3501
Sök

Köpråd: Byta Volvo 945 turbo-96 mot 190e 2,6 -88

2 046 Inlägg
9 augusti 2012
#21
Thorseeeen skrev:
audia4gt35 skrev:
Säger samma som pim_pim skriver i första inlägget big_smile

Jo får nog sova på det hehe... Men men han kommer ju inte förens lördag! smile

Då väntar vi oss en merca på lördag!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

150 Inlägg
9 augusti 2012
#22
som anderholm skrev så är det väll dumt att byta ner sig, finns bra många andra mercor som är mycke roligare än 190, och en 190 för 16k är för mig ett rejält överpris även om fälgarna är med i priset, bättre att du lungnar dig lite och inte byter mot första "bästa", ha tålamod istället för det finns bättre byten smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

613 Inlägg
9 augusti 2012
#23
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^


2 046 Inlägg
9 augusti 2012
#24
Anderholm skrev:
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^

Skillnad på kvalitet och vanlig skåpbil smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

613 Inlägg
9 augusti 2012
#25
Rquired skrev:
Att Mercedes skulle rosta mer, vara svårare att arbeta med eller hålla sämre är inte korrekt. Mercedes är runt om i världen kända för att vara omöjliga att ta död på, det ryktet har inte Volvo.

En liten 190 med sexa är mycket roligare än en stor familjekombi, vill du pröva något annat så hitta en fin Mercedes och känn på den. Så slipper du fastna i de typiskt svenska fördomarna om att vår lilla lilla biltillverkare Volvo är de enda som kan bygga bra bilar i världen!

mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips.
jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt smile


613 Inlägg
9 augusti 2012
#26
kannebanne skrev:
Anderholm skrev:
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^

Skillnad på kvalitet och vanlig skåpbil smile

jag tror 945 är bra kvalitet annars hade nog volvos koncept konkat innan 700-serien kom ut^^
900-serien ska ju vara den fullländade=)


278 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#27
Anderholm skrev:
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^

Det som skiljer på en ltt och en ftt är WG klockan som reedan är bytt så den laddar mer än en ftt. Chippad är den samt lite annat godis finns också på den. Skjuter på helt okej för att vara en Volvo smile

613 Inlägg
9 augusti 2012
#28
du inte för att vara bögig men enligt regnumret är det en 89 samt gått över 36000
privatimporterad och du får tillbaka 1000 kronor vid avställning
samt att den ska in 2013-01-01 - 2013-05-31


613 Inlägg
9 augusti 2012
#29
Thorseeeen skrev:
Anderholm skrev:
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^

Det som skiljer på en ltt och en ftt är WG klockan som reedan är bytt så den laddar mer än en ftt. Chippad är den samt lite annat godis finns också på den. Skjuter på helt okej för att vara en Volvo smile

jaha där ser man det visste jag faktiskt inte jag trodde man fick byta turbon samt ett chip ^^ man lär sålänge man lever.
satan att det är samma turboaggregat på LTT och FTT smile


278 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#30
Anderholm skrev:
Thorseeeen skrev:
Anderholm skrev:
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^

Det som skiljer på en ltt och en ftt är WG klockan som reedan är bytt så den laddar mer än en ftt. Chippad är den samt lite annat godis finns också på den. Skjuter på helt okej för att vara en Volvo smile

jaha där ser man det visste jag faktiskt inte jag trodde man fick byta turbon samt ett chip ^^ man lär sålänge man lever.
satan att det är samma turboaggregat på LTT och FTT smile

Hehe smile Jo för en ltt laddar 0,2 från fabrik haha!
Senast redigerat av Thorseeeen (9 augusti 2012)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 augusti 2012
#31
Anderholm skrev:
Rquired skrev:
Att Mercedes skulle rosta mer, vara svårare att arbeta med eller hålla sämre är inte korrekt. Mercedes är runt om i världen kända för att vara omöjliga att ta död på, det ryktet har inte Volvo.

En liten 190 med sexa är mycket roligare än en stor familjekombi, vill du pröva något annat så hitta en fin Mercedes och känn på den. Så slipper du fastna i de typiskt svenska fördomarna om att vår lilla lilla biltillverkare Volvo är de enda som kan bygga bra bilar i världen!

mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips.
jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt smile

Vart påstod jag att en Mercedes inte rostar?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

150 Inlägg
9 augusti 2012
#32
i slutändan kommer du att förlora på bytet, hur du än vrider och vänder så kommer du gå minus, om du ska göra affärer som du skrev att du tyckte om och vill tjäna på det så ska du ju byta mot bilar som är "eftertraktade" och lättsålda

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

613 Inlägg
9 augusti 2012
#33
Rquired skrev:
Anderholm skrev:
Rquired skrev:
Att Mercedes skulle rosta mer, vara svårare att arbeta med eller hålla sämre är inte korrekt. Mercedes är runt om i världen kända för att vara omöjliga att ta död på, det ryktet har inte Volvo.

En liten 190 med sexa är mycket roligare än en stor familjekombi, vill du pröva något annat så hitta en fin Mercedes och känn på den. Så slipper du fastna i de typiskt svenska fördomarna om att vår lilla lilla biltillverkare Volvo är de enda som kan bygga bra bilar i världen!

mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips.
jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt smile

Vart påstod jag att en Mercedes inte rostar?

allmänt envis var det ja


2 046 Inlägg
9 augusti 2012
#34
Anderholm skrev:
kannebanne skrev:
Anderholm skrev:
har även för mig att en volvo 945 LTT är relativt enkel att konvetera till fulltryckare med chip och turbobyte borde du kunna landa på en duktig ökning sen är skåp rätt kul ändå och ditt skåp har inte gått så överdrivet långt

men i slutändan är det ditt beslut
men byta ner sig 8 år och 7000 mil för en större motor låter knasigt^^

Skillnad på kvalitet och vanlig skåpbil smile

jag tror 945 är bra kvalitet annars hade nog volvos koncept konkat innan 700-serien kom ut^^
900-serien ska ju vara den fullländade=)

Nja.. Finns fler trådar på gorg om kluddande Volvos än de finns om kluddande mercor! För att inte prata om komfort! Mercan är du döskön smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

613 Inlägg
9 augusti 2012
#35
jag tycker man sitter rätt gutt i en 244 med 960 stolar men så ska man orka modda också^^


2 046 Inlägg
9 augusti 2012
#36
ronkinpeace skrev:
i slutändan kommer du att förlora på bytet, hur du än vrider och vänder så kommer du gå minus, om du ska göra affärer som du skrev att du tyckte om och vill tjäna på det så ska du ju byta mot bilar som är "eftertraktade" och lättsålda

Hur ska han kunna byta en volvo mot en eftertraktad bil..?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
9 augusti 2012
#37
Sen är mercan bra mycket snyggare också...

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 augusti 2012
#38
Anderholm skrev:
Rquired skrev:
Anderholm skrev:

mercedes rostar så enkelt är det gör alla bilar att det kan vara svårare att skruva med begrundade jag på OM han har pillat mercedes förut eller inte volvo är busenkelt bara tips.
jag har själv letat efter en skattebefriad mercadiesel i över 4 år har ännu inte hittat något bra för en rimlig slant men 244-or fanns betalade 3 lök för en besad 2 år så allt är relativt smile

Vart påstod jag att en Mercedes inte rostar?

allmänt envis var det ja

Vem är det som är envis, eller ignorant är kanske ett bättre ord? Du påstod att en Mercedes rostar värre än en Volvo, jag påstod att så knappast är fallet med tanke på hur gärna framför allt 80-tals Volvo rostar och då lommar du i väg från ämnet och påbörjar ett helt nytt ämne om att alla bilar rostar inklusive Mercedes?

Om Mercedes rostar eller ej har aldrig varit aktuellt, utan frågan var om Volvo verkligen är bättre.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

613 Inlägg
9 augusti 2012
#39
jadu Thorseeeen
du gör precis som du vill jag hade behållt 945-an och byggt vidare på den man kan komma långt om man är kall och investerar rätt.
lycka till med ditt val iallfall drar mej undan från tråden nu då jag tror att du sett vinklingar från olika håll

tjing


150 Inlägg
9 augusti 2012
#40
kannebanne skrev:
ronkinpeace skrev:
i slutändan kommer du att förlora på bytet, hur du än vrider och vänder så kommer du gå minus, om du ska göra affärer som du skrev att du tyckte om och vill tjäna på det så ska du ju byta mot bilar som är "eftertraktade" och lättsålda

Hur ska han kunna byta en volvo mot en eftertraktad bil..?

med "eftertraktade" bilar menar jag bilar som är lätt sålda och som man kan tjäna pengar på, alltså inte några överladdade plastraketer eller mångmiljons bilar.

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE


Sök