3194
Sök

Till er som har klistermärken på bilen (ex. tyskstukare)

875 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Tror jag lagt denna tråden i rätt forum så nu kommer min stora fundering. Hur har ni med massa (typ junyard-)klistermärken och liknande på bilen? hur tvättar ni och när ni sätter på dessa, lägger ni på något lager klarlack eller skyddande?

Mycket nyfiken över detta och skulle grymt gärna vilja ha en förklaring om det bara är att smälla dit ett klistermäske på bilen eller om det är en massa förarbete?wink

95 Inlägg
18 september 2012
Torka och gör rent där det ska monteras, sen är det bara smacka på dekaler wink

JFfoto
18 september 2012
Dekaler skyddar lacken, så bara göra rent och klistra dit som sagt smile sen tar man bort dom med värmepistol samtidigt som man river bort den med nageln smile

Om den suttit väldigt länge så lacken runtomkring klistermärken är mer slitet så är det bara att polera smile
Senast redigerat av Kalltkaffe (18 september 2012)

875 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
låter bra ni smile men försvinner/slits de inte när man tvättar bilen? tycker att märkena på bilarna ser ruggigt fräsha ut för att sitta på en bil tongue

JFfoto
18 september 2012
kolsvajansson skrev:
låter bra ni smile men försvinner/slits de inte när man tvättar bilen? tycker att märkena på bilarna ser ruggigt fräsha ut för att sitta på en bil tongue

Nja  eller allt slits ju om man gnuggar på det så smile men visst kan dom väl ganska blekna efter väldigt lång tid, men inget jag skulle oroa mig för, tar ett bra tag isåfall, då är det värt att bara köpa ett nytt och sätta dit smile

Annars kan man ju klistra över någon genomskinlig plast över smile bara skära ut
Senast redigerat av Kalltkaffe (18 september 2012)

46 Inlägg
18 september 2012
kolsvajansson skrev:

Beror ju såklart på kvalitén. Dom flesta/alla "bilrelaterade" klibbor tål mycket stryk

875 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
kolsvajansson skrev:

Nja  eller allt slits ju om man gnuggar på det så smile men visst kan dom väl ganska blekna efter väldigt lång tid, men inget jag skulle oroa mig för, tar ett bra tag isåfall, då är det värt att bara köpa ett nytt och sätta dit smile

Annars kan man ju klistra över någon genomskinlig plast över smile bara skära ut

riktigt bra idé du...tänkte att man skulle dra över några lager klarlack på dessa men tor nog plasten är 14325ggr lättare att få bra! wink

JFfoto
18 september 2012
kolsvajansson skrev:
Kalltkaffe skrev:
kolsvajansson skrev:

riktigt bra idé du...tänkte att man skulle dra över några lager klarlack på dessa men tor nog plasten är 14325ggr lättare att få bra! wink

ja det blir nog enklare smile finns säkert på rulle att köpa någonstans..

OEM <3
6 957 Inlägg
18 september 2012
Vad har klistermärken med tyskstuk att göra?

Klibba du på, dekaler tar tid på sig att slitas sönder, skit i allt vad skyddsplast heter.
Bättre att du köper fler dekaler och har några på lager så att säga.

OEM <3

JFfoto
18 september 2012
Bjork skrev:

Klibba du på, dekaler tar tid på sig att slitas sönder, skit i allt vad skyddsplast heter.

Håller med, att man kan skippa skyddsplasten.. för om det nu är någon som slits fortare än någon annan så är det bara att klistra dit nå annat, gjort på 10 min smile

875 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Bjork skrev:

tycker att mer och mer så kallade tyskstukare börjar mäppra på bilarna med klistermärken!

tycker det ser roligare ut om inte varenda klistermärke efter en vecka börjar släppa och slitas;)

OEM <3
6 957 Inlägg
18 september 2012
kolsvajansson skrev:
Bjork skrev:

tycker att mer och mer så kallade tyskstukare börjar mäppra på bilarna med klistermärken!

tycker det ser roligare ut om inte varenda klistermärke efter en vecka börjar släppa och slitas;)

Att beblanda tyskstuk med dekaler, ja den diskussionen orkar jag inte börja med nu tongue Det
är ungefär lika mkt tyskstuk som att ha rostad huv och höbal på taket..dvs. nej, det är inte TS.

Jag måste fråga dig vad du köper för dekaler isf? Jag klibba min Golf 5a rätt friskt, inte en enda dekal
av dom som sattes på blev dåliga under 4 månaders tid och 1 tvätt/veckan, ibland 2.

OEM <3

875 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Bjork skrev:
kolsvajansson skrev:
Bjork skrev:

Att beblanda tyskstuk med dekaler, ja den diskussionen orkar jag inte börja med nu tongue Det
är ungefär lika mkt tyskstuk som att ha rostad huv och höbal på taket..dvs. nej, det är inte TS.

Jag måste fråga dig vad du köper för dekaler isf? Jag klibba min Golf 5a rätt friskt, inte en enda dekal
av dom som sattes på blev dåliga under 4 månaders tid och 1 tvätt/veckan, ibland 2.

heheokok jag som kan fått det fel då;)
håller på att spara upp ett lager med allt möjligt...från vanliga junkyard till riktiga bilstickers
skönt att höra du! skulle själv gissat på att man skulle få byta märken varannan vecka om man inte behandlade dem på något sätt!

91 Inlägg
18 september 2012
Kalltkaffe skrev:
kolsvajansson skrev:
Kalltkaffe skrev:

ja det blir nog enklare smile finns säkert på rulle att köpa någonstans..

Förstår inte hur det kan bli enklare att lägga på film.. Klarlack alla dagar i veckan! smile

Räcker att tvätta av ytan, sen ta lite t-röd eller liknande och torka av lite så ytan inte är fet. Kan ju förekomma att dem släpper något i kanten, antingen drar man av det eller så lappar man över med en ny sticker. wink

4 637 Inlägg
21 september 2012
Bjork skrev:

Eftersom det är vanligt förekommande ingredienser på en tyskstukad bil så borde det idag räknas till tyskstuk?

7 394 Inlägg
21 september 2012
Navkapsel skrev:
Bjork skrev:

Eftersom det är vanligt förekommande ingredienser på en tyskstukad bil så borde det idag räknas till tyskstuk?

nää,, bara för att folk gör som dem vill med sina bilar kallas det ju inte tyskstuk endå wink
bara för man har en vinge å stance,, ååååå jag har en driftingbil,, wink

osv,, smile

91 Inlägg
21 september 2012
granadadr skrev:
Navkapsel skrev:
Bjork skrev:

nää,, bara för att folk gör som dem vill med sina bilar kallas det ju inte tyskstuk endå wink
bara för man har en vinge å stance,, ååååå jag har en driftingbil,, wink

osv,, smile

Förstår inte varför man ska hålla på och dryga som du gör..?

Dekaler är ett vanligt förekommande i tysktukade bilar, men även på driftingbilar osv osv osv osv osv. Men tråden handlade som sagt inte om att det endast är tyskstukade bilar som hade dekaler, bara ett exempel.
Jag gör vad jag vill med min bil "jag tyskstukar den", men bara för att jag gör vad jag vill med den kallas det inte tyskstuk.

Lägg ner bara..smile

Ha det cool
Senast redigerat av Gurra-- (21 september 2012)

Sök