2901
Sök

Ang cervin vega 15" stroker AKUT

44 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
behöver akut svar.

kan byta mig till en stroker 15" i en 85l låda(den basen som har en pinne i mitten)
är det värt att sattsa på en sådan?
vad kan den vara värd i dagsläget? då den är rätt så gammal bas.

tacksam för svar.

mvh

9 117 Inlägg
13 september 2012
jonnie78 skrev:
behöver akut svar.

kan byta mig till en stroker 15" i en 85l låda(den basen som har en pinne i mitten)
är det värt att sattsa på en sådan?
vad kan den vara värd i dagsläget? då den är rätt så gammal bas.

tacksam för svar.

mvh

Det är ju gryymt jävla drag i den basen, är lådan välbyggd och basen i gott skick så kan det ju vara något. Behöver ju inte mata den med extrem effekt heller.

Priser har jag inte koll på då....

Dåre
182 Inlägg
13 september 2012
E det att lådan känns för liten kan du fylla den med något ull eller vad det e man fyller med för lura att du har mer volym i lådan än vad man har

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

44 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
oki
den drivs just nu med 1st 2kanals mutant steg(det billiga) o det spelgar bra.
det är mest pris jag ville veta då jag har ingen koll alls vad det är värt.

får se hur jag gör.
har själv ingen nytta av det.
Senast redigerat av jonnie78 (13 september 2012)

742 Inlägg
14 september 2012
SE till att den är oskruvad! Man får ALDRIG röra pinnen/justeringen i mitten! Det går ALDRIG att återställa! Värdet borde inte vara speciellt mycket! Skulle gissa på max 1000-1500;- för den med tanke på åldern och vad man får idag för dom pengarna! Bra bas i övrigt, lättdriven!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 september 2012
AndrAAx skrev:
SE till att den är oskruvad! Man får ALDRIG röra pinnen/justeringen i mitten! Det går ALDRIG att återställa!

Precis.. Otroligt vanligt att det första folk gjorde var att släppa på skruven och trycka ner konen i botten och drog åt.. Varför fattade jag inte riktigt.
Att hitta en helt "oskruvad" bas är nog svårt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

9 117 Inlägg
14 september 2012
Tokken skrev:
AndrAAx skrev:
SE till att den är oskruvad! Man får ALDRIG röra pinnen/justeringen i mitten! Det går ALDRIG att återställa!

Precis.. Otroligt vanligt att det första folk gjorde var att släppa på skruven och trycka ner konen i botten och drog åt.. Varför fattade jag inte riktigt.

Varför har dom gjort det möjligt att flytta konen sådär då? Har bara hört en såndär bas och där var konen nertryckt i botten. Har hört flera säga att basen blir tightare i botten och bumligare i toppen. Kan det stämma?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 september 2012
Putteliten skrev:
Tokken skrev:
AndrAAx skrev:

Varför har dom gjort det möjligt att flytta konen sådär då? Har bara hört en såndär bas och där var konen nertryckt i botten. Har hört flera säga att basen blir tightare i botten och bumligare i toppen. Kan det stämma?

Läser man instruktionerna man får med basen står det klart och tydligt att skruven inte får röras då den är inställd
korrekt från fabrik och att parametrarna inte kommer att stämma alls.

När man trycker ner konen i botten så upplevs basen som tightare ja men med rätt effekt och rätt låda spelade
strokerbasarna sjukt tight. Så jag personligen fattade inte vad man skulle på och skruva själv för när man inte ens vet vad som händer när man flyttar på justeringen.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

44 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
okej
men hur kollar man om den är oskruvad?
jag lyssnade på ljudet i går o jag tyckte att det spelade bra.
den basen drivs bara med ett litet mutant steg.

för se idag om det blir affär.

mvh

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 september 2012
jonnie78 skrev:
okej
men hur kollar man om den är oskruvad?
jag lyssnade på ljudet i går o jag tyckte att det spelade bra.
den basen drivs bara med ett litet mutant steg.

för se idag om det blir affär.

mvh

Svårt att se tyvärr men man ser garanterat om basen är nedskruvad i botten.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök