SE skrev:
it_mutt skrev:
SE skrev:
??Svaret säger att Celican inte klarar sig lika bra som en 4WD bil?
Är det detta som är påståendet att 2WD inte skulle fungera på vintern?
Påstående; "En celica duger bra som vinterbil"
Svar på påståendet; "Inte ens nära"...kan du få det till att "jo den duger bra"? Seriöst?
Det som skrivs är ju; "Inte ens nära, finns många situationer där en 4wd är bättre" (nej, inte citat). Ja? Och? Den (celican) duger likväl som vinterbil. Då kan man inte inleda med "inte ens nära" och mena "jodå, men inte lika bra som...".
Btw...har Rquired sagt att 2wd är värdelöst på vintern? Vill du verkligen stå fast vid det påståendet?
Rquired skrev:
Men likväl har det påståtts att 2WD inte duger på vintern, och jag har försvarat det självklara i att det fungerar med två drivande hjul på vintern. Jag har kanske gjort så på ett barnsligt och mindre smidigt vis, och deltagit i att blanda in ämnen som inte är intressanta för trådskaparen, men ovanstående har hela vägen varit min ståndpunkt.
Ursäkta om jag kallar dig dum, men det är inte långt borta!INGEN på detta jävla forum har skrivit att 2WD INTE duger på vintern! Det enda som har sagts är att 4WD är bättre!
Rquired och
du är de som PÅSTÅR att någon skulle skrivit att ''2WD är inte dugligt på vintern''
Ingen annan har ju skrivit det? Fattar du inte det?!
damn_fast skrev:
'' FINNS MÅNGA SITUATIONER DÅ 4WD ÄR BÄTTRE ''
Förstår du? Troligen inte!
Han menar inte att 2WD är obrukbart på vintern utan att
4WD fortfarande är bättre.Har ni sådant komplex över er 2WD?
Jag har tidigare i hela mitt liv själv enbart kört 2WD och jag har klarat mig, men jag har aldrig förnekat 4WD överlägsenhet.
"Damn_fast skrev..." Han skrev även vad jag klistrade in, ordagrant, då det var ett citat.
Skillnaden mellan dig och mig är att du uppenbarligen tror dig veta vad folk menar. Vilket du omöjligt kan göra. Jag däremot väljer att läsa vad folk skriver, och utgår från det. Damn_fast -har- klart och tydligt svarat, på påståendet "celican duger bra som vinterbil" "inte ens nära".
Och "de som PÅSTÅR att någon inte skulle skrivit att "2WD inte är dugligt på vintern" " är du och damn_fast, fast damn_fast uppenbarligen (jag har pekat på det tre gånger nu, jag kan tycka att poletten borde trilla ner snart) har skrivit det.
Att du, i din briljanta hjärna som vet vad folk tänker, inte heller kan inse att mitt urlackande på er tre (dig, damn_fast och rquired) handlar om att ni skriver 5 gånger fler inlägg om ett tramsande om 2wd vs 4wd, i en tråd som handlar om att någon vill ha köpråd, än vad som skrivits som svar till TS.
Att du kallar mig dum skiter jag fullkomligt i, speciellt när du uppenbart verkar vara underkänd i grundläggande läsförståelse.
Du hävdade ju bland annat att rquired sagt att 2wd var värdelöst på vintern. Det säger ganska mycket om hur "väl" du har läst tråden. Om hur mycket tänk och förståelse det ligger bakom dina inlägg.
Jag har inte sagt att 4wd inte skulle vara bättre på/i vissa situationer. Det har jag inte heller argumenterat mot, så varför du drar upp det i sammanhanget är obegripligt. Då jag, klart och tydligt flera gånger om, påpekat vad jag stör mig på. Något som din briljanta hjärna åter igen har missat.
Har inga komplex alls över 2wd, förstår inte varför jag skulle ha det då jag aldrig lidit av att inte ha 4wd. Och för att ge dig lite mer att fylla huvudet med så är inte komplex alltid något negativt. Använd inte ord som du inte behärskar.