4478
Sök

Köpråd A4 (b6) vs Coupe

Avstängd
10 388 Inlägg
28 augusti 2012
SE skrev:
??

Svaret säger att Celican inte klarar sig lika bra som en 4WD bil?
Är det detta som är påståendet att 2WD inte skulle fungera på vintern?

Påstående; "En celica duger bra som vinterbil"
Svar på påståendet; "Inte ens nära"...kan du få det till att "jo den duger bra"? Seriöst?

Det som skrivs är ju; "Inte ens nära, finns många situationer där en 4wd är bättre" (nej, inte citat). Ja? Och? Den (celican) duger likväl som vinterbil. Då kan man inte inleda med "inte ens nära" och mena "jodå, men inte lika bra som...".

Btw...har Rquired sagt att 2wd är värdelöst på vintern? Vill du verkligen stå fast vid det påståendet?

Rquired skrev:
Men likväl har det påståtts att 2WD inte duger på vintern, och jag har försvarat det självklara i att det fungerar med två drivande hjul på vintern. Jag har kanske gjort så på ett barnsligt och mindre smidigt vis, och deltagit i att blanda in ämnen som inte är intressanta för trådskaparen, men ovanstående har hela vägen varit min ståndpunkt.
Senast redigerat av it_mutt (28 augusti 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

202 Inlägg
28 augusti 2012
it_mutt skrev:
SE skrev:
??

Svar på påståendet; "Inte ens nära"...kan du få det till att "jo den duger bra"? Seriöst?

Det som skrivs är ju; "Inte ens nära, finns många situationer där en 4wd är bättre" (nej, inte citat). Ja? Och? Den (celican) duger likväl som vinterbil. Då kan man inte inleda med "inte ens nära" och mena "jodå, men inte lika bra som...".

Btw...har Rquired sagt att 2wd är värdelöst på vintern? Vill du verkligen stå fast vid det påståendet?

Rquired skrev:
Men likväl har det påståtts att 2WD inte duger på vintern, och jag har försvarat det självklara i att det fungerar med två drivande hjul på vintern. Jag har kanske gjort så på ett barnsligt och mindre smidigt vis, och deltagit i att blanda in ämnen som inte är intressanta för trådskaparen, men ovanstående har hela vägen varit min ståndpunkt.

Ursäkta om jag kallar dig dum, men det är inte långt borta!

INGEN på detta jävla forum har skrivit att 2WD INTE duger på vintern! Det enda som har sagts är att 4WD är bättre!
Rquired och du är de som PÅSTÅR att någon skulle skrivit att ''2WD är inte dugligt på vintern''
Ingen annan har ju skrivit det? Fattar du inte det?!

damn_fast skrev:
'' FINNS MÅNGA SITUATIONER DÅ 4WD ÄR BÄTTRE ''
Förstår du? Troligen inte!
Han menar inte att 2WD är obrukbart på vintern utan att 4WD fortfarande är bättre.

Har ni sådant komplex över er 2WD?
Jag har tidigare i hela mitt liv själv enbart kört 2WD och jag har klarat mig, men jag har aldrig förnekat 4WD överlägsenhet.

Mercedes C 350 AMG

1 534 Inlägg
28 augusti 2012
Håller med föregående talare till punkt och pricka.

/End of discussion

Avstängd
10 388 Inlägg
28 augusti 2012
SE skrev:
it_mutt skrev:
SE skrev:
??

Rquired skrev:

Ursäkta om jag kallar dig dum, men det är inte långt borta!

INGEN på detta jävla forum har skrivit att 2WD INTE duger på vintern! Det enda som har sagts är att 4WD är bättre!
Rquired och du är de som PÅSTÅR att någon skulle skrivit att ''2WD är inte dugligt på vintern''
Ingen annan har ju skrivit det? Fattar du inte det?!

damn_fast skrev:
'' FINNS MÅNGA SITUATIONER DÅ 4WD ÄR BÄTTRE ''
Förstår du? Troligen inte!
Han menar inte att 2WD är obrukbart på vintern utan att 4WD fortfarande är bättre.

Har ni sådant komplex över er 2WD?
Jag har tidigare i hela mitt liv själv enbart kört 2WD och jag har klarat mig, men jag har aldrig förnekat 4WD överlägsenhet.

