2492
Sök

Hur är polisen i eran stad?

carzy
461 Inlägg
25 september 2012
Hur kan du tappat all respekt för dom om du aldrig haft några trubbel med dom, eller haft någon nytta av dom?

Team BSG

Avstängd
10 388 Inlägg
25 september 2012
risodlarn skrev:
Jag har iaf tappat all respekt för polisen. Jag är trött på att höra från folk att man ogillar bara polisen när man sysslar med olagligheter o sen är man jävligt glad att de finns när man behöver dem. Jag har då aldrig haft nytta av polisen. Samt jag har aldrig hamnat i trubbel och jag har fått en böter för p-ljus.

Du har nytta av polisen varje dag, bara att du inte tänker på det då "nyttan" inte varit till dig "direkt".

Sen varför du tappat all respekt för polisen är ju, om än intressant, en annan femma

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Muttley
25 september 2012
I hässleholm är de goa pojkar och töser måste jag säga. Träffar på en del av dem i jobbet i med man kör förbi de rätt ofta smile
För några år sedan hade vi en jag gillade mycket starkt. Han var inte rädd för att dra upp pistolen heller utan visade vem som bestämde. Dock hade vi väl problem med diverse folk och så då. 

Våra poliser brukar ju vara med i 112 och de verkar vissa rätt sjysst attityd mot annat folk med.

347 Inlägg
25 september 2012
Aldrig sett eller träffat på någon polis än där jag bor. Har nog pratat med polis max 4ggr i hela mitt liv tror jag big_smile Alla har vart väldigt trevliga.
Bra att dom finns och hoppas jag slipper ha någon direkt användning av dom

Konsult
1 247 Inlägg
25 september 2012
Polisen syns inte till allt för ofta, så det är lite svårt att uttala sig. Vi har numer ingen station kvar vilket innebär att de har en bra bit att åka.. Både på gott och ont..

1 482 Inlägg
25 september 2012
Har inte haft nå större problem med polisen.
Fast finns ju rätt många konstaplar i Stockholm smile
Ser dom 1-10 gånger om dagen smile

Stockholmspolisen bryr sig inte så mycket om småsaker.
Har rätt mycket annat för sig.

BLT Service
Theracords Music Label

295 Inlägg
25 september 2012
Jag har blivit stoppat några ggr och även pratat på "stan" med några poliser och min personliga åsikt jag har fått är att mer nyblivna poliser är tusen gånger tyknare och kaxigare än äldre poliser.

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!

25 september 2012
Upplever att dom stannar det mesta som är ute och åker eller så är det bara för att min bil sticker ut lite från en originalbil. Gillar även att stoppa mig i vinterbilen (halvsunkig 745) har dock aldrig haft några problem med dom och dom har alltid varit trevliga.

Love the life you live, live the life you love

Smålänning
7 883 Inlägg
25 september 2012
Har aldrig haft några problem med dom. Oftast trevliga, och toleranta, nu har dom dock börjat bli hårdare, har vart mycket buskörningar på parkeringar och sånt i denna stan nu, och även om polisen inte bryr sig så hårt, måste dom ju åka ut om någon klagar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
25 september 2012
Vilken polis???

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 217 Inlägg
25 september 2012
Tyvärr har jag nog råkat på den sämsta klicken trafikpoliser nästan varje gång jag blivit stoppad, och jag behandlar andra så som de behandlar mig.

Det har lett till en jäkla massa tjafs och 4 anmälningar mot polismän från min sida, samtliga gällande förtal och/eller ärekränkning.
2st anmälningar har lett till fällande domar för arroganta svin som står och kallar en idiot och div andra otrevligheter.

Tips: smäll igång ljudinspelning i mobilen innan de ens knackar på rutan, då har ni bevis sedan ifall att.

198 Inlägg
25 september 2012
Säger detsamma.. vilken polis?

11 år med körkort, inte stoppad någon gång och ser ytterst sällan några polisbilar ens när jag är ute på riktiga långresor.

Semesterturerna på cirka 250 mil har snittat på att se en polisbil per resa...

Forummoderator
26 342 Inlägg
25 september 2012
Alldeles förträffliga här i Östersund. Inget att klaga på, vare sig det gäller uppförande eller någonting annat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 450 Inlägg
25 september 2012
Jag själv hatar poliser och kommer alltid göra.. tog mitt kör kort på 12 månader när ja körde lite för fort...

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Forummoderator
26 342 Inlägg
25 september 2012
xVolvo240x skrev:
Jag själv hatar poliser och kommer alltid göra.. tog mitt kör kort på 12 månader när ja körde lite för fort...

Och det var givetvis deras fel att du körde för fort..? Haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 450 Inlägg
25 september 2012
De påstod ja inte, men va ju fan dom som tog det

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
25 september 2012
Kan inte annat än att hålla med om att Polisen i Värnamo verkar vara bland de bättre man träffat på.  En vinterkväll med ett gäng bilar i industriområdet så stannade snuten till och kollade lite (ingen la märke till de först) Sen släpper de ut hunden så den får röra på sig lite och göra sina behov. Sen glider de fram till mig och ett par andra som för stunden står still medans ettpar andra glider förbi på bredden. De frågar bara om det går bra och sen glider de vidare tongue  Sköna personer.

1 212 Inlägg
25 september 2012
så här:)smile 

http://www.expressen.se/gt/polisen-det- … -lades-ut/

Christian
för ungefär en timme sedan via mobil
http://m.expressen.se/gt/polisen-det-va … artner=www

Hahahaha.. å där kom min kommentar med ! wink
Sluta gilla ·

Du och  Nykvist gillar detta.
    Kenth  konstigt att det bara var expressen som nappade på mitt tips.. tipsade flera media, så där kom även jag med på ett hörn:)
    för ungefär en timme sedan · Gilla
    Christian  Aftonbladet skriver bara osanningar å gp om cyklister å trängselskatt wink
    för ungefär en timme sedan via mobil · Sluta gilla

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
25 september 2012
Vilken stad? Jag bor 6 mil från närmsta stad, och dit kör jag bara för att besiktiga bilen...

Men en gång såg jag en polisbil i byn, den åkte bara igenom.

Så jag har en mycket god och icke existerande relation till poliser.

Aldrig behövt umgås med dem.
Senast redigerat av SoL (25 september 2012)

118 Inlägg
25 september 2012
xVolvo240x skrev:
De påstod ja inte, men va ju fan dom som tog det

Sant att poliserna tagit själva kortet ifrån dig men kör man fortare än gällande hastighet ska man räkna med konsekvenserna! Det gör jag varje gång jag kör över gällande hastighet, blivit av med kortet 2ggr och jag har tagit ordningsboten utan snack!! Ingen idé att tjafsa, man måste vara ärlig mot sig själv!

Här i stan är de ok,inget onödigt tjafs och hjälper en om man behöver det!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

Sök