2962
Sök

Blinkande halvljus, och nu ska mer ljud in..

113 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
har en BMW E34 som jag har ett st mono steg, MDS twelvehundred kopplat i 1ohm till 2st 12" carpower blackbass basar.

Batteriet sitter under baksätet och har dragit plus (21mm) och jord (21mm) ca 2-2,5meter långa direkt från batteriet till slusteg (önödigt långa).

Pioneer DEH-8300SD huvudenhet som driver orginalhögtalarna och när man drar på blinkar framlyktorna, nu ska jag uppgradera framsystemet och kommer få in ett till steg (audiobahn a6004t) som jag fattar också tar 21mm kabel och ska behöva mycket ström det också.. värre framhögtalare ska in också!

Så vad göra, har mätt strömmen på steget vid max spelande och det får skaplig stöm, min tanke är väl att korta ner längden på kablarna iaf och börja där, kanske 50mm kabel från batteri och sen dela av till 2st 21mm eller köra korta 21mm direkt från batteri eller? tack på förhand

242 Inlägg
6 september 2012
I min e34 har jag 50mm2 kabel dragen från batteriet bak till bakluckan där jag splittar till 2x21mm2 som driver ett SPL ICE 1500.1 & ett SPL ICE 150.4
jag har inga problem med blinkade lampor vad jag har märkt av.

Är motorn ordentligt jordad? kan vara bra att dra en extra jordkabel mellan motor och kaross

7 274 Inlägg
6 september 2012
Vad har du för batteri?
Kan vara läge för ett till.

Sök