2745
Sök

Köpa bil som nybörjare/novis?

47 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#21
Stefan1980 skrev:
trippelturbo skrev:
Första är fin o verkar prisvärt, om beskrivningen nu stämmer..

Frågan är hur mkt skuld han har på bilen o du får "bara" betala 57papp eller även skulden ?!

Jag mailade precis och frågade det. Fast jag vettefaen om 57k är lite högt, men jag läste någonstans
att S60-modellen från 2003-2004 skulle vara bättre än den från 2001.

fick precis svar av säljaren
Har restskuld på 44k som löses på banken vid affär.
Totalt vill jag alltså ha 57k

Evildan
5 augusti 2012
#22
Stefan1980 skrev:
Någon skrev här att ev. någon kunde följa med och kolla bilarna jag är intresserad av.
Det jag har tänkt på förut är, att det skulle säkert vara lätt att starta ett företag
för att hjälpa oss "vanliga svenssons" som vill köpa bil men inte vet något, som kan sända ut
sin(a) anställd(a) person(er) för att hjälpa med bilköpen för en viss summa.

Jag tror att det skulle vara värt någon tusenlapp eller två och betala en oberoende bilintresserad person att hänga med
och kolla bilar och som kan ge mig förslag om "den å den" bilden är köpvärd eller ej.

Sådant företag finns redan, vänd dig till motormännen, dom har teststationer runt om i landet.
samt en checklista du som privatperson kan använda dig utav, dock är den delvis lite lustigt skriven:
"kontrollera så att instrumentbrädan lyser" jag har ALDRIG ägt, kört, åkt i en bil där instrumentbrädan lyser, däremot instrumentbelysningen wink

EDIT: även bilprovningen gör konditionstester åt bilspekulanter.
Senast redigerat av Evildan (5 augusti 2012)

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2012
#23
Jag kan tyvärr inte säga mkt om automataren, men under en liter är nog svår o komma med 2.5t + aut. Brorsan har en 2.4t manuell, o den drar ganska exakt 1 liter i stan, dvs en del start/stopp. O då är han snäll mot den (visst fan kan den dra 1.5 om han gasar upp till 90 i tvåan te.x. ..

Kan som sagt inte säga mkt om automataren annat än att jag inte har bra erfarenhet av dom när det gäller bränsle! O när det är kallt får du räkna med nåra dl mer, så du kan nog ändå snitta 1.5 i stan under vinterhalvåret.

Tror att S60ina med stora motorer o aut är billiga just för att dom är törstiga o ger inte den komforten för bränslet dom tar.

Fart missbrukare

47 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#24
Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:
Någon skrev här att ev. någon kunde följa med och kolla bilarna jag är intresserad av.
Det jag har tänkt på förut är, att det skulle säkert vara lätt att starta ett företag
för att hjälpa oss "vanliga svenssons" som vill köpa bil men inte vet något, som kan sända ut
sin(a) anställd(a) person(er) för att hjälpa med bilköpen för en viss summa.

Jag tror att det skulle vara värt någon tusenlapp eller två och betala en oberoende bilintresserad person att hänga med
och kolla bilar och som kan ge mig förslag om "den å den" bilden är köpvärd eller ej.

Sådant företag finns redan, vänd dig till motormännen, dom har teststationer runt om i landet.
samt en checklista du som privatperson kan använda dig utav, dock är den delvis lite lustigt skriven:
"kontrollera så att instrumentbrädan lyser" jag har ALDRIG ägt, kört, åkt i en bil där instrumentbrädan lyser, däremot instrumentbelysningen wink

EDIT: även bilprovningen gör konditionstester åt bilspekulanter.

Enligt http://www.teknikensvarld.se/2011/07/14 … estcenter/ så har motormännen lagt ner sina teststationer.

Evildan
5 augusti 2012
#25
Stefan1980 skrev:
Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:
Någon skrev här att ev. någon kunde följa med och kolla bilarna jag är intresserad av.
Det jag har tänkt på förut är, att det skulle säkert vara lätt att starta ett företag
för att hjälpa oss "vanliga svenssons" som vill köpa bil men inte vet något, som kan sända ut
sin(a) anställd(a) person(er) för att hjälpa med bilköpen för en viss summa.

