Var förbi KLracing o hämtade lite roliga bra o ha saker. Tackar för den fina rabatten! Vattenkyld IC, 12tums fläkt, vatten exp tank, dumplock, 70mm spjällhus samt DP fläns o insugsfläns
Plockade ihop styrningen och gjorde en mycket exakt framvagnsinställning.. (ögonmåtta)
Kunde inte motstå att ta lite helhetsbilder när jag hade en redig kamera i garaget.
Bagaget gapade sorgligt tomt, dags o göra ändring på det.
Tillverkade ett av två stag till bränsletanken.
Redig 54L tank från Jocar Tänkte även placera batteri samt säkringslådan baktill.
Satt igår o försökte passa in alla komponenter på bilen, och insåg att fan.. Insuget sitter ivägen för den större bromscylindern och servon... Så jag gjorde några fina mallar i papp o lämnade dom till en polare som jobbar i en skärverkstad. Fick några fina bitar med mig hem som jag knåpade ihop.
Som ni ser är den lite större än org. Målet med detta insug e inte att få ett stort monsterinsug, utan bygga en mer kompakt så jag får plats med bromssystemet. Kommer placera plemunet lägre än org, kommer va lättare o förstå vad jag menar i början på nästa vecka.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
17 november 2012
#145
Sätt bromsservot under instrumentbrädan istället, det finns fina satser att köpa (eller bygga kopior på) finns antingen pedalkit eller kompletta med servo, tex här: http://www.kvarnbergproducts.se/products.aspx?cat=1
riktigt skojigt bygge.. Jag tycker det är kul å se när folk bygger annat än v8or.. (jag är ju dock själv v8 nörd) men är bra fränt med något annat som förflyttar bilarna fort
Sätt bromsservot under instrumentbrädan istället, det finns fina satser att köpa (eller bygga kopior på) finns antingen pedalkit eller kompletta med servo, tex här: http://www.kvarnbergproducts.se/products.aspx?cat=1
Funderade på det med, men där ska det också in så mycket lulllull sen så det får inte plats där heller
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
17 november 2012
#150
Slimbastard skrev:
anton_duett skrev:
Ser bra ut! Dock så sitter parallell staget i fel hål. Det ska sitta i dom inre hålen
Jaså? Det var som tusan. Har för mig att det satt såhär när jag rev ner framvagnen. Har det nån betydelse vart parallelstaget sitter?
vinkeln på styrarmarna sköter styrgeometrin , det med att inner/ytterhjul vrids olika mycke, men vilket som ska sitta på vilket ställe ska jag låta vara osagt, på brorsans duettrod som han & jag byggde för 9-10år sedan (bilen såld sen många år) så hade vi äldre framvagnen (för B16motor) & då sitter hjälpstyrarmen på framvagnsbalken, så de bilderna är inte tillförlitliga, men där sitter iaf paralellstaget innerst. http://www.garaget.org/?car=173033
Senast redigerat av farbrorbozze (17 november 2012)
Ser bra ut! Dock så sitter parallell staget i fel hål. Det ska sitta i dom inre hålen
Jaså? Det var som tusan. Har för mig att det satt såhär när jag rev ner framvagnen. Har det nån betydelse vart parallelstaget sitter?
verkar vara många bud, kanske inte spelar nån roll hur det sitter,men på en skiss på Genuine Classic Parts så sitter paralellstaget längst fram på en 210 med b18... för övrigt hur coolt projekt som helst
Vill först o främst tacka Gasoline Magazine för att dom publicerade min bil i deras november nr. Om ni inte läser tidningen så spring iväg o köp en vetja
Plemun typ färdigt, ska fixas spridarhållare, vacumuttag o lite sånt smått o gott.
Pga platsbrist (och lite ballfaktor) blev det ett underhängande vattenkylt ic
Ett nedre fäste kommer såklart även att fixas. Blir trångt med rören sen!
Hela 2mm tillgodo mellan startmotorn o ic'n
Fixade till en liten downpipe när jag var i farten med, monterade även en exp tank för kylvattnet.
En liten bild på det väldigt lilla kontoret.
Klädde väggarna med högtalarmatta, blev rätt bra enligt mig