UPDATE 29 JAN! - SIDOKJOLARIdag testmonterade jag sidokjolarna mot skärmbreddarna. Passade samtidigt på att hänga på bakre kofångaren för att se hur mycket lera jag kommer att behöva till & bygga upp formen från breddarna bak ner på kofångaren.
Alltså återstår lite arbete med bakre kofångaren fortfarande. Tänkte lacka bladen på "diffusern" silverchrome så de ser ut som metall, gör sig bra mot slutrören i DTM-stuk.
Sidokjolarna är av bockad galvaniserad och ytbehandlad 1mm plåt. Riskerar aldrig att rosta
Blir en hel del påbyggnad från bakbreddarna ner på stötisen
Såhär ser det ut från bakbreddare - sidokjol - till frambreddare.
Jädrans nöjd med sidokjolarna asså, ser precis så svävande ut som jag ville ha dem
Från framskärm till bak.
Såhär ser det ut ihop med breddarna även om kjolen ska höjas till ultimat passform mot breddningsskärmarna. Fäste endast med två skruvar tillfälligt vilket gjorde att de tyngdes ner nån centimeter.
Börjar se helt ok ut...
Kommer bli aningen lägre när coiloversen kommer på
Som sagt så behövs det byggas på en hel del ner på rhumphaaan
Utblåsen.
Blir nog bra effekt med chromade blad.
Kan knappt vänta med att montera coiloversen.....
Ska bli grymt & se den fullt wrappad med vinylen, nya fälgarna & lågt sänkta coilovers
NAJS!
Imorgon blir det lite slipande på breddarna som tog lite skada av att gjutas av tidigare. Blir mest småpillande och eventuellt lägga igen huvens rundning vid original emblemet.