16 september 2012
Trådstartare
Tänkte skriva redan nu att jag har sökt, och läser varenda tråd jag hittar om det. Jag har även läst varje importguide jag hittar.
Hej!
Har länge haft i tanken att importera en bil från England och har inte haft tid/budget tills nu så jag och flickan tänkte flyga över efter jul och ta hem en Evo.
Bor i Södra Sverige, Helsingborg vilket har en betydelse när jag ska ta mig hem med bilen.
Men behöver få besvarat lite frågor som kommer på vägen, kan väl skriva liten lista och fråga senare om jag kommer på något mer jag undrar över.
Budgeten är ganska lågt satt då jag är arbetslös och detta är första gången jag ger mig på något sånt här så jag väntar lite med att satsa pengar. Total kostnad är tänkt att hamna på 40-50 tkr och då får man räkna in resekostnad på allt mellan 10-15 tkr för att vara på säkra sidan.
ps; undvik gärna skitsnack om att alla importbilar från England är rent skit och att alla är fusklagade. Då vill jag gärna se fakta på det också. Inget som styrker att det stämmer, det är mer skit bilar i Sverige.
*Vilken av evo modellerna ska man satsa på?
*RWD/AWD?
*Finns det olika motorer? Vilken ska man undvika/satsa på?
*Vad ska man speciellt tänka/kolla efter?
*Pendla eller ta båten hem? (Kan hellre lägga några lappar mer för att se naturen och köra in mig i bilen påväg hem)
*Billigaste sättet att komma hem? (Har kollat upp färja till både Göteborg och Danmark men verkar inte vara gratis)
Ni får gärna komma med mer information, jag har säkert ännu fler frågor som jag inte kan ploppa ut just nu. Finns det någon här som gjort det nyligen? Hur gick ni tillväga isåfall?
Mvh
Anton
Senast redigerat av dappe89 (17 september 2012)