"Damn_fast skrev..." Han skrev även vad jag klistrade in, ordagrant, då det var ett citat.

Skillnaden mellan dig och mig är att du uppenbarligen tror dig veta vad folk menar. Vilket du omöjligt kan göra. Jag däremot väljer att läsa vad folk skriver, och utgår från det. Damn_fast -har- klart och tydligt svarat, på påståendet "celican duger bra som vinterbil" "inte ens nära".

Och "de som PÅSTÅR att någon inte skulle skrivit att "2WD inte är dugligt på vintern" " är du och damn_fast, fast damn_fast uppenbarligen (jag har pekat på det tre gånger nu, jag kan tycka att poletten borde trilla ner snart) har skrivit det.

Att du, i din briljanta hjärna som vet vad folk tänker, inte heller kan inse att mitt urlackande på er tre (dig, damn_fast och rquired) handlar om att ni skriver 5 gånger fler inlägg om ett tramsande om 2wd vs 4wd, i en tråd som handlar om att någon vill ha köpråd, än vad som skrivits som svar till TS.

Att du kallar mig dum skiter jag fullkomligt i, speciellt när du uppenbart verkar vara underkänd i grundläggande läsförståelse.

Du hävdade ju bland annat att rquired sagt att 2wd var värdelöst på vintern. Det säger ganska mycket om hur "väl" du har läst tråden. Om hur mycket tänk och förståelse det ligger bakom dina inlägg.

Jag har inte sagt att 4wd inte skulle vara bättre på/i vissa situationer. Det har jag inte heller argumenterat mot, så varför du drar upp det i sammanhanget är obegripligt. Då jag, klart och tydligt flera gånger om, påpekat vad jag stör mig på. Något som din briljanta hjärna åter igen har missat.

Har inga komplex alls över 2wd, förstår inte varför jag skulle ha det då jag aldrig lidit av att inte ha 4wd. Och för att ge dig lite mer att fylla huvudet med så är inte komplex alltid något negativt. Använd inte ord som du inte behärskar.

1 534 Inlägg
28 augusti 2012
it_mutt skrev:
Och "de som PÅSTÅR att någon inte skulle skrivit att "2WD inte är dugligt på vintern" " är du och damn_fast, fast damn_fast uppenbarligen (jag har pekat på det tre gånger nu, jag kan tycka att poletten borde trilla ner snart) har skrivit det.

Han skrev inte att 2wd inte är dugligt på vintern, han skrev att Celican inte dög. Han skulle lika gärna kunna haft en egen personlig åsikt om just Celican och inte övriga 2wd-bilar..

it_mutt skrev:
Att du, i din briljanta hjärna som vet vad folk tänker, inte heller kan inse att mitt urlackande på er tre (dig, damn_fast och rquired) handlar om att ni skriver 5 gånger fler inlägg om ett tramsande om 2wd vs 4wd, i en tråd som handlar om att någon vill ha köpråd, än vad som skrivits som svar till TS.

Förstår din poäng, men den bittra sanningen är att du själv också bidragit till 5 ggr fler inlägg..

it_mutt skrev:
Har inga komplex alls över 2wd, förstår inte varför jag skulle ha det då jag aldrig lidit av att inte ha 4wd. Och för att ge dig lite mer att fylla huvudet med så är inte komplex alltid något negativt. Använd inte ord som du inte behärskar.

Seså, erkänn nu, visst hade det varit gött med Quattro i Audin din? big_smile

Avstängd
10 388 Inlägg
28 augusti 2012
jetta16v skrev:
it_mutt skrev:

Han skrev inte att 2wd inte är dugligt på vintern, han skrev att Celican inte dög. Han skulle lika gärna kunna haft en egen personlig åsikt om just Celican och inte övriga 2wd-bilar..

it_mutt skrev:

Förstår din poäng, men den bittra sanningen är att du själv också bidragit till 5 ggr fler inlägg..

it_mutt skrev:

Seså, erkänn nu, visst hade det varit gött med Quattro i Audin din? big_smile

Jag -har- haft quattro, och saken är just den att jag har inte saknat det sen jag hade det för ca 10 år sen. Jag har helt enkelt inte haft behov av det.

