2553
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 juni 2008
#501
med tanke på hur jag kör och hur mååååånga gånger jag har kört brett och haft mig framför snuten (av misstag tongue) och blivit förföljd av dom osv så förstår jag inte varför dom inte har stoppat mig... eller joo visst har jag blivit stoppad men inte pga vårdlöshet smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 714 Inlägg
5 juni 2008
#502
man har ju kört epa ett tag, man känner sig lite jagad men snutarna är väl rätt schyssta här ändå.

va ute och sladdade på vintern på en tom icaparkering 3 på natten,
jag låg på ett jävla brehäng i 50-60 och höll koll på stolparna på parkeringen så jag såg inte att piketbussen svängde in på parkeringen och polaren skrek bromsa för helvete!
bussen slog på ljusen och jag körde fram och parkerade vid dem, front mot front.
kom ut 5 killar, de gick runt bilen och leta fel och antagligen va de inte pigga på att ta fast mig för nåt,
för det fanns inte en skruv på bilen som va riktig. antagligen ville de va schyssta med.
en kille kom fram och jag drog ner rutan, han frågade om vi hade kul? jodå svarar jag, lite nedstämt,
trodde ju såklart man skulle bli av med kortet, och precis när man köpt ny epa såklart.
så sa han; det där gick väl lite väl brett för att ha kunnat gått i 30? nej det går i 30 sa jag.
sen bladdra han på nåt om att jag visst hade nån spärr nånstans men det hade jag ju inte,
jag körde ju helt ospärrat på 2 växlar: 110km/h på 6800 varv max. men då sa han;
du, jag kan ta in den här direkt för du har säkert nån spärr nånstans, visste inte vad jag skulle säga så jag bara höll med. men då sa att att jag ska ta det lite lugnare och inte köra såhär för man kan åka in i grejer och så. jovisst, så de va riktigt schyssta den gången. jag hade även baklucka, bakruta, hatthylla,
och inget flak. framljusen va alldeles för dåliga eftersom de hade blivit tonade gula, bakljusen va kolsvarta, och det lät som en jäkla racebil, trimmad b20 med råvass kam (3500-7500varv ungefär)

sist jag blev stoppad av besiktningsbussen när jag faktiskt låg 30 men fortfarande körde ospärrat,
så svängde vi in på en parkering och de börja leta fel, så skulle de provköra då och jag va precis påväg och skulle tanka (hade paj soppamätare och ingen aning om hur mycket soppa jag hade), så kör snuten iväg med bilen, han hinner 100 meter så börjar den hosta och lägger av, kunde knappt hålla mig för att börja asgarva, såg ju det hela och polisen stod mitt i en korsning med soppatorsk i en gammal 142,
så kallade han på hjälp på radion för han hade fått problem, då var det extremt svårt att inte garva.
så polisen bjöd på 5 liter bensin för att kunna provköra hur fort den gick, så körde han in på en raksträcka,
och fick nästan kärringstopp, för han körde så tantigt, han fattade ju inte att man måste varva 2000 i starten för att ens komma nån vart.
så fick de upp den i 85, sen tog det slut på väg, killen vet ju knappt vart gasen sitter,
och så rök lämpet. tilläggas bör att det tog 10 månader innan jag förlora lämpet efter att jag vart tagen,
så iochmed 6 månader indraget får jag det tillbaka en månad efter jag fyller 18,
precis när alla bilträffar är över, lite pissigt.
Senast redigerat av Emilius (5 juni 2008)


Jävel
2 018 Inlägg
5 juni 2008
#503
Tja.

Igår kom de ett gäng snutar när vi satt och drack öl och skulle kolla på min kompis stulna moped.. Saken va bara den att min kompis tagit tillbaks mopeden från han som stulit den av min kompis, vilket i sin tur gjorde min kompis skyldig till stöld.. men dom sa att ett sånt lik behövde dom inte göra något åt och att han fick behålla den. Sen började dom diskret prat om min A-traktor och undrarde om den var laglig och varför den lös blått?, men det fixade jag till och pratade med dom smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

