3346
Sök

Saab 9-3 AS1 till AS3

243 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte istället för att köra med dyra steg (finns billigt orginal) men bara att slippa krångla med sladdar osv, pengar till nytt steg, risk för att batteriet inte orkar, har inte någon lust att lägga dom pengarna just nu,

Men har läst lite, har själv AS1 i min Saab 9-3 SE Polar edition -03 900/9.3 karossen, att kablar är draget till framdörrarna, dessutom att om man får tag på ett AS3 steg är det enkelt monterat då även kablar där är draget för plug n play.

Någon här som gjort likadan uppgradering? Eller iallafall från AS2 till AS3? Sånt fall vart fick du tag på steget? Vad jag hört är detta inget skrotarna bryr sig om att plocka ur osv, det är väll om man har tur att dom har en 9-3 ståendes som man kan få plocka från själv? Hur mycket kan man väntas få ge för steget?
Då jag förövrigt är nöjd med ljudet från orginal högtalarna är detta inget jag kommer prioritera att byta, tänkte köra orginal och fokusera på att köpa mig fälgar, trimma osv innan ljudet byggs ut så man kan ösa lite bättre kvalité på en gång, har monterat en dubbeldin & har baslåda redo, monterat och klart väntar bara på hjälp med pluskabeln som jag helt enkelt inte får igenom torped väggen xD Så är det någon i Norrköping som känner sig manad får gärna hjälpa mig bara skicka PM hehe.

Är det något jag bör tänka på att uppgradera från AS1 till AS3?

Tacksam från folk som vet och gjort det, inte bara hört blir bara förvirrande smile

243 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Tack väldigt bra info, att jag inte sett den själv har varit inne på det forumet och läst massa, men mycket svammel utan att hitta bra länkar smile

Sök