UPDATE!
Hejsan! Pulat lite med bilen idag med
Började med att jag kom ut och märkte att stereon har stått på hela natten+halva dan med stereon på mute mode, så batteriet var ju så gott som tvärdött så började med att ladda upp det
Medans den laddade upp krafterna gjorde jag en service på olja+filter och lite annat småpill.
Sen så fick jag äntligen tvätta av bilen all pollen och smuts utan att det började regna
Lillgrannen fick hjälpa till lite
Sen efter tvätten var det planer på att polera hela bilen då det var mycket smårepor från kvistar, asfaltsstänk m.m på bilen men hann bara med bagageluckan sen blev det för fuktigt i luften så det gick inge vidare, får väll fortsätta imorn om all maskering stannar kvar (kommer säkert börja regna bara för det)
Sen hade jag lite småtråkigt så medans dörrsidorna ändå så var ur bilen började jag att limma om dörrsidorna där skinnet släpt och sen det där tyginlägget i dörren, blev en stor skillnad faktiskt
Sen städade jag ur bagaget och tvätta mattorna osv, sen såg reservhjuls luckan nästan ut som en skål, så sågade ut en ny och fin, ska bara klä den så kommer det nog se bra ut
Ska finliras lite på kanterna innan den kläs
Sen så tog jag dän lysena för att kolla efter rost, hittade några ställen där lacken hade bubblat upp, så jag slipade ner det och drog på lite hammarlack tillsvidare. Passade även på att slänga på hovabakljusen ;D
Gör stor skillnad
Här kommer några helhets bilder, dock taget med mobil får fixa bättre nån gång
Skruva fast den spruckna stötfångaren någolunda tills jag får tag på ny
Längtar till 94front och nå fräna fälgar
EDIT:
Nån som vet hur man kan spela via AUX kabeln på denna stereon?
JVC KD-G401
Ingen som har några centrallås motorer liggnades? Allt för denna gång