PHerrdahl skrev:
Inga problem alls och har haft en hel del C4or genom åren, alla med Q samt manuell. Är utan tvekan de bästa bilarna jag ägt, rejäla, tåliga och bekväma. Äger nu en S4 2,2T samt en S6 V8 och de är underbara, överdimensionerade grejer!
Kör en 2.8Q för tillfället och den har gått 24000 mil, så tyvärr så har det kommit en del saker på den som behöver bytas, mestadels slitdelar.
På dom C4'orna så vill dörrlisterna av och rost på framskärmarna.
Har dock skaffat S4-skärmar som var rostfria.
Nya lister går dessutom bra att få tag på eBay hyfsat billigt.
Sen har det varit lite elgrejer, t.ex. så slutade eluppvärmningen av bakrutan att fungera, säkringar är hela.
Spolarpumpen lade också av, skaffade en NY för 50:- från England, men det visade sig att det var glapp i kablaget, troligen förra ägaren som var där o fingrade, enkelt fixat..
Sen tycker jag torkararmarna har lite dåligt tryck mot rutan, så jag har böjt dom och kör med Aero-blad så det torkar mkt bättre nu. Om det beror på fel konstruktion eller att det blir så med åren kan jag inte svara på.
Kom på en sak till, handbromsen tar väldigt dåligt, men verkar som att det var vanliga fel på den modellen..
Skall man säga några bra saker också?
En underbar bil som är grym i motor och väghållning, ligger stabilt på vägen, 2,8an är också väldigt trevlig, rör på sig om man säger så. Å andra sidan drar den nästan aldrig under 1l/milen.
Grym komfort för att vara 18 vintrar gammal, klår flera nyare bilar jag åkt i..
Fyrhjulsdriften är oslagbar, hade haft det mkt svårare senaste vintern om jag inte hade haft Quattro.
Kan jag tänka mig köpa Audi i framtiden?
Utan tvekan...