2511
Sök

Risk att få bilen stulen om man har bilder på Garaget.org?

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Klurar om man ska våga lägga ut bilder på min pärla men riktigt rädd o få bilen stulen för man vet aldrig vem som tittar då bilen nästan är uppe i över 400k, billiga bilar inge problem alls o lägga ut

Ta bilder på random väg och blura regnummer är de ja tänkt men hur stor risk är det att man kan bli av me bilen om någon rekar här ?
Senast redigerat av Turbotoken (21 augusti 2012)

671 Inlägg
21 augusti 2012
Förstår din frågeställning och kan säga att jag valt att inte lägga ut min bil här eller någonstans på nätet.
Jag har betalat allt själv och ligger i samma prishärad på pengar som jag lagt ner i bilen.
Min bil är nog värderad 15 000skr av försäkringsbolaget i originalskick och värdet för mig är ovärderligt.
Så mitt råd hur mkt det än lockar att lägga ut bilder och fakta på vad du gjort
LÅT BLI !
Ett annat problem är om du råkar i luven på farbror blå eller annan stor organisation så kan mkt användas emot dig om du lägger info här.

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
endorfinslaven skrev:
Förstår din frågeställning och kan säga att jag valt att inte lägga ut min bil här eller någonstans på nätet.
Jag har betalat allt själv och ligger i samma prishärad på pengar som jag lagt ner i bilen.
Min bil är nog värderad 15 000skr av försäkringsbolaget i originalskick och värdet för mig är ovärderligt.
Så mitt råd hur mkt det än lockar att lägga ut bilder och fakta på vad du gjort
LÅT BLI !
Ett annat problem är om du råkar i luven på farbror blå eller annan stor organisation så kan mkt användas emot dig om du lägger info här.

Sökte på bilen här snabbt och det fanns 3 st av samma årsmodell 

Sen att den är smått trimmad dock helbilsgodkänd med 520 hk och det är närmare 100 hästar till och jag är van att bli stoppad av polisen då många tungt kriminella åker runt i den här typen av tyska stridsvagnar speciellt i storstäderna

SQ
1 343 Inlägg
21 augusti 2012
Vart bor du å vad är de fö bil? ^^ wink

Nä skämt å sido, när de är vanliga bruksbilar som man förbrukar som toalettpapper å finns en uppsjö av så ser inte jag de som något problem att lägga ut den. Men när de börjar handla om bilar med en å annan slant till nerlagt under huven osv så skulle ja tagit en funderare till om de är värt de.

Ljudnörd!

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Lardi skrev:
Vart bor du å vad är de fö bil? ^^ wink

Nä skämt å sido, när de är vanliga bruksbilar som man förbrukar som toalettpapper å finns en uppsjö av så ser inte jag de som något problem att lägga ut den. Men när de börjar handla om bilar med en å annan slant till nerlagt under huven osv så skulle ja tagit en funderare till om de är värt de.

Västmanland. Audi S8 5.2 l v10 och lagt ner runt 300k på bilen och innan det var den värderad till 425k

Dilemmat är man vet folk som fått RS4or och RS6or stulna och då har varit en godisbutik när man kollat in på deras sidor för löst folk

766 Inlägg
21 augusti 2012
kommer ju upp trådar hela tiden att nån fått bilen stulen här så det verkar ju vara lite av en shopping sida för biltjuvar hmm. tråkigt att det ska behöva vara så.

370 Inlägg
21 augusti 2012
Göm reg nr bara bör väl räcka vill man ta det ett steg längre så ska inte ägaren ha bilen på platsen där han är skriven, sen kan du väl installera gps i bilen och se minsta lilla rörelse....

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

370 Inlägg
21 augusti 2012
cpu1337 skrev:
kommer ju upp trådar hela tiden att nån fått bilen stulen här så det verkar ju vara lite av en shopping sida för biltjuvar hmm. tråkigt att det ska behöva vara så.

hur kan du härröra en stöld till denna sida?

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Unleash skrev:
Göm reg nr bara bör väl räcka vill man ta det ett steg längre så ska inte ägaren ha bilen på platsen där han är skriven, sen kan du väl installera gps i bilen och se minsta lilla rörelse....

Har redan 2 st GPS trackers i bilen + bilens egna GPS sändare men man vet aldrig tyvärr

Kör på det och bilen kommer upp nu och bilen står i garage så bör väl inte va så stor fara med de hela

5 198 Inlägg
21 augusti 2012
Folk ser ju bilen när den rullar oxå.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
21 augusti 2012
skaffa gps-tracker om du är orolig. borde nästan vara lag på att ha en sådan smile

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
gamlingen skrev:
Folk ser ju bilen när den rullar oxå.

Ja fast inte i hemmiljö så att säga

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Alex-s skrev:
skaffa gps-tracker om du är orolig. borde nästan vara lag på att ha en sådan smile

Har ett par redan smile

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Vill helst byta bil dock

100 Inlägg
21 augusti 2012
Som sagt bilens regnummer är ju fullt synligt även på gatan, och om en tjuv vill tjäla bilen är uppgifter bara en sms-tjänst bort. /r

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Självklart

619 Inlägg
21 augusti 2012
Vill en tjyv sno din bil så gör nog han/hon det

326 Inlägg
21 augusti 2012
racing_rs skrev:
Ska du redan sälja bilen?

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S8 … 15&w=3

Men allvarligt, Linus Bil?

Det namnet dyker ju upp direkt när man söker på "bilskojare".

80 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Peter_5565 skrev:
racing_rs skrev:
Ska du redan sälja bilen?

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S8 … 15&w=3

Men allvarligt, Linus Bil?

Det namnet dyker ju upp direkt när man söker på "bilskojare".

De försöker hjälpa mig o bli av me bilen , Dom verka seriösa när man pratade me dem

Sök