Tjenare!
Min polare blev sugen på att rusta upp en gammal klippare för längesen, och jag hängde på. Vi har plockat ner alla delar, slipat och målat bort all rost och gjort den fin!
Kolla bilderna för mer info!
Såhär vacker var den då vi fick tag på den
Plockat av alla delar, full fart på att slipa ner all rost!
Målat underdelen med primer. Lär slippa rost ett tag..
Målar fälgarna röda, skrovet svart, blir tjusigt
Styranordningen va lagom rostig... skyddsmålade den så den håller ett tag till
Notice: Detta är gamla bilder. Projektet har hållt på sen i somras
Fäst styranordningen och ställningen till stolen...
Nu blire kul! Vi fyndade en krockskadad fiddy med intakt motor på blocket och slog till. 125cc - kommer bli pigg
Motor och bromsok från fiddyn
Ramarna som vi målade röda fästa
Var tvungna att kapa en bit för att kunna fästa strömbrytarna
2 strömbrytare som ersatte killswitchen och tändningsnyckeln på fiddyn
Lite pimp! En plåt från en gammal motorcykel har jag för mig...
La på motorn för att se så att allt passar in. Men såklart inte, Tankburken är under förgasaren så bensinen kommer inte till förgasaren utan en pump... Blir att göra en ny tank och fästa på stolsitsen!
Vi valde att ha durkplåt på broms och gaspedalerna och där man har fötterna, alltid ett säkert val!
(Limmar fast durkplåt på bromsen med silikon)
Böjt till ett rör som får bli gaspedalen. Vi ska svetsa fast en platta och sedan durkplåt så det blir likadant som bromspedalen.
*UPDATE* 17-11 2012Tjo! En liten update på hur det ligger till! Vi har äntligen fått alla delar vi behöver så nu är de bara att pussla ihop..
Bakaxeln behövdes svarvas 1 mm för att passa på fälgarna... Och det tog en jävla tid att svarva! -
Idag fixade vi fästen på bromsok, drev och förberedde axeln så vi äntligen kan fästa den! Imorgon blir det att fästa axel, bygga ett fäste till motorn och pussla ihop alla smådelar!
Större update imorgon!