2789
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
19 mars 2008
#441
FireTraXX skrev:
Jag körde ~150km/h i Hermodsdal (Stadsdel i Malmö) idag, kom en polisbil i mötande körfält som jag såg att han vände.
Slog av antispinnen och skrämde livet ur min kompis när jag gav full gas igenom rondellen, full gas igenom nästa och ut på motorvägen med full gas. tongue

Kunde fan inte stanna ju, då hade kortet rykt direkt. big_smile

Så jag fick inte heller nån kommentar av de. smile
Kortet hade inte rykt, de har nämligen ingen uppmätt hastighet på dig. Däremot kunde de ha gett dig ett varningens finger och säga några allvarligt menade ord.
MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

DFFL
9 020 Inlägg
19 mars 2008
#442
Dave_C70 skrev:
FireTraXX skrev:
Jag körde ~150km/h i Hermodsdal (Stadsdel i Malmö) idag, kom en polisbil i mötande körfält som jag såg att han vände.
Slog av antispinnen och skrämde livet ur min kompis när jag gav full gas igenom rondellen, full gas igenom nästa och ut på motorvägen med full gas. tongue

Kunde fan inte stanna ju, då hade kortet rykt direkt. big_smile

Så jag fick inte heller nån kommentar av de. smile
Kortet hade inte rykt, de har nämligen ingen uppmätt hastighet på dig. Däremot kunde de ha gett dig ett varningens finger och säga några allvarligt menade ord.
MVH
Behövs det när de ändå ser att jag inte körde i 50?

n0b0dy_ skrev:
Hahah hade dom kommit ifatt dig så hade dom rövknullat dig!! Du hade tur smile
tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

102 Inlägg
19 mars 2008
#443
"tjenare, hoppas du inte tog en återställare idag. blås i denna"

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
19 mars 2008
#444
FireTraXX skrev:
Dave_C70 skrev:
FireTraXX skrev:
Jag körde ~150km/h i Hermodsdal (Stadsdel i Malmö) idag, kom en polisbil i mötande körfält som jag såg att han vände.
Slog av antispinnen och skrämde livet ur min kompis när jag gav full gas igenom rondellen, full gas igenom nästa och ut på motorvägen med full gas. tongue

Kunde fan inte stanna ju, då hade kortet rykt direkt. big_smile

Så jag fick inte heller nån kommentar av de. smile
Kortet hade inte rykt, de har nämligen ingen uppmätt hastighet på dig. Däremot kunde de ha gett dig ett varningens finger och säga några allvarligt menade ord.
MVH
Behövs det när de ändå ser att jag inte körde i 50?

n0b0dy_ skrev:
Hahah hade dom kommit ifatt dig så hade dom rövknullat dig!! Du hade tur smile
tongue
Dom måste kunna bevisa hur fort du kör.. det räcker inte med att dom såg att du körde för fort

17 Inlägg
20 mars 2008
#445
johan666 skrev:
Efter en liten dum omkörning "få se på körkortet och står det inte Michael Schumacher på det så då JÄVLAR" smile
Hahaha bästa hittills smile Skön polis!


Yrkesförare
1 267 Inlägg
20 mars 2008
#446
Är det din bil? Är bilen stulen? Du vet att du har för mörk toning på bilen...Dom kommentarerna brukar jag oftast få wink

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

Elektriker/Montör
534 Inlägg
20 mars 2008
#447
Tur att du har såhär fina bälten *ryck ryck*, när det gick så fort.
Blivit stoppad i ca 120 på 50 väg. Men som tur va så letade dom efter dom som sprängt Gekås så dom sket nog rätt bra i mig.
När jag fick tillbaks mitt körkort efter att dom kollat upp det sa dom: "Här är ditt körkort, försök nu ha kvar det ett tag"
Senast redigerat av Robbin_V90 (20 mars 2008)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

285 Inlägg
20 mars 2008
#448
Hade åkt upp till sthlm för lite utbildning, vaknar på hotellet & ser att det kommit en del snö undernatten
glädjeskutt (körde bakhjulsdrivet då)
Man ser några bilar i vägkanten som vanligt i storstaden när det är snö.

