2890
Sök

Vad kommer ni att köra för vinterbilar 2012-2013?

689 Inlägg
15 december 2012
Fick lära mig idag efter 2 år hur man gör med s6oin för att ta sig fram i 40 cm snö. koppla ur antispinn o antisladd o sen e det bara att gasa som fan o styra så tar man sig fram överallt smile

7 100 Inlägg
15 december 2012
Andromeda skrev:
Vinterbil? Det är för dom med fina bilar va? tongue

de är till för dom som inte vågar andvända sina bilar wink

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
15 december 2012
En bil man inte vågar använda är ingen bil enligt mig. En bil är till för att användas.

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
15 december 2012
Extrazz skrev:
En bil man inte vågar använda är ingen bil enligt mig. En bil är till för att användas.

kul att du känner så ... kör du skyline eller liknande året om ? eller är de en 740 du tuffar runt i ?

1 283 Inlägg
16 december 2012
Extrazz skrev:

Men bilar kan användas till olika saker wink Vinterbilen ska användas för att piskas skiten ur o sladda tongue
Med dom kan man passa på att köra till gränsen utan att riskera att kvadda sin älskling smile

The Real Team
235 Inlägg
16 december 2012
blir e34an som vinterbil big_smile https://www1.garaget.org/archive/148/147543/314968/314968-2972817.jpg

Hoppsan hur fan gick det här till !

194 Inlägg
En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
16 december 2012
Vita_Vargen skrev:
Extrazz skrev:

Men bilar kan användas till olika saker wink Vinterbilen ska användas för att piskas skiten ur o sladda tongue
Med dom kan man passa på att köra till gränsen utan att riskera att kvadda sin älskling smile

CHEEVA skrev:
Extrazz skrev:

kul att du känner så ... kör du skyline eller liknande året om ? eller är de en 740 du tuffar runt i ?

Man behöver inte köra sönder saker man ställer av och inte vågar köra i diverse väderlekar mm. Det är väl oberoende vad för bil som nyttjas? Har man en bil så ska man kunna använda den året runt. Sen behöver man givetvis inte ligga och piska sönder varenda snövall etc. Likadant är det väl för bilar som byggs mer eller mindre enbart för utställningar men som knappast går ens att framföra på en vanlig väg. Detta måste ju ändå inte räknas som en bilman faktiskt kan använda

Har kört allt ifrån Svenssonbilar till Subaru Impreza STI Type R och Mitsubishi 3000GT VR4 Även vintertid. Det är ju bara att tvätta om man är rädd för saltet.

5 111 Inlägg
16 december 2012
Jag har renoverat på min Volvo PV i 10 års tid, den är ännu inte klar, men den dagen den är det så tänker jag inte ruinera allt det jobbet med att köra den i saltdiket då det trots allt finns andra bilar man kan köra med i stället, min åsikt som jag står för. wink

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
16 december 2012
Volvo544special65 skrev:
Jag har renoverat på min Volvo PV i 10 års tid, den är ännu inte klar, men den dagen den är det så tänker jag inte ruinera allt det jobbet med att köra den i saltdiket då det trots allt finns andra bilar man kan köra med i stället, min åsikt som jag står för. wink

Bra sagt! Det finns vissa saker man är rädd om som typ din PV som är väl värd att bevaras och att man inte sätter den i en stolpe!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Självlärd
3 083 Inlägg
16 december 2012
Extrazz skrev:
Vita_Vargen skrev:
Extrazz skrev:

CHEEVA skrev:
Extrazz skrev:

Man behöver inte köra sönder saker man ställer av och inte vågar köra i diverse väderlekar mm. Det är väl oberoende vad för bil som nyttjas? Har man en bil så ska man kunna använda den året runt. Sen behöver man givetvis inte ligga och piska sönder varenda snövall etc. Likadant är det väl för bilar som byggs mer eller mindre enbart för utställningar men som knappast går ens att framföra på en vanlig väg. Detta måste ju ändå inte räknas som en bilman faktiskt kan använda

Har kört allt ifrån Svenssonbilar till Subaru Impreza STI Type R och Mitsubishi 3000GT VR4 Även vintertid. Det är ju bara att tvätta om man är rädd för saltet.

