zemet skrev:
Vad tycker du själv är viktigt? Och vad saknar du på bilen?
Jag personligen gillar inte framhjulsdrivna bilar och speciellt inte små framhjulsdriva bilar, Men det finns en sak som är jävligt tacksamt med dom och det är att bygga ljud i dom! Blir ett jävla dunkande i dom små bilarna så det är nog det jag hade satsat på först:)
Jag hade inte gjort något speciellt med motor utom att ta bort motorhuvs isoleringen och sätta dit sportluftfilter. Detta mest för att det blir goare motor ljud.
Ett sportavgassystem är ju också trevligt för ljudet eller om du bara kör raka rör förbi en dämpare så blir det ju billigare än ett helt avgassystem.
Du får fundera lite på vad din budget är och vad som är värt för dig. Helsats avgassystem kostar väll typ 8K och ger 5-10 hk och trevligt ljud tex. Men för dom pengarna får du en jävla ljudanläggning istället.
Vill du att bilen ska se snygg ut och dra till sig blickar så är ju angeleyes/klargalas strålkastare , via blinkers vingar kiolpaket och stora fälgar något du vill lägga pengar på istället.
Om du istället vill ha en bil som du tycker är rolig att köra så satsa på en fet ljudanläggning och kanske sportavgassystem.
Motorn hade jag inte brytt mig om att trimma, dels för att du är nybörjare och motortrim är lite mera komplicerat än att byta glödlampor i bilen och det är dyrare men framförallt eftersom den redan har ganska bra kraft original och att den är fwd så du spinner bara bort dina extra hästar ändå.
Som sagt så gillar jag inte små fwd bilar men ljud är bra att bygga i dom så jag tycker du ska göra det först:)