2795
Sök

Volvo 944 ltt, långtidprojektet...

En liten projekttråd om min första bil, den sk Nysen. Min tanke med den här tråden är att kunna gå tillbaka och kolla vad vi egentligen har hittat på tillsammans, både i garaget och ute på vägarna =)

129 546 Visningar
Projektet avslutat 26 augusti 2013
497 Inlägg
31 mars 2013
Trådstartare
Mack skrev:
JossanB skrev:
Mack skrev:

Äsch då.
Jag är faktiskt förvånad över att jag inte blivit stoppad med min 240 ännu. När jag hade "Buken" så blev jag ju stoppad minst 10 gånger på en vinter, om inte mer. Visst, man busade mer då men ändå. Dom brukar ju ändå vara på hugget, så att säga..

Jag som tycker dom är väldigt lugna hemma i Ösd tongue Man ser ju typ aldrig en polis en fre/lör kväll om man är ute och åker och man blir ju inte stoppad även om man kommer på hyfsat ställ tongue

Haha, jo förvisso. Men dom gånger man väl möter dem så brukade dom hugga på direkten men det är lugnare nu.
Däremot, dom gånger man har blivit tagen så är dom väldigt vänliga och trevliga här i Östersund. Mycket "cred" till dem tycker jag.

Jo, den enda gången jag har pratat med dom så var dom väldigt trevliga smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
31 mars 2013
JossanB skrev:
Turbo-Fransson skrev:
JossanB skrev:

Håll dig borta från Värmland så är det nog lugnt wink

Det ska inte va svårt wink Är sällan eller aldrig där wink Men surt ändå hmm

Själv ska man flytta hit i höst tongue Jo, det är tråkiga pengar och jag hoppas verkligen att det inte blir strul med reg besiktningen hmm

Reg besiktning? yikes

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Forummoderator
26 325 Inlägg
31 mars 2013
JossanB skrev:
Mack skrev:
JossanB skrev:

Jag som tycker dom är väldigt lugna hemma i Ösd tongue Man ser ju typ aldrig en polis en fre/lör kväll om man är ute och åker och man blir ju inte stoppad även om man kommer på hyfsat ställ tongue

Haha, jo förvisso. Men dom gånger man väl möter dem så brukade dom hugga på direkten men det är lugnare nu.
Däremot, dom gånger man har blivit tagen så är dom väldigt vänliga och trevliga här i Östersund. Mycket "cred" till dem tycker jag.

Börjar kanske bli lite väl offtopic, men sist jag pratade med dem var när de kom efter att jag hade ringt brandkåren för några veckor sedan, då en bil stod och brann på parkeringen till Ica Maxi.
Hade jag varit högst 1 minut tidigare och fattat på direkten med vad dom jävlarna höll på med så hade jag kunnat tagit deras regnummer eller vad som helst..

Dock var som sagt Poliserna väldigt sakliga och trevliga. Såg dem snurra runt mitt område mest hela natten sen när dom jagade de som hade tänt eld på bilen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

497 Inlägg
31 mars 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
JossanB skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Det ska inte va svårt wink Är sällan eller aldrig där wink Men surt ändå hmm

Själv ska man flytta hit i höst tongue Jo, det är tråkiga pengar och jag hoppas verkligen att det inte blir strul med reg besiktningen hmm

Reg besiktning? yikes

Jaha, missade jag att skriva det förut kanske tongue Jopp, pga avgassystemet så måste jag regbesikta den sad Men jag ska undersöka till veckan om dom går igenom hela bilen eller bara avgassystemet "/

497 Inlägg
31 mars 2013
Trådstartare
Mack skrev:
JossanB skrev:
Mack skrev:

Börjar kanske bli lite väl offtopic, men sist jag pratade med dem var när de kom efter att jag hade ringt brandkåren för några veckor sedan, då en bil stod och brann på parkeringen till Ica Maxi.
Hade jag varit högst 1 minut tidigare och fattat på direkten med vad dom jävlarna höll på med så hade jag kunnat tagit deras regnummer eller vad som helst..

Dock var som sagt Poliserna väldigt sakliga och trevliga. Såg dem snurra runt mitt område mest hela natten sen när dom jagade de som hade tänt eld på bilen.

Ähh, bara skönt att få höra om lite poliser som gör vettigare saker än att jaga ungdomarna som sköter sig smile

Forummoderator
26 325 Inlägg
31 mars 2013
JossanB skrev:
Mack skrev:
JossanB skrev:

Ähh, bara skönt att få höra om lite poliser som gör vettigare saker än att jaga ungdomarna som sköter sig smile

Förvisso, haha.

snickare
612 Inlägg
31 mars 2013
Nej man får inte ha dioder,bilen är inte typad för de,du får inte ens sätta gul (eller annan kulör) film på strålkastarna  .
Och nej man får inte byta avgassystem till modell större för bilen är inte typ reggad med de
Nej man får inte byta till hel aluintercooler,då bilen inte är typ reggad med de.
Du får inte ens sätta på stora fälgar på bilen för den är inte typad för de.

