Lite tankar om tråden..
Ni som blir irriterade över att folk varnar för poliskontroller, varnar ni era polare om dom står och pissar på ett träd när polisen svänger in på gatan? Inte? Det gör jag iallfall, anledningen att jag valde just den jämförelsen är att båda dessa lagars toleranser är enlig mig och många andra idiotiska.
Exempel, det är 30 igenom min by, 7-18 (7-18) 7-18, varnade jag när det var laserkontroll, ja det gjorde jag, varför? Det var kl 17,55 och inte en jävel var ute,dvs 30 är omotiverat! Skulle jag varna om kontrollen var utanför skolan en skoldag? Nej det skulle jag inte, varför misstänker jag att ni förstår......
Samma gäller för trädpissaren, om han stod i en park och pissade i en buske skulle jag varna honom, men om han tex slog en 7:a i busskuren skulle jag inte varna honom.
Det jag vill får fram för er som missade poängen är att hastighetsbegränsingarna är så löjliga att ingen orkar följa dem, om gränsen på en 90 väg höjdes till 110 skulle nog många följa det, och många omkörningar sparas. Detta skulle även leda till att respekten för hastighetsbegränsingarna höjdes på alla sträckor, tex 30 förbi skolor! Från början var 30 endast förbi skolor och liknande, då körde folk i 30, men nu är det 30 överallt (omotiverat) och ingen kör i 30, inte ens där det är motiverat!
Ursäkta att det blev så långt!
Slår man yxan i båten får man ro som fan!