2735
Sök

Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
564 134 Visningar
Uppdaterades senast 25 augusti 2018
2 763 Inlägg
21 oktober 2013
#561
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:
Ser mycket bra ut Dennis! Skulle gärna ha ditt garage och fixa till min guling i tongue
Tack! Ja garaget är inte dumt :-)
Skulle inte tacka nej till hjälp från din sida heller, du är mycket duktig smile

Volvo - For Life

418 Inlägg
21 oktober 2013
#562
jodu, hade man cash så vet jag vart jag skulle lämna bilen för renovering big_smile
Sjukt bra jobbat smile


Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#563
BOLIN_ skrev:
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:
Ser mycket bra ut Dennis! Skulle gärna ha ditt garage och fixa till min guling i tongue
Tack! Ja garaget är inte dumt :-)
Skulle inte tacka nej till hjälp från din sida heller, du är mycket duktig smile
Duktig men seg wink

Malish skrev:
jodu, hade man cash så vet jag vart jag skulle lämna bilen för renovering big_smile
Sjukt bra jobbat smile
Tack så mycket! smile

Tja!

2 763 Inlägg
21 oktober 2013
#564
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:
Dennis_999 skrev:

Tack! Ja garaget är inte dumt :-)
Skulle inte tacka nej till hjälp från din sida heller, du är mycket duktig smile
Duktig men seg wink

Malish skrev:
jodu, hade man cash så vet jag vart jag skulle lämna bilen för renovering big_smile
Sjukt bra jobbat smile
Tack så mycket! smile
Bättre att det tar tid och blir bra, än att det går fort och blir ett halvdant resultat smile

Volvo - For Life

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#565
BOLIN_ skrev:
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:

Skulle inte tacka nej till hjälp från din sida heller, du är mycket duktig smile
Duktig men seg wink

Malish skrev:
jodu, hade man cash så vet jag vart jag skulle lämna bilen för renovering big_smile
Sjukt bra jobbat smile
Tack så mycket! smile
Bättre att det tar tid och blir bra, än att det går fort och blir ett halvdant resultat smile
Helt klart smile

Tja!

2 763 Inlägg
21 oktober 2013
#566
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:
Skulle inte tacka nej till hjälp från din sida heller, du är mycket duktig smile
Duktig men seg wink


Tack så mycket! smile
Bättre att det tar tid och blir bra, än att det går fort och blir ett halvdant resultat smile
Helt klart smile
Så där spelar inte tiden någon större roll smile

Volvo - For Life

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
26 oktober 2013
Trådstartare
#567
Fyndade lite småplock på Tradera förra helgen. Idag var jag och hämtade prylarna smile Frontkorg till strålkastare och bromssköldar bak smile Givetvis Volvo original!

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/776D59EF-867B-4F8C-81F3-E096EE094D63-16559-0000186C0601E22E_zpsad19277d.jpg

Tja!

126 Inlägg
26 oktober 2013
#568
trevligt smile går hytta mycket nya delar på tradera smile


Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
26 oktober 2013
Trådstartare
#569
Gustav-91 skrev:
trevligt smile går hytta mycket nya delar på tradera smile
Ja, det gäller att hålla ögonen öppna smile

Tja!

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
#570
Mer rost borta. Här har vi fästet och skruvhålen till bakaxeln smile

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/D626EFAB-9EB7-44E9-8C46-FE14953971F6-3284-000006180B9651B0_zpsc1316567.jpg

Tja!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 november 2013
#571
Denna jävla rostlagning... Hoppas det börjar tunna ut nu iaf.


Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
#572
Extrazz skrev:
Denna jävla rostlagning... Hoppas det börjar tunna ut nu iaf.
Ja det börjar bli lite tröttsamt. Även för er tittare kan jag tänka mig smile Nu är det bara reservhjulsbaljan kvar och rikta lite golv smile

Tja!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 november 2013
#573
Dennis_999 skrev:
Extrazz skrev:
Denna jävla rostlagning... Hoppas det börjar tunna ut nu iaf.
Ja det börjar bli lite tröttsamt. Även för er tittare kan jag tänka mig smile Nu är det bara reservhjulsbaljan kvar och rikta lite golv smile
Tröttsamt är det inte att se på när andra jobbar. Dock vet jag hur jävla tråkigt detta är. En annan som flyttade och inte har möjlighet till garage och ha något projekt får unna sig att kolla på andras. Sen börjar väl tankar gå att renovera lgh eller köpa hus och ta tag i ett projekt senare.

Det är synd att man inte bor närmare så hade man kunnat svänga förbi och hjälpa till lite iaf.


558 Inlägg
3 november 2013
#574
Sjukt vad den har blivit angripen av rost.. Men riktigt intressant att kolla igenom väldigt bra jobbat! smile


Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
#575
Extrazz skrev:
Dennis_999 skrev:
Extrazz skrev:
Denna jävla rostlagning... Hoppas det börjar tunna ut nu iaf.
Ja det börjar bli lite tröttsamt. Även för er tittare kan jag tänka mig smile Nu är det bara reservhjulsbaljan kvar och rikta lite golv smile
Tröttsamt är det inte att se på när andra jobbar. Dock vet jag hur jävla tråkigt detta är. En annan som flyttade och inte har möjlighet till garage och ha något projekt får unna sig att kolla på andras. Sen börjar väl tankar gå att renovera lgh eller köpa hus och ta tag i ett projekt senare.

Det är synd att man inte bor närmare så hade man kunnat svänga förbi och hjälpa till lite iaf.
smile

mercaa skrev:
Sjukt vad den har blivit angripen av rost.. Men riktigt intressant att kolla igenom väldigt bra jobbat! smile
Ja det är helt stört ärligt talat. Nästa projekt väljer jag nog med lite mer omsorg ^^

Tja!

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
#576
Vart ett besök till skroten idag igen. Denna gång var siktet inställt på en sätesbalk till förarstolen. När den gamla balken skulle monteras tillbaka såg vi att den blivit lite skev av tidigare skador i golvet. Och att ha fula glipor mellan golvet och balken kändes inte som ett alternativ. Visserligen kommer aldrig någon se det. Men bara för det behöver det ju inte se ut som skit wink

Så som sagt, en ny balk borrades loss på skroten och väntar nu på att svetsas fast. Kommer från samma bil som jag tog reservhjulsbaljan ifrån.

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/C9DF930E-97FA-4F50-A1BB-02342AA79BC4-7897-00000CCC1DC478A2_zps82611558.jpg

Tja!

2 763 Inlägg
9 november 2013
#577
Dennis_999 skrev:
Vart ett besök till skroten idag igen. Denna gång var siktet inställt på en sätesbalk till förarstolen. När den gamla balken skulle monteras tillbaka såg vi att den blivit lite skev av tidigare skador i golvet. Och att ha fula glipor mellan golvet och balken kändes inte som ett alternativ. Visserligen kommer aldrig någon se det. Men bara för det behöver det ju inte se ut som skit wink

Så som sagt, en ny balk borrades loss på skroten och väntar nu på att svetsas fast. Kommer från samma bil som jag tog reservhjulsbaljan ifrån.

http://i585.photobucket.com/albums/ss29 … 611558.jpg
Grymt Dennis, grymt! smile

Volvo - For Life

1 534 Inlägg
9 november 2013
#578
Älskar när man gör ett grundligt jobb som detta.

Älskar också när man kan ta friska plåtdelar från skrotade bilar så de kan se till att andra bilar lever vidare.

89 Inlägg
9 november 2013
#579
Efter att ha läst igenom alla 29 sidor så måste jag säga att jag är riktigt imponerad! kommer att följas!

84 Inlägg
9 november 2013
#580
Imponerande arbete!!

Det sjukaste av allt är att folk använder dessa klassiker som bruksbilar i salt och skit sad
En dag skall jag och gubben göra samma som du, fast med en sedan smile

avund följer människan, som rost följer järn.


Sök