2585
Sök

Risk att få bilen stulen om man har bilder på Garaget.org?

370 Inlägg
21 augusti 2012
cpu1337 skrev:
Unleash skrev:
cpu1337 skrev:

nu sa ja om det sattes i system:)

följdfråga vad sattes i system?  att dom blev medlemmar och sen kollade på bilder..? men vilka är dom  av en bild som setts av tusentals användare och lika många IP nr?

om det nu är så att en liga kollar ut bilar och knycker dom så har dom antagligen kollat på alla bilar innan dom stjäls, och då borde man ju kunna se att efter att just det ipnummret vart inne blev bilarna stulna och så kan du se vart personen befann sig, om han satt i luleå och bilen vart stulen i malmö så är han ju inte intressant men om han va i malmö och har besökt 10 bilar som finns i malmö och dom 10 är borta så kan ju polisen sätta span på han:)

Hur du än vänder och vrider på detta så måste du ha en känd nämnare att binda IP till
du måste nästan veta vem och vad du ska leta efter om du ska göra det.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

Evildan
21 augusti 2012
cpu1337 skrev:
Unleash skrev:
Evildan skrev:

Märks självklart på medlemmens "nick" exempelvis:
"Memphis", "Sway", "Kip", "Carpenter" eller liknande roll

om du vet vilken IP och nick du ska kolla efter ja......roll

och om nu polisen skulle ta nån (vilket dom inte har tid med) och kollar lite så kanske dom kan koppla personen till andra bilstölder

Personen som sitter i Luleå och g.orgsurfar kan sedan kontakta sin kumpan i Malmö för att stjäla bilen, hoppsan nu har den ipadressen ett alibi och är inte misstänkt längre big_smile
Är man så jvl nojjig bör man kanske inte använda sin bil alls då den kan bli sedd utav ngt kriminellt ljushuvud gåendes på trottoaren eller dylikt.
Fast jo du har en given point: klart att en välexponerad vara oavsett vad det nu är löper en betydligt större risk att bli sedd av någon som har svårt att skilja på mitt eller ditt är ju givetvis uppenbart.

370 Inlägg
21 augusti 2012
cpu1337 skrev:
Unleash skrev:
Evildan skrev:

Märks självklart på medlemmens "nick" exempelvis:
"Memphis", "Sway", "Kip", "Carpenter" eller liknande roll

och om nu polisen skulle ta nån (vilket dom inte har tid med) och kollar lite så kanske dom kan koppla personen till andra bilstölder

det är ju fruktansvärt långsökt.....ponera att dom tar en grabb för bilstöld ska dom då begära ut  loggar från en bilsajt och sen sitta och granska om eventuellt han har kollat på en bild som visar en bil som blivit stulen tidigare och som egentligen inte binder honom till något förutom att han kollat på bilden?

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

279 Inlägg
21 augusti 2012
Evildan skrev:
cpu1337 skrev:
Unleash skrev:

Personen som sitter i Luleå och g.orgsurfar kan sedan kontakta sin kumpan i Malmö för att stjäla bilen, hoppsan nu har den ipadressen ett alibi och är inte misstänkt längre big_smile
Är man så jvl nojjig bör man kanske inte använda sin bil alls då den kan bli sedd utav ngt kriminellt ljushuvud gåendes på trottoaren eller dylikt.
Fast jo du har en given point: klart att en välexponerad vara oavsett vad det nu är löper en betydligt större risk att bli sedd av någon som har svårt att skilja på mitt eller ditt är ju givetvis uppenbart.

