Skrotnisses Toyota Starlet Fwd turbo mål 500hk+/700kg,
Toyota starlet ep71 -89 som har lättats, trimmads och fixats iordning i vinter, Org 860kg 72hk Målet 700kg 300hk Ska funka som en bruksbil, lekbil och tåla styrk för lite race o så.
Insida o buren , som sagt skiter i hur mkt kostar , grejen är den säger man ett pris på 1500kr o sen så blir det 6000 helt plötsligt , en jävla skillnad
Förstår det. tråkigt. men skönt att det är gjort iaf då. Bara bygga vidare
Detta projektet är en rejäl inspiration för mig och mitt Starlet-projekt Förhoppningsvis två veckor kvar tills jag får in bilen i ett garage och kan börja skruva på den!
Hur går det med bilen? Var ett litet tag sen det var någon uppdatering nu
Bilen hemma från lack nu, nu börjar bilen byggas ihop, Så bilder kommer komma nu, har stått väldigt stilla men mycket grejer ha hunnits beställas hem , Senaste fick hem va detta,
Styrväxel o servopump från starlet -98 passar ju rakt av så, Då ja ej hade servo innan kan detta va skönt! Sen massa annat gott kommit hem som hålls hemligt än så länge;) utovas mycket grepp o effekt till sommaren
ratt,snapoff nav,burstoppning,o digital insturmenthus, jadå det händer då lite! Insug med 3" spjäll Dålig bild med tändstift grad 9,kamrem,oljepump,vattenpump,oljefilter
Då ja e utan garage så händer det sakta men säkert lite, Men känner inte för att stressa, Bättre bygga ordentligt än att göra något halvdant!, Även beställt hem 6puckad sinterkoppling som e god för ganska mycket hästar
Monterat dit snapoff nav med moccaratt , samt monterat ihop fronten, På måndag hämtar jag en org motor o låda o hänger i så länge tills riktiga motorn är klar, Bättre än inget ju!
Grymmt bygge! Är det fortfarande aktivt? Du en fråga, har samma tak på min golf etta men elen är ett rått bo. Du har inte lust att typ göra en snabb förklaring hur knapp jäkeln ska kopplas in. Är ju bara 2 kablar till motorn men 6 stift på knappen eller har du nå grymt tips som kan hjälpa mig Har sökt el scheman o fråga folk överallt