Och nej, smickrande, men min del i de 50+ inlägg som skrivits i 2wd vs 4wd-babblandet är långt färre. Men absolut, visst har jag bidragit till OT-biten, om än i något mindre skala, det säger jag inget om smile

202 Inlägg
28 augusti 2012
Du har så låg intelligens att jag saknar ord...

1.

it_mutt skrev:
Damn_fast -har- klart och tydligt svarat, på påståendet "celican duger bra som vinterbil" "inte ens nära".

Här tar du Damn_fast's svar ur sitt sammanhang. Han skrev:
-Inte ens nära, det finns många situationer som en Celica fungerar långt sämre än en Audi med torsen på vinterunderlag.

När jag läser detta så tolkar jag (och andra) det som att Damn_fast uppfattar Rquired's kommentar som att Celican kan jämställas med Audi Quattro vintertid.

2.

it_mutt skrev:
Du hävdade ju bland annat att rquired sagt att 2wd var värdelöst på vintern. Det säger ganska mycket om hur "väl" du har läst tråden.

Haha, du är otrolig... Vart har jag skrivit detta? Jag har flera gånger skrivit att INGEN påstått att 2WD är värdelöst på vintern, DÄREMOT har jag skrivit att Rquired är den som påstår att vi skulle ha skrivit det.

it_mutt skrev:

Haha, en sak är säker. Det är att du har komplex både över din lilla *** OCH över din FWD. O det lilla du, det är negativt menat.

Hörs då!
Senast redigerat av SE (28 augusti 2012)

Mercedes C 350 AMG

Avstängd
10 388 Inlägg
28 augusti 2012
SE skrev:
Du har så låg intelligens att jag saknar ord...

Ja...om det vore så väl...

SE skrev:
1.

it_mutt skrev:
Damn_fast -har- klart och tydligt svarat, på påståendet "celican duger bra som vinterbil" "inte ens nära".

Här tar du Damn_fast's svar ur sitt sammanhang. Han skrev:
-Inte ens nära, det finns många situationer som en Celica fungerar långt sämre än en Audi med torsen på vinterunderlag.

När jag läser detta så tolkar jag (och andra) det som att Damn_fast uppfattar Rquired's kommentar som att Celican kan jämställas med Audi Quattro vintertid.

Och givetvis väger din tolkning tyngre än andras. Det får man inte glömma.

SE skrev:
2.

it_mutt skrev:
Du hävdade ju bland annat att rquired sagt att 2wd var värdelöst på vintern. Det säger ganska mycket om hur "väl" du har läst tråden.

Haha, du är otrolig... Vart har jag skrivit detta? Jag har flera gånger skrivit att INGEN påstått att 2WD är värdelöst på vintern, DÄREMOT har jag skrivit att Rquired är den som påstår att vi skulle ha skrivit det.

Ja visst är jag otrolig som läser det du skriver (du själv verkar ju inte ha någon koll på vad du häver ur dig tydligen) ;

SE skrev:
Ingen annan förutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst! Så lugna ner dig och läs!

SE skrev:
it_mutt skrev:

Haha, en sak är säker. Det är att du har komplex både över din lilla *** OCH över din FWD. O det lilla du, det är negativt menat.

Hörs då!

Ja, se där, du kan det där med att ta till personangrepp när du inte vet hur du ska försvara dina argument längre. Men det är helt ok, förväntade mig inte så mycket mer av dig. Så, du gjorde åtminstone inte mig besviken. Men åter visar du på din överlägsenhet att veta hur det "faktiskt ligger till" i frågor där du inte har en blekaste.

2 046 Inlägg
28 augusti 2012
Ärligt talat va ni är löjliga. De är så självklart att 4WD är bättre än 2WD. 2WD funkar men är absolut inte lika bra som 4WD. Sen beror de helt på var man kör/är.
I Malmö duger 2WD bra. I Norrland är de kanske inte lika bra.

Kan inte alla bara de ett sträck här så vi slipper allt skitsnack.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

202 Inlägg
28 augusti 2012
Försvara mina argument har jag ju precis gjort? Förstår inte riktigt vad du menar? Läs i mitt inlägg ovan lilla du.

it_mutt länkar:
SE skrev:
Ingen annan förrutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst!

Jaha? Vad menar du nu?

Jag skrev:
-INGEN annan förrutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst!?

Ingen annan har ju gjort det heller? Rquired är den enda som har påstått att någon skulle ha skrivit det = han är den enda som har skrivit det?