Siste korsningen innan jag ska in & parkera drar jag en vänstersväng på bredden sen med lite tillbakaställ,
Sen rakt vidare & 200 meter senare parkerar jag.
fram kommer en polisbil parkerar framför & säger,
Det är dags för vinterdäck nu.
Jag: jag har vinterdäck
polisen: kan inte vara vidare bra som du sladdade
jag: jo då den var med flit
polisen: ja ja, jag får väl erkänna att den var kontrollerad, men ta det lunt, så många andra i den här stan som inte kan köra smile

en satans jävla Volvo.

31 Inlägg
20 mars 2008
#449
jag blir stoppad varje jävla dag!
Deras fitt rutin kontroll får spel på dom... Håller på hela jävla tiden sist kröp en snub *** under bilen och kollade om jag hade CAT... Fan ere fel på dom?

Han börjar såhär.. Och jag svarar samma varje gång

Polisen: Vad heter du?
Svar: Rambo "skoj"
Polisen: Försöker du spela rolig nu?
Svar: Ja lite skoj får man väl ha.
Polisen: Synd för dig men då gör vi en flyggande besiktning o seer vad för fel det är på din bil.
Svar: Fan ni gör den ändå varje dag har ni inget annat o göra, som att vara på jakt efter knarkare eller så.
Polisen: Det har inte du med att göra.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 mars 2008
#450
TaTTe skrev:
jag blir stoppad varje jävla dag!
Du måste få många ombesiktningar eftersom du har en nyare bil som knappt är original roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DFFL
9 020 Inlägg
20 mars 2008
#451
TaTTe skrev:
jag blir stoppad varje jävla dag!
Deras fitt rutin kontroll får spel på dom... Håller på hela jävla tiden sist kröp en snub *** under bilen och kollade om jag hade CAT... Fan ere fel på dom?

Han börjar såhär.. Och jag svarar samma varje gång

Polisen: Vad heter du?
Svar: Rambo "skoj"
Polisen: Försöker du spela rolig nu?
Svar: Ja lite skoj får man väl ha.
Polisen: Synd för dig men då gör vi en flyggande besiktning o seer vad för fel det är på din bil.
Svar: Fan ni gör den ändå varje dag har ni inget annat o göra, som att vara på jakt efter knarkare eller så.
Polisen: Det har inte du med att göra.
Jag får spel på sär stavning.

Och att du blir stoppad hela tiden är bara ditt eget fel.
Din bil får ju inte se ut som den gör...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

68 Inlägg
20 mars 2008
#452
Såhär..... Jaå polaren åker en 240 Glt, ja kör.
Vi e mitt inne i smeten på kungsgatan i stockholm en sen natt.... Det är sthlms crusing och samtidigt restaurangernas dagar i kungsträdgården... står mittemot NK när det kommer upp nåra raggare å säger börna..!! som vanligt gör man det HAHA ååå vafan kommer upp då 4 st poliser me ficklampor och pistoler som bevakar restaurangdagarna.... Polisen; KÖR IN TILL KANTEN....
Dom ber mej visa körkort å ja får blåsa, den andra polisen står å skriker på min polare medan min polisman står å pratar lugnt å sansat. tongue
Polisen: Är det din bil?
Jag; Nää de e min polares styvmamma.
Polisen; va tror du hon säger om ni lånar den och står å burnar mitt i sthlms innerstad?
jag; hmm, knäpptyst.
Polisen; ja går nu iväg å kollar så bilen är okej
jag; okej
Polisen; han kommer tillbaks å säger att det är okej me bilen, ni kan nu åka.
SISTA han säger är att ; i fortsättningen burnar vi nånstans där inte polisen är!!!


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 mars 2008
#453
Det mesta man har sett är när min pickis gick upp i 180, blev lite bråttom. Förbi en polis och genast fick dom ju frispel.

Blev stoppad, gick fram till förar dörren, skakade bara på huvudet och sa 'Inte igen.'.

Tyckte han var rätt schysst. Nog för att pickisen låg ungefär 3 centimeter ovanför backen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 mars 2008
#454
Senast jag blev stoppad.

Blev stoppad av en kvinnlig polis på 25-30 år och helt okej utseende

"Får jag se körkortet?"
Jag ger henne det.
"är den där inkopplad"? (Det står en 18" PA bas med låda i baksätet riktad mot rutan)
Jag vrider upp musiken(skorr skorr morr skorr)
"Hahaha"
Får tillbaka körkortet. Trevlig kväll


Lixom hur ofta har någon en 18"bas ståendes i baksätet? (att man ens ställer den frågan?) Kul att jag hade de och att den var inkopplad till bil ljudet smile

(brukar inte ha den baslådan i men stoppar i den då och då ex nu inför elmia)

Vittne Moziz

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Nothing
60 Inlägg
21 mars 2008
#455
Han: "Körkort tack"
Jag: Tar upp plånboken och börjar leta, ger polismannen körkortet.
Han: "Vad är det andra du har där? Har du två körkort?"
Jag: "Nej det är ett digitalt färdskrivarkort"
Han: "Vad hette det?"
Jag: "Digitalt färdskrivarkort"
Han: "Ja, alltså ett körkort?"
Jag: "Nej man använder det när man kör lastbil"
Han: "Jaha ok, aldrig sett - det var något nytt"

Borde inte poliser ha lite koll på hur de ser ut? smile

40 Inlägg
21 mars 2008
#456
Dom har inte alltid koll tongue Sist när jag blev stannad för att jag inte hade reggskylt fram hade dom ingen aning hur böter jag skulle få, dom sa att det märker jag när böteslappen kommer hem i brevlådan


Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
21 mars 2008
#457
thomsen skrev:
Han: "Körkort tack"
Jag: Tar upp plånboken och börjar leta, ger polismannen körkortet.
Han: "Vad är det andra du har där? Har du två körkort?"
Jag: "Nej det är ett digitalt färdskrivarkort"
Han: "Vad hette det?"
Jag: "Digitalt färdskrivarkort"
Han: "Ja, alltså ett körkort?"
Jag: "Nej man använder det när man kör lastbil"
Han: "Jaha ok, aldrig sett - det var något nytt"

Borde inte poliser ha lite koll på hur de ser ut? smile
Ju mindre dom vet, desto bättre... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 mars 2008
#458
När jag fick hem bilen från staterna så blev jag stoppad av ett par snutar för att jag körde utan skylt fram, dom undrade vad det var för bil (300C'n var väldigt ovanlig för 3 år sen och det fanns kanske 3-5st Magnum'ar i hela sthlm) och slutade med att vi stod där med huven öppnad och diskuterade HEMI-motorer och grejjer. Så jävla sköna poliser, deras bil stod ju med blåljusen igång och blockerade ena filen (rätt lugnt område men ändå) medans vi snackade. big_smile Fick t.om visa interiören och bagageutrymmet, dom glömde helt å hållet om skylten fram och så önskade dom mig en trevlig kväll innan dom körde iväg. smile


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 mars 2008
#459
TobbeE_87 skrev:
thomsen skrev:
Han: "Körkort tack"
Jag: Tar upp plånboken och börjar leta, ger polismannen körkortet.
Han: "Vad är det andra du har där? Har du två körkort?"
Jag: "Nej det är ett digitalt färdskrivarkort"
Han: "Vad hette det?"
Jag: "Digitalt färdskrivarkort"
Han: "Ja, alltså ett körkort?"
Jag: "Nej man använder det när man kör lastbil"
Han: "Jaha ok, aldrig sett - det var något nytt"

Borde inte poliser ha lite koll på hur de ser ut? smile
Ju mindre dom vet, desto bättre... tongue
Ungefär som en kompis till mig. för ca ½år sen när han fortfarande åkte epa blev han stoppad i stan och polisen frågar varför i h******* han inte hade någon regplåt bak för... Nej det var inte en 740 utan en orange raggarlackad duett med amazonröv.

Ibland börjar man tvivla på deras kompetens.

Rock'n Roll

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 mars 2008
#460
TenZer skrev:
Ungefär som en kompis till mig. för ca ½år sen när han fortfarande åkte epa blev han stoppad i stan och polisen frågar varför i h******* han inte hade någon regplåt bak för... Nej det var inte en 740 utan en orange raggarlackad duett med amazonröv.

Ibland börjar man tvivla på deras kompetens.
Du sa inte om han hade LGF-skylten på eller inte.
Hade han inte det så förstår jag polisen.
Hade han skylten på så kan man ju undra..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.


Sök