3488
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 mars 2008
#461
Dagen efter jag tog körkort blev jag stoppad av den mest nitiske polisen i byn på den tiden. (Pensionerad nu)
Han vinkar in mig till sidan, jag stannar med min nyinköpta bil.
Polisen: Gokväll. Blåsprov och körkortskoll.
Jag: Okej, men körkorthar jag inget.
P: VA??? Hakan satt nånstans mellan hans knän.
J: Ja jag har inget körkort, men jag har den här lappen som säger att jag får det snart.
P: Så färskt??? Jamen, då får man gratulera då Nilsson. Han tände ficklampan och gick ett varv runt bilen.
P: Är det din bil?
J: Japp, köpte den igår. (En '88 Camry)
P: Det var en fin bil, sköt om den och kör försiktigt. Sedan gör gubben en honnör! big_smile
J: Tackar, jag gillar den med. Ska köra lugnt. Ha det gôtt!

Gissa vem som glömde att ge mig ett blåsprov och kolla lappen?? wink
(Har dock fått visa det för honom ett par, tre, kanske 10 gånger efter det. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 mars 2008
#462
John87 skrev:
TenZer skrev:
Ungefär som en kompis till mig. för ca ½år sen när han fortfarande åkte epa blev han stoppad i stan och polisen frågar varför i h******* han inte hade någon regplåt bak för... Nej det var inte en 740 utan en orange raggarlackad duett med amazonröv.

Ibland börjar man tvivla på deras kompetens.
Du sa inte om han hade LGF-skylten på eller inte.
Hade han inte det så förstår jag polisen.
Hade han skylten på så kan man ju undra..
Klart han hade LGF triangeln! Man kunde kanske förvänta sig mer av en trefikpolis i Sthlm? Det skrek raggartraktor om den så att förväxla den med bil är totalt OMÖJLIGT!

Rock'n Roll

870 Inlägg
21 mars 2008
#463
thomsen skrev:
Han: "Körkort tack"
Jag: Tar upp plånboken och börjar leta, ger polismannen körkortet.
Han: "Vad är det andra du har där? Har du två körkort?"
Jag: "Nej det är ett digitalt färdskrivarkort"
Han: "Vad hette det?"
Jag: "Digitalt färdskrivarkort"
Han: "Ja, alltså ett körkort?"
Jag: "Nej man använder det när man kör lastbil"
Han: "Jaha ok, aldrig sett - det var något nytt"

Borde inte poliser ha lite koll på hur de ser ut? smile
Haha men det har ju faktiskt inte varit lag på de så länge än lol


negativ..
167 Inlägg
22 mars 2008
#464
mor berättade en historia om hennes gamla chef, vars manliga bekant hade en liten sport bil som han hade kört lite för fort med..  vet inte när detta var riktigt.. chefens bekanta blev invinkad av en polis efter en fortkörning som sagt.. polisen går fram till mannen i bilen och säger lite spydigt, "jahopp, får man se på flygcertifikatet??"..
mannen säger "jaa visst" och slänger fram sitt flygcertifikat.. han var nämligen pilot.. big_smile

vet inte hur det hela slutar men.. jag skulle vilja se polisens miner när han la fram flygcertifikatet..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
22 mars 2008
#465
cuppre skrev:
mor berättade en historia om hennes gamla chef, vars manliga bekant hade en liten sport bil som han hade kört lite för fort med..  vet inte när detta var riktigt.. chefens bekanta blev invinkad av en polis efter en fortkörning som sagt.. polisen går fram till mannen i bilen och säger lite spydigt, "jahopp, får man se på flygcertifikatet??"..
mannen säger "jaa visst" och slänger fram sitt flygcertifikat.. han var nämligen pilot.. big_smile

vet inte hur det hela slutar men.. jag skulle vilja se polisens miner när han la fram flygcertifikatet..
hahahahha big_smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Evolution Garage
1 299 Inlägg
22 mars 2008
#466
Åkte hem från bordtennisträningen hade shorts å t-shirt körde på en väldigt enslig väg, (den hem till oss) klockan var ca: 22:30 och hade kört väldigt lagligt i min gamla volvo, och en polisbil kommer ikapp mig i raketfart å på med blåljusen å stannar mig... Här är näst intill ordagrant citerat!

- Är det Piehl? (mitt efternamn)
- Ja?
- Vi har koll på dig ska du veta!
- okej...?

Fick blåsa å visa körkortet sen åkte dom... Kan någon förklara detta för mig?

Sky´s the limit...

Livsnjutare
342 Inlägg
22 mars 2008
#467
evo_z9 skrev:
En annan gång när jag drack en öl på allmän plats sa polismannen till mig: -"Ta med en ryggsäck nästa gång så får du behålla skiten"
Hahaha, påminner mig om när vi var på en festival när vi var mindre! Hade druckit hela dagen så vi var bra på lyset men kompisen tog då priset! Så kompisen stod men en öl i handen sen hade han ryggsäcken på ryggen!

Ordningsvakten: Jaså, här står du och dricker på en allmänplats?
Kompisen: Jajjemän
Ordningsvakten: Då tar jag den där burken av dig!
Tar burken ur handen av honom
Kompisen: Ja men du kan få en egen om du vill, för jag har mkt i ryggsäcken! Så han börjar leta i ryggsäcken!
Alla började vi gapskratta och vi blev utskickde rätt omgående!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Astronaut
28 Inlägg
22 mars 2008
#468
thomsen skrev:
Han: "Körkort tack"
Jag: Tar upp plånboken och börjar leta, ger polismannen körkortet.
Han: "Vad är det andra du har där? Har du två körkort?"
Jag: "Nej det är ett digitalt färdskrivarkort"
Han: "Vad hette det?"
Jag: "Digitalt färdskrivarkort"
Han: "Ja, alltså ett körkort?"
Jag: "Nej man använder det när man kör lastbil"
Han: "Jaha ok, aldrig sett - det var något nytt"

Borde inte poliser ha lite koll på hur de ser ut? smile
Haha.. detta har faktiskt hänt mig med i somras utanför kalmar.. efter att jag blev stoppad av en civil polisbil.. detta efter att någon ringt in och sagt att jag varit uppe på refuger och över på andra sidan.. men bilen var hel så var varken uppe på nån refug elr inne i vajerräcket.. vilket han med kom fram till då det inte fanns några som helst skador på bilen..

(oo=00=oo)

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
22 mars 2008
#469
"Är detta din bil?"
"nej.."
"nej de va en jävla tur för dig de"

Sagt på Elmia igår (fredag) tongue


49 Inlägg
22 mars 2008
#470
rutin kontroll i norrtälje. Och japsdämparen hade pajjat så den var rensad. Stod först vid röljuset och åker man polo så händer det inte så mkt även om man gasar på lite. Så hastigheten var absolut laglig. Blir invinkad 50m längre fram.
Stannar och stänger av bilen och öpnnar dörren varpå polismannen säger "men det är ju en tjej som kör!"
kollegorna hade anropat honom att vinka in mig då dom hade hört mig gasat från korsningen smile
Senast redigerat av mois_ (22 mars 2008)

~wrooooom psssscchhhtttt~

Blydojjan
1 Inlägg
22 mars 2008
#471
Det här var för typ 19 år sedan, innan bälteslagen... På väg hem från en gymnasiefest, bara en i kompisgänget hade körkort så vi tryckte in 8 personer i hans Volvo 240.
I ett anfall av plötslig idioti hänger han sig på tutan när vi kör förbi skolan så blåljusen sätter efter oss.

När vi stannat och alla väller ur bilen kommer polisens kommentar "Tror du att du kör buss eller?"

Alla som åkte med skramlade till böterna (föragelseväckande beteende)så blev det bara 50:- per skalle, det lönar sig att ha bilen full!

194 Inlägg
4 juni 2008
#472
Haha, har fått samma kommentar som TS ^^ var mörkt ute och halt, skulle lämna av några kompisar, sket i att blinka när jag svängde ner, och polisen var bakom mig.. dock visste jag inte detta just då, jag åker in på parkeringen och drar en sladd, får översladd å snurrar 180 grader big_smile där stod man nos mot nos med polisen tongue hade dimljus på också då kom ena polisen fram å sa "Tjena Rallyförarn' är de dimmigt ute??" sen kolla de att mina blinkers funka å gav mig lektyr om dimljus tongue sen fick jag åka tongue hehe


36 Inlägg
4 juni 2008
#473
Detta hände mig förra året:

Jag var ute och körde bara för körandets skull, tittade ner på klockan och såg att den hade passerat midnatt med några minuter - Jaha, det bär väl av hemåt då, tänkte jag.
Efter ca. 5 min la jag märke till en blå-vit saab bakom mig, som några sekunder senare slängde på blåljusen.

-Jaha vad fan nu då?
Så jag svängde mycket lagligt in på första bästa ställe, och inväntade domen.
En av polismännen kom fram till min bil, frågade mig om det var jag som var jag och så vidare...fick blåsa och allt det där.

Allting gick igenom, så nu frågade han om bilen. Det lät ungefär så här....

Han: Är det din bil?
Jag: Japp!
Han: Ok, det är alltså du som äger fordonet?
Jag: Ja precis
Han: Har du reg. bevis i bilen?
Jag: Ja det tror jag...
Han: Du "tror" det?
Jag: Får jag fråga vad saken gäller?
Han: Kan du vara snäll att stänga av bilen?
Jag: ja...(?)
Han: Jo det är så att detta fordon är rapporterat som stulet...
Jag(svettig): Hahahaaa....nej det tror jag inte.
Han: Kan du vara snäll att kliva ur bilen?
Jag:ok

Fick lägga händerna på polisbilens motorhuv

Han: Jaha, detta ser ju inte bra ut!
Jag:Sannerligen...
Han: Ja, jag börjar med lite frågor
Jag:aah
Han: Ok, dagens datum?
Jag:?
Han: kan du dagens datum?
Jag: tja, det är väl 31 mars?
Han: nej det blev 1 april för 15 min sedan...
Jag:jaha?
Han: APRIL APRIL!!!
Jag:kul...
Han: ...ahahaha...
Han: du ska få åka nu...en sak till bara, du har en trasig baklykta
Jag: Jo eller hur....
Han: Jo det har du, höger sida.
Jag: oj hoppsan.
Han: Jaja, men se till att fixa den snarast, så får du ha en fortsatt trevligt kväll.
Jag: Tack du...


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 juni 2008
#474
0mega skrev:
Detta hände mig förra året:

Jag var ute och körde bara för körandets skull, tittade ner på klockan och såg att den hade passerat midnatt med några minuter - Jaha, det bär väl av hemåt då, tänkte jag.
Efter ca. 5 min la jag märke till en blå-vit saab bakom mig, som några sekunder senare slängde på blåljusen.

-Jaha vad fan nu då?
Så jag svängde mycket lagligt in på första bästa ställe, och inväntade domen.
En av polismännen kom fram till min bil, frågade mig om det var jag som var jag och så vidare...fick blåsa och allt det där.

Allting gick igenom, så nu frågade han om bilen. Det lät ungefär så här....

Han: Är det din bil?
Jag: Japp!
Han: Ok, det är alltså du som äger fordonet?
Jag: Ja precis
Han: Har du reg. bevis i bilen?
Jag: Ja det tror jag...
Han: Du "tror" det?
Jag: Får jag fråga vad saken gäller?
Han: Kan du vara snäll att stänga av bilen?
Jag: ja...(?)
Han: Jo det är så att detta fordon är rapporterat som stulet...
Jag(svettig): Hahahaaa....nej det tror jag inte.
Han: Kan du vara snäll att kliva ur bilen?
Jag:ok

Fick lägga händerna på polisbilens motorhuv

Han: Jaha, detta ser ju inte bra ut!
Jag:Sannerligen...
Han: Ja, jag börjar med lite frågor
Jag:aah
Han: Ok, dagens datum?
Jag:?
Han: kan du dagens datum?
Jag: tja, det är väl 31 mars?
Han: nej det blev 1 april för 15 min sedan...
Jag:jaha?
Han: APRIL APRIL!!!
Jag:kul...
Han: ...ahahaha...
Han: du ska få åka nu...en sak till bara, du har en trasig baklykta
Jag: Jo eller hur....
Han: Jo det har du, höger sida.
Jag: oj hoppsan.
Han: Jaja, men se till att fixa den snarast, så får du ha en fortsatt trevligt kväll.
Jag: Tack du...
Vilket svin... lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
5 juni 2008
#475
haha den sista här va ju bra iaf!


* Klåpare
1 718 Inlägg
5 juni 2008
#476
Omega skrev:
Text...
Och poliser som anklagas för att inte ha någon humor! lol


Blev själv stoppad när jag hade blåa dioder i spolarmunstyckena...

De där får du genast plocka bort! Blått ljus får inte civilister ha!
-Men om jag tar bort dom har jag ju inga spolarmunstycken, det är olagligt.
-Klipp kabeln då!
-En fråga bara, om de hade vart vita eller gula då? Om jag stänger av positionsljusen alltså.
-Jag tycker det är skitlöjligt! Vad ska du med dom till? Inte får du mer brudar iaf!
-Jag har redan sambo och barn. Så positionsljus får inte sitta så högt?
-Jag har inte tid att stå här och käfta, nu ska vi skriva en böter. Få se på körkortet.
Kände då i bakfickan att plånboken låg kvar i arbetsbyxorna på jobbet...
-Sätt dig bak i vår bil så ska vi säkra din identitet!

Det var med andra ord ett väldigt allvarligt trafikbrott. Polisbilen körde åt fel håll i en rondell för att stoppa mig. Men ja, jag har lärt mig att såna spolarmunstycken.. Är inte ens snygga... tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

48 Inlägg
5 juni 2008
#477
hoppas denna tråden inte bara gäller trafikförselser, då kan jag doktorera i ämnet med nödlögner, och polisens motdrag......

tänkte dra en som hänt (utanför) bilen.....efter att jag förfriskat mig ordentligt på en pub i karlskrona, tyckte vakten att jag minsann skulle lämna kalaset, vilket jag å det bestämda mosatte mig...det slutade med att vakten stod i trappan på utsidan å jag stod innanför....halleluja broder...jag drog igen dörren å låste ute vakten.....glad i hågen gick jag å beställde en bira till..........då kom vakten i sällskap med länsman in genom bakdörren till köket..........förfriskad å glad drog jag av ett rim, (killen trodde han va cool för han hade en pistol), ena snuten drog upp en picka å satte i pannan på mig å sa, det här är en revolver...rimma på det poetjävel


12 Inlägg
5 juni 2008
#478
För 2,5 månader sedan blev jag av med körkortet,  varsågoda: Jag och polarna hade varit o tagit lite bilder på min bil, på vägen hem på motorvägen så kommer det en helsvart saab 9-5combi med tonade rutor och extra antenn(hmm måste vara en civilare tänkte vi) och jag fortsatte köra lagligt(110km/h) men den där jäkla saaben la sig framför, sen bakom, sen fram igen, fram o tillbaka, saktade ner till 90km/h, sen la sig bakom igen.   sådär håller väl ingen civilare på tänkte vi och var väldigt fundersamma över vad det kunde vara för jäkla stolle i bilen. sen när vi kommer in mot stadsgränsen där det blir 90km/h som högsta hastighet så börjar saaben ladda bakom, och bränner om utav bara f*n!. och då tänkte vi att det absolut inte kunde vara någon snut. så jag skickade ner en påse och tänkte dra ikapp den, och precis i krönet där saaben försvann så står en civilsnut i en svart 855 på andra sidan vägen och skjuter upp mot oss. haha tänkte vi, nu tar dom saaben. och ut på vår  sida kommer dom, håller sig bakom mig, och slår sedan på blåljusen, vi stannar, jag får sätta mig i deras bil o prata lite. då passar jag på att fråga varför dom inte tog Saaben som körde i princip dubbelt så fort mot vad jag gjorde? då får jag svaret: "Jasså, du erkänner att du blev ifrånåkt av en Saab?" vafan är det för snack av en snut. så jag antar iomed det svaret att Saaben i historien va en civilare det med som användes som lockbete. Notera att detta va mitt i natten och vi va i stort sett de enda bilarna på motorvägen också... nu är kortet iaf tillbaka. tack för mig, hej smile


385 Inlägg
5 juni 2008
#479
Jag fick inte ha min alu-vinge eftersom någon kan cykla på bilen bakifrån och slå sig. Hahaha.. tongue

Jag fattar ju att det är olagligt, men vad fan är det för en förklaring? big_smile


435 Inlägg
5 juni 2008
#480
dom försökte sätta dit mig för att köra med dimljusena på vid nattetid.. men gick inte så bra för dom eftersom jag inte har några på bilen.. dom kunde väll ha tagit mig för att inte ha kört med halvljus på men han skämdes nog för mkt för att fortsätta gnälla.

No risk, No reward


Sök