Ser bra ut! Kommit på någon plan för vilken bil som ska få denna skönhet i sig?
ja du fick ju svar på vad frostpluggarna gör och ja vet inte riktigt än, har funderingar på en 142a och sen har ja funderat på att slänga ner den i typ en opel kadett city eller kadett c det vore kul som fan men vet inte än
Ser riktigt fint ut, en tvätt och lite ny färg gör underverk:-) men ska du verkligen ha dit kamremskåporna? Personligen så tycker jag det är mkt snyggare utan och så slipper man all plastskit. Och så är det ju extravikt:p
ja det gör det verkligen som Pim_Pim sa, det är lite epa varning på det så ja tror ja ska köra med kåporna
Ser bra ut! Kommit på någon plan för vilken bil som ska få denna skönhet i sig?
ja du fick ju svar på vad frostpluggarna gör och ja vet inte riktigt än, har funderingar på en 142a och sen har ja funderat på att slänga ner den i typ en opel kadett city eller kadett c det vore kul som fan men vet inte än
Ser bra ut! Kommit på någon plan för vilken bil som ska få denna skönhet i sig?
ja du fick ju svar på vad frostpluggarna gör och ja vet inte riktigt än, har funderingar på en 142a och sen har ja funderat på att slänga ner den i typ en opel kadett city eller kadett c det vore kul som fan men vet inte än
Bygg en Volvo 360 sleeper?:-)
ja det vore också fränt vill ha någon relativt liten bil, och sen ska det vara sleeperstuk men gå som fan
Ser riktigt fint ut, en tvätt och lite ny färg gör underverk:-) men ska du verkligen ha dit kamremskåporna? Personligen så tycker jag det är mkt snyggare utan och så slipper man all plastskit. Och så är det ju extravikt:p
riktigt snyggt med allt grus dam osv som lägger sig där med!
Ser riktigt fint ut, en tvätt och lite ny färg gör underverk:-) men ska du verkligen ha dit kamremskåporna? Personligen så tycker jag det är mkt snyggare utan och så slipper man all plastskit. Och så är det ju extravikt:p
riktigt snyggt med allt grus dam osv som lägger sig där med!
Där lägger sig ingenting, iaf inte på min bil, har kört utan i över ett år.
Ser riktigt fint ut, en tvätt och lite ny färg gör underverk:-) men ska du verkligen ha dit kamremskåporna? Personligen så tycker jag det är mkt snyggare utan och så slipper man all plastskit. Och så är det ju extravikt:p
riktigt snyggt med allt grus dam osv som lägger sig där med!
Där lägger sig ingenting, iaf inte på min bil, har kört utan i över ett år.
händer inte så mycket nu i tråden, det ända som hänt är att ja fått blocket riktplanat, väntar på pengar som kommer den 25e då blir det att handla ny oljepump och nya kolvringar så kan ja slå ihop blocket sen
har inte hänt så mycket men kan ju släng upp två bilder på turbon som ska användas, det är en garrett turbo ingen aning om vad det är för modell men kompressor huset är lika stort som en 16t turbo men avgas huset är större än på en 16t, någon som har någon gissning på vad det kan vara för någon ?
Detta var trevlig läsning! Tänkte själv pula ihop en b230fk för att tillslut sätta den i något roligt! (troligtvis en 240, men vem vet! ) Fortsätt med skriveriet o bilderna!
"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."
Detta var trevlig läsning! Tänkte själv pula ihop en b230fk för att tillslut sätta den i något roligt! (troligtvis en 240, men vem vet! ) Fortsätt med skriveriet o bilderna!
tack ja det tycker ja du ska, det är bra motorer och dom är lätta att skruva med ja lovar att fortsätta med bilder och skrivandet
ser bra ut tänkte höra med dig ang olje returen e det något du kan fixa till mig oxå ??
det är inge svårt att fixa. hålet i blocket där oljereturen går ner är 25mm stort, så ja åkte bara till hydroscand och sen leta ja på en mässings "muff" med slang anslutning som va 25mm och 14mm invändigt för lite grövre oljeretur
börja med att plocka isär turbon för att göra rent och ta ut en avdragen bult
dålig bild men här är bulten som gått av, ja svetsa fast en bult på den avdragna bulten, brände på som fan med svetsen för att få en stark svets + att man får med värmen ner i den avdragna bulten också
efter det så tvätta ja av kompressor huset
ett av fästena som håller ihop kompressor huset va borta så ja tillverka ett eget, mitt är den understa, vart bra som fan
sen fanns det ingen flens till olje returen och orka inte köpa en ny, så tillverka en själv, här är en mall
här har ja skärt ut flänsen och borrat hål för bulten och sen påbörja ja hålet till själva returen men han inte klart
delvis ihop plockad, måste löpa lite bult sen är turbon klar
sen kommer ju pengar på fredag, så ska handla oljepump och kolvringar då sen ska ja på kryssning lördag till söndag kommer hem på söndag efter middag så på söndag kväll blir det att smälla ihop blocket
tycker ni har väntar tillräckligt länge på en uppdate nu, så ja drar fram något ut fickan och då menar ja inte picken men däremot har ja skruvat ihop botten delen började dagen med att åka och köpa ny olje pump och nya kolvringar samt ny olja sen va det bara att börja här kommer bilder
dålig bild men ja börja med att skruva dit oljekylnings munstyckena till kolvarna
sen la ja i nya ramlager, ingen olja där lagerna ska sitta men massa olja mellan lager och vevaxel
nya lager på överfallen
la i veven som ja dränkte med olja
överfallen på plats och moment dragna, och snurrar gjorde det också så det vad ju en jävla tur
sen va det dax att mäta kolvrings glappen, det får inte vara mindre än 0,35 mm och inte större än 0,55 fick i 0,45 på mina så ja klara mig utan att bearbeta något
nya kolvringar på plats
kolvarna klara för montering
kolvarna i och moment dragna
rent och fint
satte i nya oljepumpen med nya gummitätningar i röret mellan pump och blocket och slangen till vevhusventelationen
nya packningar till, ja vad den nu heter
på plats med ny packning
tråget på plats
vexellådsfästet på plats
remhjul och det andra brötet på plats
köpte även en fräsch 531 topp idag
det va allt för den här gången, blocket är klart så nästa steg är toppen