Ford Fiesta (Custom JBL ljudbygge). Detta projekt kommer att bestå enbart av JBL produkter, och detta är mitt första projekt så ha tålamod med eventuella fel osv jag kan tänkas göra :)
Såga ut ordentligt bakom så att högtalaren får möjlighet att andas ordentligt, det gäller även i plåten där du bara verkar ha tagit upp för magneten. Mycket luft som flyttar sig även på mindre högtalare.
Hehe ja men det kostar pengar också Men imorrn blir det ner till skroten o köpa nya dörrsidor iaf. Dörrarna har slagit sig för mycket så dom lossnar när jag öppnar dörren, gör om gör rätt
Bygg annars upp just den delen som högtalarna ska sitta i mdf och såga bort en del av dörrsidan, kika lite hur jag gjort i min Cittra tex, finns en tråd här nånstans som jag skrev om hur jag byggde mina dörrar.
Bygg annars upp just den delen som högtalarna ska sitta i mdf och såga bort en del av dörrsidan, kika lite hur jag gjort i min Cittra tex, finns en tråd här nånstans som jag skrev om hur jag byggde mina dörrar.
Fast hur förhindrar det att dörrsidan slår sig om jag bygger upp hela sidan med mdf jämfört med att bara använda bafflar?
Måste hursom helst förstärka hela dörren först med glasfiber. Men denna gång ska jag skruva tillbaka handtag osv också för att den ska sitta kvar i sin position.
Jo, alternativet är ju att stärka upp hela dörrsidan med MDF innan man börjar göra former, alternativt så gör man som jag gjorde och bygger en baffel mot dörren direkt och bygger igen dörren innanför dörrsidan. Funkar kalas. Här finns lite kort sammanfattning hur jag gjorde http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=242565
Jo, alternativet är ju att stärka upp hela dörrsidan med MDF innan man börjar göra former, alternativt så gör man som jag gjorde och bygger en baffel mot dörren direkt och bygger igen dörren innanför dörrsidan. Funkar kalas. Här finns lite kort sammanfattning hur jag gjorde http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=242565
Ser riktigt bra ut! Men det är nog lite överkurs för mig att lyckas med något sånt där ännu iaf Men pop nuts skulle kunna vara en lösning, men hur satte du fast dina på insidan av dörren?