Jag tror att det skulle vara värt någon tusenlapp eller två och betala en oberoende bilintresserad person att hänga med
och kolla bilar och som kan ge mig förslag om "den å den" bilden är köpvärd eller ej.

Sådant företag finns redan, vänd dig till motormännen, dom har teststationer runt om i landet.
samt en checklista du som privatperson kan använda dig utav, dock är den delvis lite lustigt skriven:
"kontrollera så att instrumentbrädan lyser" jag har ALDRIG ägt, kört, åkt i en bil där instrumentbrädan lyser, däremot instrumentbelysningen wink

EDIT: även bilprovningen gör konditionstester åt bilspekulanter.

Enligt http://www.teknikensvarld.se/2011/07/14 … estcenter/ så har motormännen lagt ner sina teststationer.

Där ser man, då var jag för dåligt uppdaterad på det.

Bilprovningen gör tester fortf.
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … 640049D2F6

47 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#26
Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:
Evildan skrev:
Sådant företag finns redan, vänd dig till motormännen, dom har teststationer runt om i landet.
samt en checklista du som privatperson kan använda dig utav, dock är den delvis lite lustigt skriven:
"kontrollera så att instrumentbrädan lyser" jag har ALDRIG ägt, kört, åkt i en bil där instrumentbrädan lyser, däremot instrumentbelysningen wink

EDIT: även bilprovningen gör konditionstester åt bilspekulanter.

Enligt http://www.teknikensvarld.se/2011/07/14 … estcenter/ så har motormännen lagt ner sina teststationer.

Där ser man, då var jag för dåligt uppdaterad på det.

Bilprovningen gör tester fortf.
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … 640049D2F6

Jo såg det.

Undra om det ändå är mer värt för mig att köra på bilen från 2001 till ett lägre pris och ha kvar mellanskillnaden till t.ex. bränsle och ev. reparation som kan uppstå.
Hade oavsett bil, bara tänkt att ha den i 6-7 månader.

Evildan
5 augusti 2012
#27
Stefan1980 skrev:
Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:

Enligt http://www.teknikensvarld.se/2011/07/14 … estcenter/ så har motormännen lagt ner sina teststationer.

Där ser man, då var jag för dåligt uppdaterad på det.

Bilprovningen gör tester fortf.
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … 640049D2F6

Jo såg det.

Undra om det ändå är mer värt för mig att köra på bilen från 2001 till ett lägre pris och ha kvar mellanskillnaden till t.ex. bränsle och ev. reparation som kan uppstå.
Hade oavsett bil, bara tänkt att ha den i 6-7 månader.

Då är det antagligen ett bättre ekonomiskt val att köpa -01an då en äldre bil inte tappar lika mkt i värde som en nyare.
Jag hade en 170hk -01 aut i vintras och den gick utmärkt att köra under litern blandad körning om man betedde sig vettigt med gas och körde snällt i övrigt oxå.
I ren stadskörning utan betänkligheter med gas eller broms, kallstart, 6km till jobbet, 43km/h i snittfart ville den dock ha runt 1.2 inklusive bränsleåtgång vid isskrapning.
Ingen större känsla på skillnaden i en -01 jämfört med en -03 så använd dom pengarna till service och ev rep istället.

(Med tanke på ekonomi: undvik turbobilar, bara en sak till som kan gå sönder, dom vill dessutom ha mera bränsle)

47 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#28
Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:
Evildan skrev:

Där ser man, då var jag för dåligt uppdaterad på det.

Bilprovningen gör tester fortf.
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … 640049D2F6

Jo såg det.

Undra om det ändå är mer värt för mig att köra på bilen från 2001 till ett lägre pris och ha kvar mellanskillnaden till t.ex. bränsle och ev. reparation som kan uppstå.
Hade oavsett bil, bara tänkt att ha den i 6-7 månader.

