LACKERINGEN ÄR I FULL GÅNG!
Nu har jag jobbat och slitit hela helgen med att slipa och fixa iordning mitt fina kjolpaket!!
Tyckte faktiskt jag var ganska duktig att tvätta, slipa och grund lackera ett helt kjolpaket på bara en dag, jobbigt men värt det!
(Lördag) Först fick jag slipa bort en del på delarna innan de skulle in på grund lackering x2.
Slipad bak kjol!
Slipad front och nermattad vinge!
Även vingen fick mattas ner och lackeras om då den skulle vara halv-blank men den blev lite för blank så den lackerades om för att bli en aning mattare i lacken
Idag (Söndag) blev det att slipa, slipa och slipa delarna, efter grundlacken, riktigt lena och inte lämna någon "sträv" del, så att de inte skulle kunna bli fula märken eller något annat efter den lackerats.
Slipade och fixade även iordning mina backspegelkåpor i samma färg som vingen (Halv matt svart). Och gjort allt redo för lackering imorgon!!!!
Så glöm inte titta imorgon när inlägget med bilder på de nylackerade delarna till bilen!
Grundlackerad front och bak kjol
Grundlackerade sidokjolar
Om ni undrar varför sido kjolarna ser lite konstiga ut är för att jag har mina gamla sidokjolar under ihopsatta med de nya, fick tipset från en kompis att de ska sitta bättre och hållbarare på bilen...
Och denna veckan blir det att bygga 3" avgassystem! Och även försöka tona rutorna om jag hinner det, vi får hoppas på det iallafall!