2933
Sök

Trimma en Nissan Sunny GTI N14

676 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
har då köpt mig en nissan sunny gti N14 med sr20de motorn.

tänkte då lite trim, vad man kanske skulle kunna göra för att få den lite rappare utan och lägga ner miljontals kronor.

hur många grader ska tändningen stå på? har för mig att den ska stå på ett vist gradtal föratt få ut mest pulver...

MVH Foffen

676 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
ingen som vet något om sunny gti? =/

1 Inlägg
7 oktober 2006
det sitter väll samma motor i sunnyn som 200sx s14 så då tycker jag att du ska chippa den byta avgassystem och sport luftfilter

676 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
det är inte samma motor. den motor som sitter i 200sx s14 heter SR20DET och är med turbo.

men jag skulle gärna vilja veta vilka grader tändinställningen ska stå på föratt få ut mest effekt.

676 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
ingen som vet vilka grader tändningen ska stå på? :S

10 287 Inlägg
10 oktober 2006
Vid vilket varv och belastning?

Tändförställning på en motor kan ligga mellan typiskt 40 grader upp till 10 grader beroende på:
- Varvtal
- Belastning
- Motortemperatur

Så det går inte att svara på din fråga. Enda sättet att veta är att sätta upp motorn i en vevaxelbänk och köra igenom den.
(Eller disassemblera motorstyrningen vilket inte_är_lätt...)

/Göran

Foffis skrev:
ingen som vet vilka grader tändningen ska stå på? :S

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

676 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
okey, tack så mycket sharky, jag har faktiskt inte en aning om detta, detta är lixom bara något som jag kommer ihåg att jag läst om smile men nu vet jag vad som krävs innan jag ställer tändningen smile

10 287 Inlägg
10 oktober 2006
Om nu Nissan har ställbar tändning så är det grundtändningen som skall ställas vid tomgång och då finns detta ofta markerat på remskivan.

/Göran

Foffis skrev:
okey, tack så mycket sharky, jag har faktiskt inte en aning om detta, detta är lixom bara något som jag kommer ihåg att jag läst om smile men nu vet jag vad som krävs innan jag ställer tändningen smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

676 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
okey, för fördelaren sitter på någon form av arm som man kan ställa in i olika grader, har för mig att det var detta som man grejjade med föratt få ut den bästa effekten. alltså, inte få ut kanske 150hk och sen att bilen går totalt skit alltså, utan att de kanske är 145hk och att han sedan går bra smile

28 Inlägg
1 oktober 2007
Hej du. Den optimala tändningen för motorn är 19grader, men då bör man köra på 98okt. 17-18 om man fortfarande vill hålla sig till 95okt. smile
Några mer frågor så är de bara att höra av sig!
MVH jocke

www.garaget.org/?car=58865

Sponsorer:
BadAssParts.se
JapTuning.se
do88.se

Sök