Finns verkligen en point i det med att man blir exponerad. säkrast är att dölja regnr annars bjuder man ju in till att någon tar svängen förbi och shoppar kanske usa blinkers eller något till sin bil (kompisen blev av med sina) så säkrast är ju att dölja regnr och parkera i garaget (o inte bara .org)

766 Inlägg
22 augusti 2012
förstår inte varför alla vart så upprörda över att man skulle va tvungen att vara medlem för att kolla på sidan?
vill ni inte ha fler medlemmar? smile

279 Inlägg
22 augusti 2012
cpu1337 skrev:
förstår inte varför alla vart så upprörda över att man skulle va tvungen att vara medlem för att kolla på sidan?
vill ni inte ha fler medlemmar? smile

iof det att vara medlem som du skriver tycker inte jag vore fel. skulle vara en kanon fetuer

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 augusti 2012
endorfinslaven skrev:
Förstår din frågeställning och kan säga att jag valt att inte lägga ut min bil här eller någonstans på nätet.
Jag har betalat allt själv och ligger i samma prishärad på pengar som jag lagt ner i bilen.
Min bil är nog värderad 15 000skr av försäkringsbolaget i originalskick och värdet för mig är ovärderligt.
Så mitt råd hur mkt det än lockar att lägga ut bilder och fakta på vad du gjort
LÅT BLI !
Ett annat problem är om du råkar i luven på farbror blå eller annan stor organisation så kan mkt användas emot dig om du lägger info här.

Jag tror inte att det sitter biltjuvar och letar bilar att stjäla som är värda 15000 kr så det behöver du nog inte vara rädd för.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 198 Inlägg
22 augusti 2012
Vettemannen skrev:
endorfinslaven skrev:
Förstår din frågeställning och kan säga att jag valt att inte lägga ut min bil här eller någonstans på nätet.
Jag har betalat allt själv och ligger i samma prishärad på pengar som jag lagt ner i bilen.
Min bil är nog värderad 15 000skr av försäkringsbolaget i originalskick och värdet för mig är ovärderligt.
LÅT BLI !
Ett annat problem är om du råkar i luven på farbror blå eller annan stor organisation så kan mkt användas emot dig om du lägger info här.

Jag tror inte att det sitter biltjuvar och letar bilar att stjäla som är värda 15000 kr så det behöver du nog inte vara rädd för.

/Benny

Näe risken är nog bra mycket större att de ser bilen på stan då eller nån bilträff

766 Inlägg
22 augusti 2012
Vettemannen skrev:
endorfinslaven skrev:
LÅT BLI !

/Benny

ganska lättförtjänta pengar att sno en 940turbo och plocka ur motor, låda, boxar, inredning och annat som inte tar mer än en natt och vips har du tjänat minst 10.000 när du sålt allt och ställt resten av bilen i skogen. men det skulle väll ingen göra smile

16 197 Inlägg
22 augusti 2012
cpu1337 skrev:
Vettemannen skrev:
endorfinslaven skrev:
LÅT BLI !

/Benny

ganska lättförtjänta pengar att sno en 940turbo och plocka ur motor, låda, boxar, inredning och annat som inte tar mer än en natt och vips har du tjänat minst 10.000 när du sålt allt och ställt resten av bilen i skogen. men det skulle väll ingen göra smile

sno en Volvo?

själv skulle jag inte ens ta en om jag fick den gratis. haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

766 Inlägg
22 augusti 2012
evilaudio skrev:
cpu1337 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

sno en Volvo?

själv skulle jag inte ens ta en om jag fick den gratis. haha

tänkte mest bara på enkelheten i det hela smile inte allt för svåra att stjäla, delarna blir lätta sälja då alla vill ha turbomotorer och m90 lådor smile

Administratör
11 960 Inlägg
22 augusti 2012
Det är ju bara ärliga och icke kriminella som använder internet, eller hur var det nu? smile

Näe, men visst finns en risk med allt, men ska man skydda sig mot allt så ska man ju låta bli att köra bilen, bara ha den stående i garaget, vaktad av två Dobermans och elstängsel...

... har man den på Garaget så blir den i alla fall känd och man kan dessutom få hjälp av communityn att leta rätt på bilen om den i värsta fall försvinner.

Men att det skulle öka risken för stöld avsevärt är jag osäker på. Jag har inte stött många konkreta fall som pekat på det det under årens lopp iallafall.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök