som anderholm skrev så är det väll dumt att byta ner sig, finns bra många andra mercor som är mycke roligare än 190, och en 190 för 16k är för mig ett rejält överpris även om fälgarna är med i priset, bättre att du lungnar dig lite och inte byter mot första "bästa", ha tålamod istället för det finns bättre byten
jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
Skillnad på kvalitet och vanlig skåpbil
Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Att Mercedes skulle rosta mer, vara svårare att arbeta med eller hålla sämre är inte korrekt. Mercedes är runt om i världen kända för att vara omöjliga att ta död på, det ryktet har inte Volvo.
En liten 190 med sexa är mycket roligare än en stor familjekombi, vill du pröva något annat så hitta en fin Mercedes och känn på den. Så slipper du fastna i de typiskt svenska fördomarna om att vår lilla lilla biltillverkare Volvo är de enda som kan bygga bra bilar i världen!
mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips. jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
Skillnad på kvalitet och vanlig skåpbil
jag tror 945 är bra kvalitet annars hade nog volvos koncept konkat innan 700-serien kom ut^^ 900-serien ska ju vara den fullländade=)
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
Det som skiljer på en ltt och en ftt är WG klockan som reedan är bytt så den laddar mer än en ftt. Chippad är den samt lite annat godis finns också på den. Skjuter på helt okej för att vara en Volvo
du inte för att vara bögig men enligt regnumret är det en 89 samt gått över 36000 privatimporterad och du får tillbaka 1000 kronor vid avställning samt att den ska in 2013-01-01 - 2013-05-31
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
Det som skiljer på en ltt och en ftt är WG klockan som reedan är bytt så den laddar mer än en ftt. Chippad är den samt lite annat godis finns också på den. Skjuter på helt okej för att vara en Volvo
jaha där ser man det visste jag faktiskt inte jag trodde man fick byta turbon samt ett chip ^^ man lär sålänge man lever. satan att det är samma turboaggregat på LTT och FTT
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
Det som skiljer på en ltt och en ftt är WG klockan som reedan är bytt så den laddar mer än en ftt. Chippad är den samt lite annat godis finns också på den. Skjuter på helt okej för att vara en Volvo
jaha där ser man det visste jag faktiskt inte jag trodde man fick byta turbon samt ett chip ^^ man lär sålänge man lever. satan att det är samma turboaggregat på LTT och FTT
Att Mercedes skulle rosta mer, vara svårare att arbeta med eller hålla sämre är inte korrekt. Mercedes är runt om i världen kända för att vara omöjliga att ta död på, det ryktet har inte Volvo.
En liten 190 med sexa är mycket roligare än en stor familjekombi, vill du pröva något annat så hitta en fin Mercedes och känn på den. Så slipper du fastna i de typiskt svenska fördomarna om att vår lilla lilla biltillverkare Volvo är de enda som kan bygga bra bilar i världen!
mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips. jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt
Vart påstod jag att en Mercedes inte rostar?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
i slutändan kommer du att förlora på bytet, hur du än vrider och vänder så kommer du gå minus, om du ska göra affärer som du skrev att du tyckte om och vill tjäna på det så ska du ju byta mot bilar som är "eftertraktade" och lättsålda
jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
Att Mercedes skulle rosta mer, vara svårare att arbeta med eller hålla sämre är inte korrekt. Mercedes är runt om i världen kända för att vara omöjliga att ta död på, det ryktet har inte Volvo.
En liten 190 med sexa är mycket roligare än en stor familjekombi, vill du pröva något annat så hitta en fin Mercedes och känn på den. Så slipper du fastna i de typiskt svenska fördomarna om att vår lilla lilla biltillverkare Volvo är de enda som kan bygga bra bilar i världen!
mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips. jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt
men i slutändan är det ditt beslut men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^
Skillnad på kvalitet och vanlig skåpbil
jag tror 945 är bra kvalitet annars hade nog volvos koncept konkat innan 700-serien kom ut^^ 900-serien ska ju vara den fullländade=)
Nja.. Finns fler trådar på gorg om kluddande Volvos än de finns om kluddande mercor! För att inte prata om komfort! Mercan är du döskön
Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
i slutändan kommer du att förlora på bytet, hur du än vrider och vänder så kommer du gå minus, om du ska göra affärer som du skrev att du tyckte om och vill tjäna på det så ska du ju byta mot bilar som är "eftertraktade" och lättsålda
Hur ska han kunna byta en volvo mot en eftertraktad bil..?
Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips. jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt
Vart påstod jag att en Mercedes inte rostar?
allmänt envis var det ja
Vem är det som är envis, eller ignorant är kanske ett bättre ord? Du påstod att en Mercedes rostar värre än en Volvo, jag påstod att så knappast är fallet med tanke på hur gärna framför allt 80-tals Volvo rostar och då lommar du i väg från ämnet och påbörjar ett helt nytt ämne om att alla bilar rostar inklusive Mercedes?
Om Mercedes rostar eller ej har aldrig varit aktuellt, utan frågan var om Volvo verkligen är bättre.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jadu Thorseeeen du gör precis som du vill jag hade behållt 945-an och byggt vidare på den man kan komma långt om man är kall och investerar rätt. lycka till med ditt val iallfall drar mej undan från tråden nu då jag tror att du sett vinklingar från olika håll
i slutändan kommer du att förlora på bytet, hur du än vrider och vänder så kommer du gå minus, om du ska göra affärer som du skrev att du tyckte om och vill tjäna på det så ska du ju byta mot bilar som är "eftertraktade" och lättsålda
Hur ska han kunna byta en volvo mot en eftertraktad bil..?
med "eftertraktade" bilar menar jag bilar som är lätt sålda och som man kan tjäna pengar på, alltså inte några överladdade plastraketer eller mångmiljons bilar.
jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE