OpelMannenRacing skrev:
Provat äga en Audi, aldrig mer, inte ens dom drygt 10 Oplar jag ägt har krånglat lika mycket tillsammans som Audin gjorde under dom ca 10 månaderna jag ägde den... För de första, så var de ju en Audi, så handbroms, eller ja, bromsar bak var ständigt bristvara pga deras värdelösa bromsok... 2.3an med sämre karaktär än en död snigel hade en enda fördel, den lät helt okej när man varva skiten ur den för att kunna göra en normal omkörning men hade ständigt sina dumheter att bli tokslö ibland och bluddra ihjäl och trots besök hos VAG verkstad så hittades inga fel (bör tilläggas att den var grundligt servad enligt konstens alla regler) Hade besiktat den med ett par skittvåor och hade åtgärdat alla utom en så jag skulle in och få 4 veckor till att köra för att fixa de sista, på väg till SBP så släpper HELA fjädertallriken från benet så fjäder med tallrik faller ner på framhjulet... Tur det var en p ficka på andra sidan för jag behövde även den för att få kontroll över skiten igen.
När fjäderbenet var bytt så gick topplagringen (som gått igenom senaste bes) av så dämparen hoppa ur läge.
Och när DE var fixat, ny besiktningstid var bokad, så tog jag en sista tur några dagar innan den skulle besöka SBP, Svängde ut från en korsning, drog den till ca 4000 för att se att den gick som den skulle, tog tvåan, skulle just lägga in trean, varvräknaren var återigen uppe mot 4000, när 4-5 mindre trevliga ljud hörs under huven, allt tystnar och varenda lampa på instrumentringen tänds! Grattis! Krysskilen på vevaxeln gick av.
Här tog jag mitt förnuft till fånga och sålde skiten billigt bara för att slippa se skiten och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin mer äga en bil med fyra ringar i grillen.
Var ständigt småproblem med denna skitbil, den var aldrig lättstartad och samarbetsvillig, hemsk vändradie var de också... har aldrig stött på en bil varken före eller efter som varit så värdelös på att vända. Sen då detta inte var en Quattro så trots sprillans nya vinterdäck så är det än idag den sämsta vinterbil jag stött på.