2952
Sök

Audi a6 2,7t lmm värden?

158 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
hej alla. tänkte kolla med er om ni vet vad värdet ska vara på lmm på tomgång. min ligger på runt 3,6g/. vid full mutter på 6ans växel så uppnår jag runt 224g/s.  plus att när jag kopplar bort lmm så svajar knappt motorn till och bilen går likadant som när den är inkopplad.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
19 september 2012
equinoxe skrev:
hej alla. tänkte kolla med er om ni vet vad värdet ska vara på lmm på tomgång. min ligger på runt 3,6g/. vid full mutter på 6ans växel så uppnår jag runt 224g/s.  plus att när jag kopplar bort lmm så svajar knappt motorn till och bilen går likadant som när den är inkopplad.

Symptomen tyder jue på trasig Lmm..

Four Rings To Rule Them All!

860 Inlägg
19 september 2012
hmm om motorn går lika dant med som utan lmm inkopplad så är ju den död isf.... annars ska motorn vilja dö eller iaf gå ner mkt på varvet....

158 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Hade fel med värdena. Tomgång så ligger lmm på runt 2,75g/s till 3,00g/s. Ja bilen gå precis likadant som när den är inkopplad. Visst jag får ju larm när jag drar ut den men det är allt. Får väl ringa verkstan och kolla om dom kan mäta den me ett riktigt instrument.

158 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Sibbson du har ingen liggande nånstans?

Olika
907 Inlägg
20 september 2012
LMM blir ofta smutsig, då lämnar den inte rätt värde när det börjar gå mycket luft genom den, hade den varit helt kass så hade du inte fått några värden alls och kanske även en felkod.

Som tumregel är att den vid full motorbelastning ska lämna ca 80% av motorns effekt, dvs har motorn 100 hk så mäter LMM upp 80 g/s.
Senast redigerat av fredriq (20 september 2012)

Mvh
Fredrik

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
jag tog bort lmmen från bilen och gjorde rent den. kopplade in den igen och nu funkar den inte. felmeddelande på panelen och obd visar 0,00 i flöde. ja kan väl inte ha pajat den igenom att göra rent den?. tog en pensel och desinfektions p3 alcodes sprit. jag dränkte den inte utan tog lite på penselns och dutta lite.

242 Inlägg
20 september 2012
vet inte vilken diagnosutrustning du använder dig av men det brukar även finnas ett beräknat värde som man kan jämnföra med

7 274 Inlägg
20 september 2012
equinoxe skrev:
jag tog bort lmmen från bilen och gjorde rent den. kopplade in den igen och nu funkar den inte. felmeddelande på panelen och obd visar 0,00 i flöde. ja kan väl inte ha pajat den igenom att göra rent den?. tog en pensel och desinfektions p3 alcodes sprit. jag dränkte den inte utan tog lite på penselns och dutta lite.

LMM är jättekänsliga och det är pissenkelt att ha sönder dom tyvärr.

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
jag använder en obd2 mätare

Mr. AUDI !
642 Inlägg
20 september 2012
equinoxe skrev:

en LMM e pisskänslig, man ska köra med typ bräkleen eller teknikspray.. kör ja alltid med, pillar man med ngt på "pinnen" ger de ofta upp tyvärr, bor du kvar i Vika? Ge mig numret på din LMM så kan ja säkert luska fram en lite billigare om inte annat smile

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
bosch F 00c262040

Mr. AUDI !
642 Inlägg
20 september 2012
equinoxe skrev:
bosch F 00c262040

Fel nummer, ska bara va typ 06C133471A e de ngt du kan hitta på din lmm?

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Det enda jag kan hitta är den jag skrev och PBT-6F30. Kan säga också att bilen är mycket skönare att köra. Rycken som brukar komma när jag släpper gasen är borta. Det är till och med skönare att växla.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
20 september 2012
equinoxe skrev:
Det enda jag kan hitta är den jag skrev och PBT-6F30. Kan säga också att bilen är mycket skönare att köra. Rycken som brukar komma när jag släpper gasen är borta. Det är till och med skönare att växla.

Ska finnas ett annat nr.. kan du komma förbi mig?

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ja det kan jag göra. Nu eller i morgon?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
20 september 2012
equinoxe skrev:
Ja det kan jag göra. Nu eller i morgon?

kom nu om du kan

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ok. Men kommer inte riktigt ihåg vart du bor. Skicka ett pm

Mr. AUDI !
642 Inlägg
20 september 2012
equinoxe skrev:
Ok. Men kommer inte riktigt ihåg vart du bor. Skicka ett pm

gula husen nybygget, står 2 rivna saabar samt en wannabee S2 coupe wink hillersjövägen 2n

158 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Framme

Sök