Min polare beställde där ifrån för 2 veckor sen. Fick hem grejerna idag! Det roliga är att han har fått värre grejer än vad han beställde. Han har alltså fått grejer värda upp till 6k men fakturan landade bara på 3k, måste blivit nå galet
Polaren tackade inte nej, han blev bara glad
Ja det finns ju alltid oärliga puckon
Haha tror nog att du hade gjort likadant.
Tills den dagen BBR märker detta och ber att få tillbaka varan eller pengar om den är uppbruten. Och ni blir skyldiga att betala vad varan är värd. Förr eller senare kommer det att bli fel, och då kommer dem undersöka. Inte så kul att få taxeringsnämnden på sig kanske.
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"
Jo, de förstår ju jag med Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden.
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"
Jo, de förstår ju jag med Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden.
Jag fick ingen orderbekräftelse eller nåt när ja beställde. Fick inget mail om att de var levernasförseningar heller..
Jag fick ingen orderbekräftelse eller nåt när ja beställde. Fick inget mail om att de var levernasförseningar heller..
Okej, du fick inte ens en bekräftelse om att "vi har börjat med din order" ?
Ptja, 1-2 dag(ar) för att "få ihop ordern" skulle jag se som snabbt. Personligen anser jag att under en vecka är ok (förutsatt att man inte valt "express paket" eller liknande)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Okej, du fick inte ens en bekräftelse om att "vi har börjat med din order" ?
Nepp, ingenting. Så jag trodde först att de blivit nåt strul med beställningen, man brukar ju alltid få en bekräftelse. Menmen de är väl inte hela världen. Förövrigt så drog ja iväg ett mail idag igen, men änsålänhe inget svar..
Ptja, 1-2 dag(ar) för att "få ihop ordern" skulle jag se som snabbt. Personligen anser jag att under en vecka är ok (förutsatt att man inte valt "express paket" eller liknande)
Håller med, runt en vecka är ju acceptabelt.
Sen får man även kolla hur lång leveranstid dom har på dom sakerna man beställer, vissa saker kan ju ta upp till 14 dagar..
Håller med, runt en vecka är ju acceptabelt.
Sen får man även kolla hur lång leveranstid dom har på dom sakerna man beställer, vissa saker kan ju ta upp till 14 dagar..
Absolut, menade givetvis förutsatt att allt finns i lager osv, så är en vecka helt ok i mina ögon. Men visst, sen brukar mina beställningar vara väldigt "planerade" och inget som behövs "nu, gärna igår", och då är det ju inte lika "trist" att vänta heller
beställde 2 batteripolskor och en remotekabel den 5 augusti, har inte kommit ännu... Skickade mail typ 15 augusti och frågade hur det gick med ordern, fick svar på en torsdag för 3 veckor sedan att "din order skickas imorgon" men det värkar inte som dom skickat något mailade igen för 1 vecka sedan men har inte fått något svar
Min polare beställde där ifrån för 2 veckor sen. Fick hem grejerna idag! Det roliga är att han har fått värre grejer än vad han beställde. Han har alltså fått grejer värda upp till 6k men fakturan landade bara på 3k, måste blivit nå galet
Polaren tackade inte nej, han blev bara glad
Ja det finns ju alltid oärliga puckon
Haha tror nog att du hade gjort likadant.
Inte en chans, jag är en alltför ärligt människa, men jag har ett gott samvete samtidigt!
Man kan konstatera att Blekinge Bilradio inte är samma som det varit. Från fysisk butik med Jimmy som entusiastisk ägare med telefonsupport till en anonym internet-butik med endast mail-kontakt.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Man kan konstatera att Blekinge Bilradio inte är samma som det varit. Från fysisk butik med Jimmy som entusiastisk ägare med telefonsupport till en anonym internet-butik med endast mail-kontakt.
Och hur många andra butiker gäller inte det? Just den biten ser jag inte något märkligt med alls. Butiken stängde för över 2 år sedan, och det verkar ju inte som om han ska flytta utomlands permanent.
Senast redigerat av it_mutt (19 september 2012)