A6 Allroad -02, en bil jag verkligen hatar.
En lång lista med diverse skumma elfel, bromsok, galvsläpp, rutor som ramlar ner i dörren, krånglande xenon-helljus och massor med andra fel. Det enda alla felen har gemensamt är att så fort du behöver köpa nya delar för att åtgärda dom så blir det absurt dyrt.
Jag önskar verkligen att jag kunde ge bilen ett bättre omdöme för dom få gånger allt fungerar så är det verkligen en trevlig bil. Jag trivs verkligen i den, man sitter bra och fyrhjulsdriften, den starka motorn och dom lite större hjulen ger en känslan av att vara ostoppbar.
Men den absurt höga ägandekostnaden och tvivelaktiga kvalitén på i princip allting gör att jag måste avråda alla från att köpa en, såvida ni inte är multimiljardär med masochistiska dragningar.
Det fascinerande är att innan jag köpte en Audi så fick jag enbart höra hur bra dom var och hur nöjd alla ägare är, men nu när jag är "med i klubben" så får jag konstant höra saker i stil med att "men det där går jämt sönder" eller " det där händer på alla" och "det är sviiiiiiiindyrt att laga det där". Helt plötsligt har varenda Audi-ägare sin egen gigantiska lista med alla fel dom har haft på bilen, men om en "utomstående" frågar så är Audi fortfarande världens bästa bil och dom har aldrig haft några som helst problem. Fascinerande, minst sagt.
Dom säger att Saab-ägare är fanatiska, men den sekt-känsla som finns bland Audi-ägare är i en helt annan klass.