De är mycke man inte får göra men som alla gör,besiktar du bilen och får den godkänd är de inte säkert att polisen gillar de när du är ute och kör. Sen finns de dom som säger att man inte ska skriva på böter vid vägkanten då man automatiskt erkänner brottet då.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

27 Inlägg
1 april 2013
Det gäller väll bara biler efter -98 (har jag för mig), för då är dom typgodkända eller vad det nu heter.
Vad jag har förstått kan man nästan göra vad man vill med en bil innan som inte är typgodkänd.

Kan dock ha fel, men så jag har fattat det.

Skulle man skrivit något här?

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
1 april 2013
Typiskt Karlstad polisen .
Dom klagar på allt själv har man sluppit dom hittills.
Dom var på som fan under hela helgen bara för det var Nörgeresan och dansbands gala i Charlottenberg å vi blev stoppade för vi hade icke godkända baklampor "Tyckte" dom men fan vad snopna när vi visade e-märket tongue

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

165 Inlägg
1 april 2013
XIPS skrev:
Det gäller väll bara biler efter -98 (har jag för mig), för då är dom typgodkända eller vad det nu heter.
Vad jag har förstått kan man nästan göra vad man vill med en bil innan som inte är typgodkänd.

Precis, efter -98 får man inte göra ett piss.. men innan de så ska man (vad jag fattat det som) få byta ut lite krimskrams på bilarna så som avgasystem osv. vet jag själv hade en 340 jag satte dit en lyckta från en golf 2 och det va inga problem det smile

Rullande projektet - BMW E36 Coupé stance/tyskstuk allmän uppfräschning

497 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
flaket_ skrev:
XIPS skrev:

Precis, efter -98 får man inte göra ett piss.. men innan de så ska man (vad jag fattat det som) få byta ut lite krimskrams på bilarna så som avgasystem osv. vet jag själv hade en 340 jag satte dit en lyckta från en golf 2 och det va inga problem det smile

Precis som jag också har uppfattat det, men imorron så hoppas jag att jag vet säkert efter en hel del samtal med bilprovning, polisen osv smile

Helbilsgodkännadet kom innan -98 men inte på alla bilar, tex så är inte 940 helbilsgodkända..
Senast redigerat av JossanB (1 april 2013)

497 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
ironscull skrev:
Dom var på som fan under hela helgen bara för det var Nörgeresan och dansbands gala i Charlottenberg å vi blev stoppade för vi hade icke godkända baklampor "Tyckte" dom men fan vad snopna när vi visade e-märket tongue

Jo, det var mitt emot statoil i charlottenberg dom stoppade mig sad

548 Inlägg
1 april 2013
Läst igenom hela nu! Ser riktigt bra ut! smile kommer följas! smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

640 Inlägg
2 april 2013
JossanB skrev:
ironscull skrev:

Jaså var det du dom stoppade sad Stog på Statoil och såg det jävligt dåligt stil på poliserna sad Fan finns värre folk å ta just den kvällen sad

Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

497 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
ironscull skrev:
JossanB skrev:
ironscull skrev:

Jaså var det du dom stoppade sad Stog på Statoil och såg det jävligt dåligt stil på poliserna sad Fan finns värre folk å ta just den kvällen sad

Jag har varit mer eller mindre sur enda sen jag fick pappret i handen sad Hade väl kanske varit bättre att stoppa ngn bil där folk var obältade, för många eller dom som knappt kom över farthindret? mad

(Garaget har inte smileys som uttrycker tillräckligt mkt frustration just nu... sad )

640 Inlägg
2 april 2013
JossanB skrev:
ironscull skrev:
JossanB skrev:

Jag har varit mer eller mindre sur enda sen jag fick pappret i handen sad Hade väl kanske varit bättre att stoppa ngn bil där folk var obältade, för många eller dom som knappt kom över farthindret? mad

(Garaget har inte smileys som uttrycker tillräckligt mkt frustration just nu... sad )

Ja eller alla cabbar som spelar bötten hela tiden hmm

497 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
Av förklarliga skäl så händer det inte så mycket just nu..har iallafall fått tag i ett avgassystem som åker på till besiktningen på tisdag(16/4) smile

Sen börjar det vara vår på riktigt här så eventuellt åker sommarhjulen på till helgen om jag har hunnit dippa dom... roll

497 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
http://distilleryimage11.s3.amazonaws.com/08677e48a06811e2bd9a22000a9f14ba_7.jpg

Just ja...har ju inte visat hur speglarna blev big_smile

http://cdn1.cdnme.se/3297317/7-3/img_39821_5165d9d4e087c370b2a17150.jpg

Dippdipp...dom är svarta inte typ bronsfärgade, det är blixten som luras lite wink

Forummoderator
26 325 Inlägg
10 april 2013
Stiligt!

497 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Stiligt!

Längtar tills det blir helg nu så jag kan få på sommardäcken, då är det vår på riktigt wink

Sök