Då är det antagligen ett bättre ekonomiskt val att köpa -01an då en äldre bil inte tappar lika mkt i värde som en nyare.
Jag hade en 170hk -01 aut i vintras och den gick utmärkt att köra under litern blandad körning om man betedde sig vettigt med gas och körde snällt i övrigt oxå.
I ren stadskörning utan betänkligheter med gas eller broms, kallstart, 6km till jobbet, 43km/h i snittfart ville den dock ha runt 1.2 inklusive bränsleåtgång vid isskrapning.
Ingen större känsla på skillnaden i en -01 jämfört med en -03 så använd dom pengarna till service och ev rep istället.

(Med tanke på ekonomi: undvik turbobilar, bara en sak till som kan gå sönder, dom vill dessutom ha mera bränsle)

Jo, jag har "bara" cirka 25km till jobbet där jag bor just nu, kommer dock flytta närmare inom en snar framtid (blir väl halva distansen)

Så dryga 10L/100km är nog inte en så stor kostnad. Beroende när mina pengar kommer, så tar jag nog och sticker till
BR Bil och kollar in deras lite mer.

Inte för att jag tror -01:an kommer att dra något mindre, men detär som du säger, mindre värdeminskning på den på halvåret-året, och sköter jag den snyggt under ägandetiden så tror jag att jag kan få tillbaka "det mesta" på den (av inköpspriset). tänkte se om jag kan få ner deras pris lite.. Den har ju ändå legat ute på annons sedan 3 juli.

Evildan
5 augusti 2012
#29
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S … 11&w=1
en bifuel, ingen trängselskatt har jag för mig, är en miljöbil samt den har rullat kort.
billig årsskatt: 1200cirka.
jag har haft en v70 bifuel aut, går utmärkt att förflytta ändalykten från A-B med i ett normalt essingetempo.
den enda nackdelen är att man kan köra ca 45mil på gas/bensin sen är det dax att tanka.

Evildan
5 augusti 2012
#30
den ser bra ut på bild.
Då det är en turbobil, lukta på kylarvattnet om det luktar avgaser
(akta så du inte bränner dig när du öppnar då det är tryck i expansionskärlet)
kolla även olja, den ska inte vara maraboufärgad eller svart.
när du startar bilen be någon stå bakom och kontrollera om den ryker blått, då går det åt olja.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 augusti 2012
#31
Har inte hängt med så bra i tråden, men att det är en bilhandlare behöver tyvärr inte betyda att man blir mindre lurad.

Köpte min Mk2 hos en bilhandlare i Göteborg och den såg fräsh och fin ut med låga mil. När jag kom hem så upptäckte jag att dom hissat domkraft genom golvet på bilen (korkat av mig att inte kika det på plats, jag vet men det regnade så jag kröp inte på marken) och efter 2-3 veckor så började det krypa fram rost i framskärmen och runt tanklocket, det visade sig att denna hederliga bilfirma slipat lite och lagt på ny färg så att det skulle se fint ut vid försäljning. Tycker det är tragiskt att det ska vara såhär, men man måste verkligen vara på sin vakt när man ska handla bil idag eftersom folk har en förmåga att sälja sin bil med dolda fel i stället för att lägga pengar på att laga det. Så mitt tips är att ta med någon som kan bilar om man ska kika. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

47 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#32
Evildan skrev:
den ser bra ut på bild.
Då det är en turbobil, lukta på kylarvattnet om det luktar avgaser
(akta så du inte bränner dig när du öppnar då det är tryck i expansionskärlet)
kolla även olja, den ska inte vara maraboufärgad eller svart.
när du startar bilen be någon stå bakom och kontrollera om den ryker blått, då går det åt olja.

Gäller det den beiga jag länkade?
Tyvärr kommer jag inte kunna ha någon med mig i veckan sad



rickylicious skrev:
Har inte hängt med så bra i tråden, men att det är en bilhandlare behöver tyvärr inte betyda att man blir mindre lurad.

