3354
Sök

Golf 4 tdi trögstartad varm

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Har en Golf tdi -99 som går kanon i motorn, men när den är varm så får man mala lite på starten innan den startar. Någon som vet va de kan va för fel? Startar jätte lätt när den e kall.
Mvh

alkoliserad
5 Inlägg
4 oktober 2012
så är polarens oxå, den sätter felkod på för högt ladd fast inge är gjort med den. på folkvagn sa dom att de kunde va lmmen

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Jaså, kanske får läsa av felkoden då!

245 Inlägg
4 oktober 2012
precis så var min med. sen råkade jag skrota startmotorn och nu med den nya startmotorn startar den direkt varken den är varm eller kall.

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
eferm skrev:
precis så var min med. sen råkade jag skrota startmotorn och nu med den nya startmotorn startar den direkt varken den är varm eller kall.

Okey... Hmm lurigt ju! De e ju inget farligt att få köra en 4sec på starten men de e ju störande som fan:)

245 Inlägg
4 oktober 2012
ja, riktigt lurigt. Jag var helt säker på att det var nån tempgivare eller liknande som knasade när den var varm men nu i efterhand så vete fan.

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
eferm skrev:
ja, riktigt lurigt. Jag var helt säker på att det var nån tempgivare eller liknande som knasade när den var varm men nu i efterhand så vete fan.

À ja får la se hur ja gör!smile)

358 Inlägg
4 oktober 2012
Ja min beter sig exakt likadant, är tydligen rätt vanligt men har inte fått reda på vad som kan orsaka det.
Får inte fram någon felkod via VagCom.

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Timol skrev:
Ja min beter sig exakt likadant, är tydligen rätt vanligt men har inte fått reda på vad som kan orsaka det.
Får inte fram någon felkod via VagCom.

Ofan va knepigt! Ja vet inte riktigt va man ska göra för att få ordning pån!sad

1 948 Inlägg
4 oktober 2012
Om vi parar våra golfar du och jag, då kommer vi få fram en som knappt kommer behöva startmotor för att starta big_smile

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Om vi parar våra golfar du och jag, då kommer vi få fram en som knappt kommer behöva startmotor för att starta big_smile

Haha ja de e inte lätt;)! Sitter ju öppet filter på min så ja ska prova att byta tillbaka till original

1 948 Inlägg
4 oktober 2012
mr_soot skrev:
baltis skrev:

Haha ja de e inte lätt;)! Sitter ju öppet filter på min så ja ska prova att byta tillbaka till original

Malde sönder startmotorn på min 2 dagar innan det var dags att ställa av den i våras... jätte skojj big_smile golf jävel (/¤#)(¤/&(% big_smile

64 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
baltis skrev:
mr_soot skrev:
baltis skrev:

Malde sönder startmotorn på min 2 dagar innan det var dags att ställa av den i våras... jätte skojj big_smile golf jävel (/¤#)(¤/&(% big_smile

Ajj då. Så illa e inte min. Tar typ 3-4sec så startar min

1 948 Inlägg
4 oktober 2012
mr_soot skrev:
baltis skrev:
mr_soot skrev:

-10 grader... 10 sec kanske... sen så tar det typ 2 sec längre för varje grad det går ner big_smile

64 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
baltis skrev:
mr_soot skrev:
baltis skrev:

-10 grader... 10 sec kanske... sen så tar det typ 2 sec längre för varje grad det går ner big_smile

Ofan. Har inte haft min Någon vinter så får väl se hur min går!smile

1 948 Inlägg
5 oktober 2012
mr_soot skrev:
baltis skrev:
mr_soot skrev:

Ofan. Har inte haft min Någon vinter så får väl se hur min går!smile

STORT batteri är att rekommendera big_smile

186 Inlägg
5 oktober 2012
Kollat vattentemp-givaren? Motorn kan bli svårstartad om den givaren inte funkar som den ska.

5 119 Inlägg
5 oktober 2012
tempgivare. glödstift/relä eller dieselpumpen som börjar bli sliten. dock gissar jag på något av de första
missa vist att den starta lätt kall så glödstiften går bort då:-P
Senast redigerat av mb_pucken (5 oktober 2012)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

64 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
Ja får kolla vatten tempgivarn då! Vet du hur man mäter om den funkar? Tänkte om man kör värmepistol i ändan på den.

34 Inlägg
18 februari 2015
Hitta du felet?smile

Sök