersom föraren smet ifrån platsen utan att ens stanna och titta hur det gick eller vad han körde på för något så klassas det som smitning. Förövrigt var det inga små hundar utan två stora hundar i labradorstorlek, så föraren kan knappast missat att den körde på något....

Mono No Aware

Charmigt
8 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
NY INFO!: Alla bildelar de hittat längs vägen stämmer in på en VOLKSWAGEN POLO 2005-2010. Så ser du ungefär en sådan bil med skadad front (höger list och framlykta) så kontakta polisen.

Mono No Aware

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
25 juli 2012
Inte var att vara dryg, men är det koppeltvång där det hände? Hör med din kommun. Får ni tag på smitaren så lär den personen yrka på att det ska vara koppeltvång.
Dessutom så har jag hört att man INTE behöver väja för ett djur om det är mindre än ett rådjur, fast en normalt funtad människa väjar väl för de flesta djuren oavsett storlek.
Oavsett vad så lider jag med dig då jag vet hur hemskt det är att förlora ett djur helt plötsligt.

Ett tips kan ju vara att besöka plåtverkstäder och lokala VW verkstan om någon nyligen har beställt nya delar.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

785 Inlägg
25 juli 2012
Personen som körde bilen är förmodligen chockad av det som hänt, och rädd för konsekvenserna om denna uppgav sig.
Kan inte vara helt lätt.

Lider med ägarna av hundarna..

Its not the fart that kills, its the smell...

Charmigt
8 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Tobbetdi skrev:
Inte var att vara dryg, men är det koppeltvång där det hände? Hör med din kommun. Får ni tag på smitaren så lär den personen yrka på att det ska vara koppeltvång.
Dessutom så har jag hört att man INTE behöver väja för ett djur om det är mindre än ett rådjur, fast en normalt funtad människa väjar väl för de flesta djuren oavsett storlek.
Oavsett vad så lider jag med dig då jag vet hur hemskt det är att förlora ett djur helt plötsligt.

Ett tips kan ju vara att besöka plåtverkstäder och lokala VW verkstan om någon nyligen har beställt nya delar.

Troligen har du rätt i det, men man stannar väl ändå och kollar vad man körde på ... Hundägarens fel att hundarna smet ut på vägen, men eftersom föraren stack utan att ens stanna å kolla hur det gick klassas det som smitning.
Tack för omtanken men det är inte mina hundar utan en bekants... Håll gärna ögonen öppna!

Mono No Aware

Charmigt
8 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Fredde_Vette skrev:
Personen som körde bilen är förmodligen chockad av det som hänt, och rädd för konsekvenserna om denna uppgav sig.
Kan inte vara helt lätt.

Lider med ägarna av hundarna..

Troligen ännu mer rädd att träda fram efter dagens tidningsrepotage i Barometern ... Nu klassas det ju som smitning då föraren bara stack .. Vad som gjorde att personen bara stack kan vi enbart spekulera i, nytaget kort, rattfull, körde för fort eller något annat. Det vet vi icke men ändå dålig stil att bara smita.

Hade personen stannat däremot hade hundägarna fått stå för skadorna på bilen, men nu blir det istället smitning...

Mono No Aware

335 Inlägg
26 juli 2012
Hunden vi tappade var också en labrador faktiskt, en jävla smäll som hördes långt bort.. Hittade bildelar lite överallt... 

Sätt dit idioten, chockad eller inte, han/hon åker som satan på smitning ! Inte mer än rätt.. 

Jävla hemskt är det iaf, stått där själv..

785 Inlägg
26 juli 2012
Hur kom hundarna ut på gatan? Och vad gjorde ägarna?
Bara ren nyfikenhet.
Bara för man kör på något måste man inte vara laglydig (typ som du skrev, full osv)

Hade ju varit skönt för alla om personen gav sig till känna, men ju längre tid det går, ju mer press får denna på sig.

Its not the fart that kills, its the smell...

4 670 Inlägg
26 juli 2012
Liter med dom som ägde hundarna! Att smita är nog det fegaste man kan göra! Vill inte ens tänka tanken vad man skulle göra med den personen som väljer att lämna en/flera skadade personers familjemedlemmar!

Hoppas verkligen ni eller polisen får tag på personen som körde denna bil.

Charmigt
8 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Fredde_Vette skrev:
Hur kom hundarna ut på gatan? Och vad gjorde ägarna?
Bara ren nyfikenhet.
Bara för man kör på något måste man inte vara laglydig (typ som du skrev, full osv)

Hade ju varit skönt för alla om personen gav sig till känna, men ju längre tid det går, ju mer press får denna på sig.

Nu har jag inte alla detaljer, men i anslutning till deras boende finns en stor gräsplätt eller vad vi ska kalla det där hundarna håller till och de har aldrig dragit iväg innan. Men något fick dem att dra iväg i riktning mot stora vägen genom buskar och allt möjligt och ägarna hann inte ikapp ...
Nej, absolut inte ... Jag sa enbart att personen kan ha blivit så chockad och rädd och varför den smet utan och stanna kan man bara spekulera i, det kan ha varit ren rädsla till att personen kört för fort, varit rattfull eller vad som men det kan man bara spekulera i.

Jadu man får väl se om personen gör det eller icke... Och det är ju inget som säger att den som körde är hemmahörande runt kalmartrakten, kan ju likväl varit någon på besök eller vad som ...

Mono No Aware

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 juli 2012
Charmig skrev:
NY INFO!: Alla bildelar de hittat längs vägen stämmer in på en VOLKSWAGEN POLO 2005-2010. Så ser du ungefär en sådan bil med skadad front (höger list och framlykta) så kontakta polisen.

En Polo säger du, ändra från Passat i rubriken är ett tips det gör du genom att redigera det första inlägget du skrev!

Jag beklagar det som skett.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Charmigt
8 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Charmig skrev:

En Polo säger du, ändra från Passat i rubriken är ett tips det gör du genom att redigera det första inlägget du skrev!

Jag beklagar det som skett.

Åh sorry! jag har totalt glömt att ändra sen det kom ny info! tack!

Mono No Aware

Sök