Köpte min Mk2 hos en bilhandlare i Göteborg och den såg fräsh och fin ut med låga mil. När jag kom hem så upptäckte jag att dom hissat domkraft genom golvet på bilen (korkat av mig att inte kika det på plats, jag vet men det regnade så jag kröp inte på marken) och efter 2-3 veckor så började det krypa fram rost i framskärmen och runt tanklocket, det visade sig att denna hederliga bilfirma slipat lite och lagt på ny färg så att det skulle se fint ut vid försäljning. Tycker det är tragiskt att det ska vara såhär, men man måste verkligen vara på sin vakt när man ska handla bil idag eftersom folk har en förmåga att sälja sin bil med dolda fel i stället för att lägga pengar på att laga det. Så mitt tips är att ta med någon som kan bilar om man ska kika. smile

Känner ingen i stockholm som "kan bilar", därav mega-problemet. big_smile


---


En liten half-offtopic-fråga:
Finns det någon adapter som jag kan koppla till min android-lur (HTC Incredible S, eller min surfplatta Motorola xoom) för att se och styra låtar via
multifunktionsratten alt. stereon?

Evildan
5 augusti 2012
#33
japp, -01 du länkade.

kontrollera så att all el, knappar fungerar, att det kommer kallt ur ventilationsmunstyckena när du ställt temperaturen på blått, kontrollera även att det kommer värme.

gör ett lite "elakt" test oxå: när motorn är ordentligt varm, kör 10/30km/h och trampa gasen i botten så du ser att växellådan hinner med att växla upp i tid innan varvstopp samt att inte motorn hackar och missar på högre varv, har varit med om dyl fenomen på ett par Volvobilar med 5cyl.

kontrollera även förutom det jag tipsade om tidigare att det inte bubblar i expansionkärlet när du öppnat det och ska lukta lite på kylarvätskan, bubblar det tyder det på att det kommer in avgaser i kylarvattnet.

47 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#34
Evildan skrev:
japp, -01 du länkade.

kontrollera så att all el, knappar fungerar, att det kommer kallt ur ventilationsmunstyckena när du ställt temperaturen på blått, kontrollera även att det kommer värme.

gör ett lite "elakt" test oxå: när motorn är ordentligt varm, kör 10/30km/h och trampa gasen i botten så du ser att växellådan hinner med att växla upp i tid innan varvstopp samt att inte motorn hackar och missar på högre varv, har varit med om dyl fenomen på ett par Volvobilar med 5cyl.

kontrollera även förutom det jag tipsade om tidigare att det inte bubblar i expansionkärlet när du öppnat det och ska lukta lite på kylarvätskan, bubblar det tyder det på att det kommer in avgaser i kylarvattnet.

Låter som bra tips, och enkla saker även en novis som jag kan kolla.
JAg läste någonstans att jag även ska lyssna efter "klonk" i framvagnen?
--

Eftersom min vän (som nu flyttat) har köpt flera bilar från bland annat denna handlare, så tror jag inte att de t.ex. ställer om mätare o.dyl skit som man hör bilhandlare kan göra, han har alltid varit nöjd och de har gått "hur långt som helst" och alltid varit som spec:en, jag har bara snabbtestat denna beiga s60, men då körde jag på en sträcka som hade 50-gränd, hörde inget oljud eller annat dåligt. märkte inte av något "fel" i växlandet, men det handlar om en körning på 5-7 minuter i max 50km/h som testat utgjode.

Evildan
5 augusti 2012
#35
Stefan1980 skrev:
Evildan skrev:
japp, -01 du länkade.

kontrollera så att all el, knappar fungerar, att det kommer kallt ur ventilationsmunstyckena när du ställt temperaturen på blått, kontrollera även att det kommer värme.

gör ett lite "elakt" test oxå: när motorn är ordentligt varm, kör 10/30km/h och trampa gasen i botten så du ser att växellådan hinner med att växla upp i tid innan varvstopp samt att inte motorn hackar och missar på högre varv, har varit med om dyl fenomen på ett par Volvobilar med 5cyl.

kontrollera även förutom det jag tipsade om tidigare att det inte bubblar i expansionkärlet när du öppnat det och ska lukta lite på kylarvätskan, bubblar det tyder det på att det kommer in avgaser i kylarvattnet.

