Har börjar att göra iordning en volvo 745:a som stått sedan 2005. Jag ska byta indredning, styla den lite, laga rost och ev. lacka den:) Kommer också bli ett ljudbygge i den, det är min första bil så därför kanske inte så bra på... Visa mer
Funderar på att kapa fjädrarna men vet inte riktigt hur mkt, vill ju gärna kunna åka på grusvägar, nån som vet hur mkt det blir sänkt om man kapar 2,5 varv?
Börjat fundera på om jag ska köpa orginalfärg och lacka skärmen och det rostiga i istället, för den här färgen är ju ganska fin när den blir polerad Eller om jag ska göra som jag tänkt, lacka den vit med svarta lister
Hej fick dimljus i julklapp så nu har ja börjat montera dom Extraljusen och frontläppen borta för montering av dimljus Fått dit det ena Nu sitter båda på plats och är inkopplade och funkar Ska sätta tillbaka allt imorn och sätta på gulfilm på dimljusen
Böt till mig ett addonkjolpaket (utom frontläppar) igår Och så köpte jag et bsr sporluftfilter med Försökte ladda upp bilder på addon:et i säkert över en timma, testade förminska,förstora å ändra filformat på bilderna men de gick inte Så kommer bara en bild på sportluftfiltret
Var ett tag sen ja var ut i garaget nu, är ju så kallt där Men fått lite gjort iaf Fick göra om infästningen för addonen i framkant för dom var för korta, fick dit den ena iaf (bara testmonterat) Har massa rost i trösklarna så ska ev byta iallafall den ena, sen kan ja sätta dit kjolarna En bild på ena kjolen Sen rörde jag lite på spolarvätskebehållaren, då sjönk den bara neråt ju mer jag rörde på den, så tog bort den å skulle se varför den bara gled neråt, å de va ju inte så konstigt... Såhär såg de ut under den
Sen när jag ändå höll på där så tog jag bort plåtfoten som sitter på ramen fram som är till luftburken, skrapade rent och slipade bort alla rost sen lackade ja den svart, märkte dock inte att de va metalic förens de va torkat
Nä börjat fundera på hur mkt rost de finns på den nu när jag såg detdär... Nån som vet om de behöver vara som orginal med massa hål å avrinnings gropar å sånt, eller om man bara kan ta bort de rostiga å svetsta dit en plåtbit?
Hänt lite nu igen Köpte blåa lampor till instrumenthuset dock lyser de bara starkare grönt istället. Sen tog jag bort listerna på passagerarsidan och polerade bakom dom trodde att det skulle vara mer rost än det var där Nu har vi vart å köpt ny svets oxå så nu ska ja börja laga rosthålen