Du är verkligen totalt ute ur matchen.. Herregud...

Man får lov att kalla ditt inlägg för en fail va? Blev inte riktigt den succén du hade hoppats på.. wink

Mercedes C 350 AMG

202 Inlägg
28 augusti 2012
kannebanne skrev:
Ärligt talat va ni är löjliga. De är så självklart att 4WD är bättre än 2WD. 2WD funkar men är absolut inte lika bra som 4WD. Sen beror de helt på var man kör/är.
I Malmö duger 2WD bra. I Norrland är de kanske inte lika bra.

Kan inte alla bara de ett sträck här så vi slipper allt skitsnack.

Du har rätt, det har sjunkit till en löjligt låg nivå. Diskussionen gällande 2WD/4WD kommer vara fri från mitt namn nu!

Mercedes C 350 AMG

Avstängd
10 388 Inlägg
28 augusti 2012
SE skrev:
Försvara mina argument har jag ju precis gjort? Förstår inte riktigt vad du menar? Läs i mitt inlägg ovan lilla du.

it_mutt länkar:
SE skrev:
Ingen annan förrutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst!

Jaha? Vad menar du nu?

Jag skrev:
-INGEN annan förrutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst!?

Ingen annan har ju gjort det heller? Rquired är den enda som har påstått att någon skulle ha skrivit det = han är den enda som har skrivit det?

Du är verkligen totalt ute ur matchen.. Herregud...

Man får lov att kalla ditt inlägg för en fail va? Blev inte riktigt den succén du hade hoppats på.. wink

Din meningsbyggnad är inte av denna värld. Och självklart sitter jag och fiskar på gorg efter succé, det säger väl sig självt. Så ja, fail på mig, stackars mig

Men klart, vi drar ett sträck över dina personangrepp och hela den biten och låter tråden återgå till att vara en köprådstråd.

Avprenumererad

202 Inlägg
28 augusti 2012
Zpid skrev:
Hej Igen!

Efter att ha bestämt mig för en audi a4 så blev jag av min far påmind att celican annars skulle kunna vara ett bra alternativ. Jag undrar lite vad ni tycker om Toyotan, alltså -00 och nyare. Hur fungerar den som bruksbil, går att köra med på vintern?
Kan den hålla samma kvalité som en audi?

MVH!

Köp en Celica, dom är skitbra! Speciellt på vintern!

Mercedes C 350 AMG

6 655 Inlägg
28 augusti 2012
Imb4 Quattro owners get butthurt.

Om TS la ut en max budget skulle det vara enklare, plus vad bilen ska användas till skullle det vara enklare.

De/Dem

370 Inlägg
28 augusti 2012
Malheus skrev:

Om TS la ut en max budget skulle det vara enklare, plus vad bilen ska användas till skullle det vara enklare.

varför välja nåt annat om man har möjlighet att välja Quattro?
finns inga downsides
Senast redigerat av Unleash (28 augusti 2012)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

6 655 Inlägg
28 augusti 2012
Unleash skrev:
Malheus skrev:

finns inga downsides

Jo, om det nu är så bra skulle det vara standard..Vilket det inte är.

De/Dem

2 046 Inlägg
28 augusti 2012
Unleash skrev:
Malheus skrev:

finns inga downsides

Håller med! Sjukt mycket skönare att köra än bakhjulsdrift smile förstår inte varför många är emot Quattro/AWD/4WD!

2 046 Inlägg
28 augusti 2012
Malheus skrev:
Unleash skrev:
Malheus skrev:

finns inga downsides

De är standard på S och RS samt Q serien.

370 Inlägg
28 augusti 2012
Malheus skrev:
Unleash skrev:
Malheus skrev:

finns inga downsides

jag vågar sticka ut hakan och säga att det säljs mer Quattro bilar än 2wd hos Audi.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

6 655 Inlägg
28 augusti 2012
kannebanne skrev:
Malheus skrev:
Unleash skrev:
finns inga downsides

De är standard på S och RS samt Q serien.

AWD är standard på Subaru också, oavsett modell program.

Unleash skrev:
jag vågar sticka ut hakan och säga att det säljs mer Quattro bilar än 2wd hos Audi.

En Audi utan Quattro vore som en Saab utan turbo.
Senast redigerat av Malheus (28 augusti 2012)

De/Dem

Sök