3213
Sök

Ford explorer....

10 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Har en ford explorer -97 som jag börjar lessna totalt på..
För ett tag sen så började den "klonka" när man körde med den (både bakåt och framåt).. Med tiden blev det bara värre o värre.. Till slut lät det hela tiden! Då tog jag bort främre kardan och då slutade det. Satte dit den efter nån vecka och då lät det INGENTING!
Men nu har den börjat låta igen... Fast inte likadant som innan.. När man släpper gasen så låter den som en blandning mellan en trimmad dammsugare och en symaskin på högvarv. Men det kommer inte på en gång när man kör, utan efter en stund. Samtidigt som det börjar låta är det som att den lägger i N av sig självt.. Första gången det blev så och jag börja gasa så slog det till (typ som att den la i en växel fast lät lite värre än vanligt..) sen drev han normalt. Ibland går han upp i varv oxå, typ som att en bil med manuell låda slirar på kopplingen.
Den bråkar även när man svänger oxå. Det känns som att det är svetsdiffat fram.. Känns ju inte allt för roligt. Detta händer oxå när man har i både D och R växlarna..

Hoppas ni förstår lite av vad jag menar och att det finns någon som har någon aning om vad det kan vara för fel på skiten!

Tack på förhand!

449 Inlägg
21 september 2012
låter som  du har ett ordentligt ras på gång växel låda framaxel

Full Fart Spar Tid!!!

Sök