Hej har en 2,3L t5 Tyskland import från 96 som laddar mellan 0,5-0,4 bar. Den går upp till 0,5 för att sedan gå ner och lägga sig på 04.
Läste lite här på forumet och som jag förstod så ska en original t5a ladda 0,7 bar?
Jag har haft borta tryckrören och känt på turbon, det finns ett litet glapp horisontellt (bilen har rullat 24700 mil ungefär) och wastegate stången går knappt att rubba på som den ska, har monterat nya tryckslangar från turbon till magnetventilen för dem såg slitna ut dock utan något resultat.
Ska jag ställa in mig på att det är turbon som har börjat gå ner sig eller är det något annat problem?
Har fått höra av kompisar att när man trycker på så luktar det illa bakom bilen, kan det ha med att göra att turbon glappar lite?
Den drar ingen olja och är torr under motorn och bara lite fuktig runt turbon
tacksam för svar och tack på förhand.
//Fredrik (ps är första inlägget så hoppas jag la tråden rätt