Bennfors skrev:
Behöver eran hjälp! Har en Polo som jag har gjort om för att likna polisens bilar. Blev stoppad i lördags och de enda dom kunde komma på att anmäla mig för var blåljuset som sitter på bilen. Jag har kopplat allt så att de inte kan användas utan att man sätter på en strömbrytare i motorrummet. De ville bötfälla mig men jag nekade brott. (åklagarsak numera)
Det andra problemet är att de ville att jag skulle reg.bessa bilen (!) och när jag åkte till min lokala beshall så får jag till svar: "Du har ju larmanordning på bilen, du måste regga om den som utryckningsfordon" Svar: Nej! Larmanordning är med ljud!" "-Spelar ingen roll! Du har blåljus på bilen och de får man inte ha, för de kan förknippas med en polisbil" Jag avslutade diskutionen där för att jag inte ville slå någon på käften.... Hur ska jag gå till väga när dom inte vill göra ngt med min bil som är laglig! Bilen har samma färger som polisen, står tom POLIS på bilen, men de vill ta mig för blåljuset (som jag vet att jag får ha)
Hjälp uppskattas snarast då jag ska åka dit idag (18/6) och skälla lite till på dom
och ge dom lite papper på andra bilar och domslut som har sagt att det är ok att ha blåljus på bilarna.
Besvarade du inte frågan själv?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.