Psykdoktorn skrev:
Mafghan:
Höll du med eller är du emot?
Förstod inte ditt inlägg riktigt där...*ler*
Jag håller med!!!
Och som du sa nyss....det är ju LAG på att köra max 90 på en 90 väg....
Det är som att jag ska fråga: blockar ni polisens väg när de är på väg till ett pågående inbrott?? Eller: Håller ni utkik åt ett gäng killar medan de rånar nån annan? Och varnar dessa när polisen kommer??
jag vet, jag överdriver.... Jag kör själv för fort men jag står mitt kast om polisen tar mig!
Och blinkar jag till en som inte använder bälte så lär han/hon sig aldrig eftersom denne aldrig åker fast!!! Tänk om denna person krockar dagen efter...och dör?? Tänk om denne blivit stoppad dagen innan och fått böter....då kanske han/hon hade haft bälte på sig vid krocktillfället!!
Och du som fortsätte blinka i 4km efter "kontrollen"... Tänk vad många rattfyllerister som ev tar en annan väg och inte blir stoppade??
Ne...tänk på konsekvenserna av det ni gör! Ni menar säkert väl...att en vanlig hederlig svensson som ligger 6km för fort inte ska behöva betala 1200kr. Men jag sover hellre gott om nätterna!
Fast ifs, jag kanske är för klok, jag kanske är den enda här som tänker så långsiktligt...med konsekvenser och så. Vad vet jag.
Blev lite lång text nu, men men, vad gör man inte när man har tråkigt på jobbet?
EDIT: Ni som åker utan bälte en "mindre" sträcka...tänk på att ni kan bli påkörda, det är inte att vålla en olycka som är den stora risken, den stora risken är att bli offer för en olycka! Med tanke på att det finns X antal rattfyllerister som fortsätter dricka och köra eftersom de litar på att bli "blinkade" åt när det är kontroller;)