Låter som bra tips, och enkla saker även en novis som jag kan kolla.
JAg läste någonstans att jag även ska lyssna efter "klonk" i framvagnen?
--

Eftersom min vän (som nu flyttat) har köpt flera bilar från bland annat denna handlare, så tror jag inte att de t.ex. ställer om mätare o.dyl skit som man hör bilhandlare kan göra, han har alltid varit nöjd och de har gått "hur långt som helst" och alltid varit som spec:en, jag har bara snabbtestat denna beiga s60, men då körde jag på en sträcka som hade 50-gränd, hörde inget oljud eller annat dåligt. märkte inte av något "fel" i växlandet, men det handlar om en körning på 5-7 minuter i max 50km/h som testat utgjode.

Ja, kör lite i sicksack och lyssna efter klonkljud.
(kör över några av vägverket behjälpligt dåliga brunnslock/hål och lyssna.)
Prova vid ytterligare provkörning att ta ut bilen på en snabbare sträcka och testa mera.
Känns ju bra att dom har varit sjyssta tidigare och inte bara hoppas på engångskunder.

47 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
#36
Imorrn får jag pengarna, så imorgon på förmiddagen tänkte jag sticka iväg och kolla in bilen lite mer.
Sedan på torsdag(alt fredag) ska jag köra 385km enkelresa (och tillbaka på söndag), om jag köper denna bil
så blir det en riktigt lång-test.

Då kan jag även fylla upp tanken innan och sedan räkna hur mycket den drar på landsväg genom att fylla på tanken igen när jag är framme hos polaren. big_smile

--

Hur dyrt kan ett "klonkljud" bli på en S60? Vad innebär det för fel, fjädringen som ger upp?

--

Sedan en skötselfråga.. hur bör jag sköta bilen bäst? Jag hade tänkt att iaf bara handtvätta den antingen själv eller betala någon firma 1-200kr för att göra det.
Jag kommer att få tillgång till burad inomhusgarage (både låsbar bur och ytterporten har sådana RFID-brickor för att komma in, för 650-900kr/kvartalet)


Eftersom sätena är av läder, och ljusa (beiga), hur kan jag hålla dem lika fina som de är nu?

--

Tar gärna fler allmänna tips och även vad mer jag borde kolla på innan jag slår till..


Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:
Evildan skrev:
japp, -01 du länkade.

kontrollera så att all el, knappar fungerar, att det kommer kallt ur ventilationsmunstyckena när du ställt temperaturen på blått, kontrollera även att det kommer värme.

gör ett lite "elakt" test oxå: när motorn är ordentligt varm, kör 10/30km/h och trampa gasen i botten så du ser att växellådan hinner med att växla upp i tid innan varvstopp samt att inte motorn hackar och missar på högre varv, har varit med om dyl fenomen på ett par Volvobilar med 5cyl.

kontrollera även förutom det jag tipsade om tidigare att det inte bubblar i expansionkärlet när du öppnat det och ska lukta lite på kylarvätskan, bubblar det tyder det på att det kommer in avgaser i kylarvattnet.

Låter som bra tips, och enkla saker även en novis som jag kan kolla.
JAg läste någonstans att jag även ska lyssna efter "klonk" i framvagnen?
--

Eftersom min vän (som nu flyttat) har köpt flera bilar från bland annat denna handlare, så tror jag inte att de t.ex. ställer om mätare o.dyl skit som man hör bilhandlare kan göra, han har alltid varit nöjd och de har gått "hur långt som helst" och alltid varit som spec:en, jag har bara snabbtestat denna beiga s60, men då körde jag på en sträcka som hade 50-gränd, hörde inget oljud eller annat dåligt. märkte inte av något "fel" i växlandet, men det handlar om en körning på 5-7 minuter i max 50km/h som testat utgjode.

Ja, kör lite i sicksack och lyssna efter klonkljud.
(kör över några av vägverket behjälpligt dåliga brunnslock/hål och lyssna.)
Prova vid ytterligare provkörning att ta ut bilen på en snabbare sträcka och testa mera.
Känns ju bra att dom har varit sjyssta tidigare och inte bara hoppas på engångskunder.

