2984
Sök

hur fungerar bakhjulsdrift, automat och VRID på vintern?

1 723 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Ni som kör med vridstarka bakhjulsdrivna bilar, speciellt med automat, på vintern... hur tycker ni det fungerar?

Jag går i tankarna på att inhandla en Chevrolet El Camino som bruksbil. Ett par rejäla dubbdäck och några kilo bly i baken borde väl räcka under vinterhalvåret? smile

(Man kan ju inte bara köra V8 på sommaren.... året runt FTW!)
Senast redigerat av falloutboy (1 oktober 2006)

362 Inlägg
1 oktober 2006
Oki, eftersom ja körde min 71:a Camino en halv vinter antar ja väl att ja har mest erfarenhet här...
Vet ju inte hur mycke pulver du har/ska ha, men ja hade runt 300 kus i min, å ja körde på fina Cooper Cobra GT däck 245:or, å de fungera klockrent utan motvikt... Fast de e klart, tryckte man på gasen lite hårt så gick de ju självklart på tvären smile
Fixar du riktiga dubbdäck behövs ingen blyklump...
Visst e dom lätt i arslet men de e ju bara en vanesak big_smile

Ha D Gött å Kör Hårt!!!

1 723 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
jag tror det räcker med en 305a för min del. har ju redan 350 i Transen. smile Den borde bli lite mer lätthanterlig på vintern plus att det blir en bruksbil. Fördelen här uppe är ju att snön ligger kvar och man slipper isbanorna på vägen som det kan bli lite längre söder ut.

Såfort ekonomin tillåter så blir det en Camino, tjejen vill ha den rosa. Får väl se hur det bli med den saken smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 oktober 2006
körde en 740 automat förra året det gick la kalas wink

Trucker
93 Inlägg
1 oktober 2006
d e skit kul me kbakhjulsdrift o automat på vintern,  d e alltid spännande för man vet lixom inte när/om man kommer fram :-)

// Leekapågen

1 723 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
LEEKAPÅGEN skrev:
d e skit kul me kbakhjulsdrift o automat på vintern,  d e alltid spännande för man vet lixom inte när/om man kommer fram :-)

jag vet ju hur det var när jag flyttade Transen från ett garage till ett annat under vintern. Det spann fint även om man inte gasade något, man fick va snabb med att lägga i neutralen smile då hade jag ju å andra sidan inga dubbade däck.
Senast redigerat av falloutboy (1 oktober 2006)

Sök