Golf2freak skrev:
320 och 325 är i de stora hela samma bil, förutom motor och de skiljer väldigt mycke på prestanda!
Därmed är förmodligen även slitaget bra mycke värre på en 325!
JAg hade dock kört på en 328 alla dagar i veckan, ZF låda sitter original och inge getrag skit.
Har du tur så får du tag på en med diffad bakaxel också;)
Om du får för dig att köpa en sådan, skulle jag rekomendera dig att byta vattenpump iaf, då original pumphjul är gjort av plast och gärna går sönder efter ett tag!
Kostar väldigt lite i jämförelse med vad ett topp byte kostar.
OCh skulle du vilja ha lite mer pulver än va de är från början är dom ganska lätt trimmade, M50 insug (325) M3 grenrör och ett chip:)
Va även noga med att kolla bussningar i bakvagnen, för om bussningarna i bakvagnsbryggan är dåliga och du får för dig att leka så rycker och sliter de i golvet vilket resulterar i att du sliter loss fästena tillslut!
Inte alls roligt att laga, har vart med om de.
/Robin