Ni som kör med vridstarka bakhjulsdrivna bilar, speciellt med automat, på vintern... hur tycker ni det fungerar?
Jag går i tankarna på att inhandla en Chevrolet El Camino som bruksbil. Ett par rejäla dubbdäck och några kilo bly i baken borde väl räcka under vinterhalvåret?
(Man kan ju inte bara köra V8 på sommaren.... året runt FTW!)
Oki, eftersom ja körde min 71:a Camino en halv vinter antar ja väl att ja har mest erfarenhet här... Vet ju inte hur mycke pulver du har/ska ha, men ja hade runt 300 kus i min, å ja körde på fina Cooper Cobra GT däck 245:or, å de fungera klockrent utan motvikt... Fast de e klart, tryckte man på gasen lite hårt så gick de ju självklart på tvären Fixar du riktiga dubbdäck behövs ingen blyklump... Visst e dom lätt i arslet men de e ju bara en vanesak
jag tror det räcker med en 305a för min del. har ju redan 350 i Transen. Den borde bli lite mer lätthanterlig på vintern plus att det blir en bruksbil. Fördelen här uppe är ju att snön ligger kvar och man slipper isbanorna på vägen som det kan bli lite längre söder ut.
Såfort ekonomin tillåter så blir det en Camino, tjejen vill ha den rosa. Får väl se hur det bli med den saken
d e skit kul me kbakhjulsdrift o automat på vintern, d e alltid spännande för man vet lixom inte när/om man kommer fram :-)
jag vet ju hur det var när jag flyttade Transen från ett garage till ett annat under vintern. Det spann fint även om man inte gasade något, man fick va snabb med att lägga i neutralen då hade jag ju å andra sidan inga dubbade däck.