Köpte min första bil för ett tag sedan. Väldigt nöjd med henne men känner att det saknas lite. Det ska det bli ändring på nu. Startar därför denna tråden för att alla ska kunna hänga med över vad som händer!
färgen va helt rätt på denna, ser fram emot fler bilder
Tack! Yes den färgen sitter verkligen bra på henne.
Derbi skrev:
Ser jävligt bra ut Ja vi får hoppas våra vägar korsas under sommaren
Tack Det gör vi säker
Ludd3s skrev:
Grymt! Lacken till den nya inredningen kommer ju bli sjukt snyggt!
Ja det hoppas jag med på. Ska försöka få i den så snart som möjligt
Nu har det hänt en hel del
Solen sken för fulla muggar här igår. Dags att montera ihop henne Fick hjälp utav en villig och fingerfärdig Bolander. Började med att skruva los de gamla och fula lyktorna för att ersätta dem med lite änglar:)
Skillnad på de gamla och nya
Sen fortsatte vi med kjolarna och kofångarna fram och bak.
Blev lite annat godis också Orkar inte skriva vad som händer på bilderna. Det ser ni ju själva
Behöver sänka henne!
Nu är hon ganska fin. men det är lite kvar med utsidan. sen har vi lite och göra på insidan. Men håll ett öga på garaget så kommer det komma mer bilder! Kommentera och rösta vet ja!!!
blir grymt bra! fast du behöver oem-kjolen bak också Jag har sänkfjädrar/dämpare liggandes i någon låda, gått ett par tusen mil, säljes billig om du är sugen Ev ska jag även göra mig av med mitt Apexi catback. Intresserad ?
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
kommer bli jävligt nice detta, va skeptiskt till lysena först men efter ha sett bild på dom så passar dom in bra på bilen fast ett annat avgassystem hade sutte guld asså fast de kanske kommer.?
blir grymt bra! fast du behöver oem-kjolen bak också Jag har sänkfjädrar/dämpare liggandes i någon låda, gått ett par tusen mil, säljes billig om du är sugen Ev ska jag även göra mig av med mitt Apexi catback. Intresserad ?
Haha! Ser lite knas ut med originalläppen bak, men jag snickrar på en lösning Dämpare och sänkfjädrar har jag ska bara hitta lite tid till att få på dem. Däremot så är jag nog helt klart sugen på ditt Apexi catback
Derbi skrev:
Ser riktigt bra ut
Bugar och bockar
DeZa skrev:
kommer bli jävligt nice detta, va skeptiskt till lysena först men efter ha sett bild på dom så passar dom in bra på bilen fast ett annat avgassystem hade sutte guld asså fast de kanske kommer.?
Tack! Strålkastarna kommer verkligen till sin rätt nu när hon är svart. Haha jo du är inte den ände som tycker jag ska fixa något nytt avgassystem. Får höra det mest hela tiden, men det kommer
jonaslithen skrev:
ser riktigt bra ut du!
Tackar tackar, Hon börjar bli riktigt fin nu Ska försöka ta lite snyggare bilder snart
Tid till att montera dämpare o fjädrar finner du lätt, du behöver inte ens fjäderspännare, går att ta loss endå, dock ee vänster bak rätt jävlig, Men på 1h har du iaf loss alla, om inte snabbare
Haha! Ser lite knas ut med originalläppen bak, men jag snickrar på en lösning Dämpare och sänkfjädrar har jag ska bara hitta lite tid till att få på dem. Däremot så är jag nog helt klart sugen på ditt Apexi catback
Derbi skrev:
Ser riktigt bra ut
Bugar och bockar
DeZa skrev:
Tack! Strålkastarna kommer verkligen till sin rätt nu när hon är svart. Haha jo du är inte den ände som tycker jag ska fixa något nytt avgassystem. Får höra det mest hela tiden, men det kommer
jonaslithen skrev:
ser riktigt bra ut du!
Tackar tackar, Hon börjar bli riktigt fin nu Ska försöka ta lite snyggare bilder snart
Det blir kanske inte den närmsta månaden som jag demonterar det, men kolla med dig så fort jag har det till övers
HotSauce skrev:
Tid till att montera dämpare o fjädrar finner du lätt, du behöver inte ens fjäderspännare, går att ta loss endå, dock ee vänster bak rätt jävlig, Men på 1h har du iaf loss alla, om inte snabbare
Danneman har även tidigare hävdat detta, men jag har då för mig jag behövde spännare båda gångerna jag gjort det.. kanske bara jag som inte kommit på trixet att lyckas utan fjäderspännare Jag kan dock meddela att biltemas fjäderspännare behöver modifiering med vrålapa för att inte bli för långa, man får kapa skruven så hela klabbet blir kortare. Och tips om vänster bak är att ta fjäderbenet bakåt, och att lossa abs-kabeln från bärarmen. Har för mig hela skiten hakade fast sig där för mig ^^ Du har fixat det ensam på 2-3 timmar topp. Lite rostlösning på nedre infästning av dämpare fram, samt något stort att bryta med så är du i hamn
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
Jasså? Sist ja gjorde de va på min Vti-s, förra året. Då använde jag då inte spännare, slängde ju på oem 30mm sänkning på turbon medans den fick stå med, inga spännare där heller Smidiga bilar att byta på, o de går snabbt som fan, iaf när man kommit på de små knepen
Blir finfint annars! Men sista bilden, e lacken grumlig som fan eller e de bara kortet som ljuger? :S (Den med skon)
Stämmer tyvärr Finns även lite andra små missar som jag inte gillar. Men jag ska åka upp till lackeraren och visa så får han göra om göra rätt
Haha. Vi får väl se hur det går för mig när hon ska ner i backen! Tror dock helt klart att det blir ett heldagsjobb! Kanske försöker få till det imorgon annars blir det till helgen.
Sen blir det nog troligt en premiär tur den 29 Maj! Jag har övertalat en att jag ska köra dem till balen. Så om ni har vägarna förbi Grand