Jag skulle inte vilja köra en jänk eller corvette eller liknande i allt salt dom häller på vägarna. Och inte dessutom riskera att alla andra idioter på vägen som tror att dom är världsmästare i rally ska köra in i mig. Och sen kan det hända olyckor ändå PGA halkan
Senast redigerat av Volvo142_73a (16 december 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
16 december 2012
Volvo142_73a skrev:
Extrazz skrev:
Vita_Vargen skrev:
Extrazz skrev:

CHEEVA skrev:

Jag skulle inte vilja köra en jänk eller corvette eller liknande i allt salt dom häller på vägarna. Och inte dessutom riskera att alla andra idioter på vägen som tror att dom är världsmästare i rally ska köra in i mig

Gillar den kommentaren!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Självlärd
3 083 Inlägg
16 december 2012
Vettemannen skrev:
Volvo142_73a skrev:
Extrazz skrev:
Vita_Vargen skrev:
Extrazz skrev:

Jag skulle inte vilja köra en jänk eller corvette eller liknande i allt salt dom häller på vägarna. Och inte dessutom riskera att alla andra idioter på vägen som tror att dom är världsmästare i rally ska köra in i mig

/Benny

Kul att du förstod den fast jag just insåg att halva var helt fel formulerad med orden på fel plats.. Tankevurpa kanske

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

124 Inlägg
16 december 2012
evon på isen och golfen till vardags.

Evildan
16 december 2012
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Vettemannen skrev:
Volvo142_73a skrev:

/Benny

Kul att du förstod den fast jag just insåg att halva var helt fel formulerad med orden på fel plats.. Tankevurpa kanske

Jänkare, det inbegriper rätt många Explorer, Blazer, Tahoe, RAM, osv roll

Men jag förstår hur du menar med "jänk" mera åt detta håll, äldre Impala, "makkarayksi", Camaro , Charger, Roadrunner osv.
Senast redigerat av Evildan (16 december 2012)

64 Inlägg
16 december 2012
Kör "jänk" på vintern:) tar sej fram bra mkt bättre än mkt annat så:) även 740in fick vara med en kväll tills den tappade 4n så nu får den agera banbil:)

https://www1.garaget.org/archive/74/73788/218737/218737-2068266.jpg

MoPar Power!

143 Inlägg
17 december 2012
Ja jag kör runt i min Höst / vinter / vår bil big_smile En Golf Gti Ed 30.
https://www1.garaget.org/archive/6/5355/294426/large_294426-2782128.jpg

GT-Ren får vila på vintern cool
https://www1.garaget.org/archive/6/5355/286634/large_286634-2966897.jpg

June 2011 - Imagine sitting in a deckchair in your garden on a summer’s day. It’s quiet and peaceful and you are enjoying the birdsong. Then you are hit from behind by a Boeing 747. That’s what the acceleration feels like in a GT-R. Absolutely unbefrigginglievable.
Move Over Veyron, There’s A New King In Town.

68 Inlägg
4 januari 2013
Vart en E30 318i för mig igen, Nyrollad mattsvart med lite "lull lull"
Egen erfarenhet så är det en sjukt rolig och billig vinterbil ;D
https://www1.garaget.org/archive/69/68277/316486/large_316486-2985724.jpg

1 319 Inlägg
4 januari 2013
Jag vet så mycket att 318 har en fyra, men 318i har väll några mer hästar än vanliga 318?
Har några kompisar som kört 318 e30 och alla har haft roligt, och alla har kommit undan med mycket mindre pengar en 320/325

_----------'

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg

Sök