Evildan
7 augusti 2012
#37
Stefan1980 skrev:
Imorrn får jag pengarna, så imorgon på förmiddagen tänkte jag sticka iväg och kolla in bilen lite mer.
Sedan på torsdag(alt fredag) ska jag köra 385km enkelresa (och tillbaka på söndag), om jag köper denna bil
så blir det en riktigt lång-test.

Då kan jag även fylla upp tanken innan och sedan räkna hur mycket den drar på landsväg genom att fylla på tanken igen när jag är framme hos polaren. big_smile

--

Hur dyrt kan ett "klonkljud" bli på en S60? Vad innebär det för fel, fjädringen som ger upp?

--

Sedan en skötselfråga.. hur bör jag sköta bilen bäst? Jag hade tänkt att iaf bara handtvätta den antingen själv eller betala någon firma 1-200kr för att göra det.
Jag kommer att få tillgång till burad inomhusgarage (både låsbar bur och ytterporten har sådana RFID-brickor för att komma in, för 650-900kr/kvartalet)


Eftersom sätena är av läder, och ljusa (beiga), hur kan jag hålla dem lika fina som de är nu?

--

Tar gärna fler allmänna tips och även vad mer jag borde kolla på innan jag slår till..


Evildan skrev:
Stefan1980 skrev:

Låter som bra tips, och enkla saker även en novis som jag kan kolla.
JAg läste någonstans att jag även ska lyssna efter "klonk" i framvagnen?
--

Eftersom min vän (som nu flyttat) har köpt flera bilar från bland annat denna handlare, så tror jag inte att de t.ex. ställer om mätare o.dyl skit som man hör bilhandlare kan göra, han har alltid varit nöjd och de har gått "hur långt som helst" och alltid varit som spec:en, jag har bara snabbtestat denna beiga s60, men då körde jag på en sträcka som hade 50-gränd, hörde inget oljud eller annat dåligt. märkte inte av något "fel" i växlandet, men det handlar om en körning på 5-7 minuter i max 50km/h som testat utgjode.

Ja, kör lite i sicksack och lyssna efter klonkljud.
(kör över några av vägverket behjälpligt dåliga brunnslock/hål och lyssna.)
Prova vid ytterligare provkörning att ta ut bilen på en snabbare sträcka och testa mera.
Känns ju bra att dom har varit sjyssta tidigare och inte bara hoppas på engångskunder.


Klonkljud kan vara en del olika saker exempelvis styrled, länkarmslagring, fjäderbenslagring.

Styrled: greppa hjulet i läge kl 13:45 och försök att vicka det, glappar det då är det oftast en styrled.

Länkarmslagring/fjäderbenslagring: gunga bilen när den står still och lyssna efter klonk, inte alltid det fungerar med enbart handkraft.

Inget av dessa fel är jättedyrt eller komplicerat för "billigabosse på hörnet" att fixa.

Handtvätt är att föredra, en maskintvätt kommer inte åt på samma vis i veck vid tex bakre regskylt.

Kommer inte på ngt mera specifikt just nu.

JO!! PRUTA för bövelen...bjud mindre än vad du vill betala, var skamlös, så är det lättare att mötas på vägen.
En bilhandlare kommer inte att kasta ut dig på gatan så du blir övrkörd av en SLbuss, han vill göra affär och kontant utan inbyte är inte dumt alls för honom.

Första tankningarna kommer säkerligen bilen dra lite extra soppa...roligt att köra lite hårt med ett nyförvärv wink

47 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
#38
Efter närmare en timmas testande både med å utan försäljaren, både på 30-50 och 70-90-vägar
så köpte jag den, fick ner priset till 41000kr.
http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=301341

886 Inlägg
7 augusti 2012
#39
Ehm, det där är väl ingen R?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60_R

(Däremot heter karosstypen R, men det är inte en R-modell, R-stylad kanske?)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

47 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
#40
Wicca skrev:
Ehm, det där är väl ingen R?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60_R

(Däremot heter karosstypen R, men det är inte en R-modell, R-stylad kanske?)

Carfax säger Volvo R + S60 iaf?

EDIT: Eller ja, inte carfax.. Det var iaf något ställe jag kollde nyss och den skrev R + S60 iaf. big_smile
Senast redigerat av Stefan1980 (7 augusti 2012)


Sök