Hejdär! Har precis köpt in mig ett nytt "baspaket" De består utav 2 st mtx thunder 6000 12 tummare, sen ett GAS PRO2000D som slutsteg, även en låda men vet dock ej namnet på den, nån gaslåda som ska vara optimerad för just de basarna.
Nu är de så att jag har absolut ingen aning hur jag ska koppla ihop basarna i låda. var bas har 2 st "portaler" på sig. Sen är de även 2 st utgångar på baslådan. Hur kopplar jag de?
Snabb hjälp, blir snart galen då de här nästan kostade mig 10000 kr...
Om du väljer antal högtalare och 2x2ohm så får du upp kopplingsmöjligheterna för basarna. 0.5/2/8 Ohm, verkar som steget är bara stabilt till 1 Ohm så du borde koppla dina basar i 2 Ohms motstånd. Kan inte mycket om ljud men så skulle jag ha gjort, någon mer kunnig får gärna rätta mig.
Ganska dålig kundservice om man köper prylar för 10k och får till svar rtfm.
Jag tror dock det förutsätts rent allmänt att en monteringsanvisning ska ge tillräcklig information så att kunden kan installera sakerna själv, egentligen inget konstigt med det. Om man däremot påpekar till butiken att monteringsanvisningen är för krånglig och gärna vill ha hjälp, då anser jag att butiken har skyldighet att hjälpa.
Det jag i detta läge undrar över är om trådskaparen även sa till butikspersonalen att monteringsanvisningen var svårbegriplig och bad om hjälp.