987 Inlägg
5 juni 2008
#504
og900turbo skrev:
r-ted skrev:
og900turbo skrev:
var med en polare när han vart stannad , det första snuten sa till han var "äntligen får vi tag på dej" sen delades 13 tvåer ut på flygande besiktning , men han klara sen men 800 i böter och körförbud på bilen big_smile men vart inte det på plats konstigt nog tongue
13 2or??? herregud fick polisen skrivkramp efter det eller ??
hehe nej men dom var lite små tjurig på han tongue vara bara 12 er igentligen men när polisen porvkörde bilen så  hävda han att inte hastighets mätaren funka men det gjorde den tongue haha om jag inte hade vart med där så hade jag nog köpt volvo 740 som första bil , men det fick mej o tänka om lite big_smile
Hastighetsmätaren är väl upp till föraren om den funkar eller inte, det är väl inget dom ger en 2a för? hmm

i like it load

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 juni 2008
#505
pippaaN skrev:
og900turbo skrev:
r-ted skrev:

13 2or??? herregud fick polisen skrivkramp efter det eller ??
hehe nej men dom var lite små tjurig på han tongue vara bara 12 er igentligen men när polisen porvkörde bilen så  hävda han att inte hastighets mätaren funka men det gjorde den tongue haha om jag inte hade vart med där så hade jag nog köpt volvo 740 som första bil , men det fick mej o tänka om lite big_smile
Hastighetsmätaren är väl upp till föraren om den funkar eller inte, det är väl inget dom ger en 2a för? hmm
hastighetsmätaren är en 2a om den inte funkar

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Diktator
968 Inlägg
5 juni 2008
#506
öppna dörren och kom ut! ta med dig kassarna... jag och min pappa misstänkta för köpa ut... vart säkert 4 timmar förhör på det och sen fick man gå hem utan kassarna, allt för 800 spänn, har inte sett dom idag, och målet lades ner i brist på bevis

1 585 Inlägg
5 juni 2008
#507
Det där gick lite för fort är det ända jag har hört av en polis bara blivit stoppad 1gång och det va när jag körde moped trimmat.

Pro detailer
417 Inlägg
5 juni 2008
#508
Jag var nere i Lund en vända när jag bodde i Småland, hade knappt varit där på ett år och dessutom hade jag bytt bil, körde vid den tiden Jeep och inte Volvo.
I alla fall, jag blir stoppad av polisen i en vanlig nykterhetskontroll men det tog betydligt längre tid för mig än alla andra som blev stoppade, polisen som stoppade mig började fråga en massa om bilen, frågade om den verkligen orkade driva alla extraljus mm mm. Jag fick förklara att jag hade försökt övertyga VV om att få en liten skylta fram då den stora inte fick plats och han sa att jag skull hälsa VV från honom om att det verkligen var så osv osv.

När jag väl får körkortet och ska köra därifrån så säger han "Kör nu lugnt herr Fartsyndare"
Fartsyndare var vad det stog i nosen på min 740 istället för nummerplåten big_smile

Mvh
Möller

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

den enda som e som jag
274 Inlägg
6 juni 2008
#509
hade precis varit å köpt mig en 740 turbo när ja ligger full blås in i en fartkontroll å dom säger att dom tar kortet på plats..inte så roligt!!

Men fan så står ena polis gubben å glor ner i motorrummet å frågar samtidigt som han pekar på sportluftfiltret:  Fan haru sån här extra Turbo i denna kärran eller??

Din dröm är min verklighet

Hemmasittare
241 Inlägg
6 juni 2008
#510
Jag körde moppe utan ljuddämpare en gång och blev stoppad.. Polisen kollade på moppen "ja den här är ju inte original direkt". iof va moppen trimmad, men iaf cool
Senast redigerat av C-Douglas (6 juni 2008)

409 Inlägg
6 juni 2008
#511
skrev precis i bloggen om det som hände för några minuter sen ;D
ähh den var visst inte publicerad än.

kvinnlig polis: gokväll, får jag se ditt körkort?
jag: ah, visst (letar som fan efter plånboken, som visst låg i baksätet, är sista kortet jag får fram så det tar en sisådär två minuter)
kvinnlig polis: å så får du blåsa här också.

-är det din bil?
-aa, eller NÄ!! farsans! (gud va det där lät dumt)
-men du kör den mest eller?
-njaeee, jag köpte den i söndags så, eller VI köpte den i söndags!! (FAN!2)
-men du kör den mest eller? (men lägg av nu för fan)
-njaee han mest
-hehe tänkte mest på dom där, å pekar på mina fint blått lysande mätare i a-stolpen.
-sådär du blåste grönt, åk hem och sov nu!
-tack konstapeln!
Senast redigerat av h0lle (6 juni 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 juni 2008
#512
Brandis skrev:
öppna dörren och kom ut! ta med dig kassarna... jag och min pappa misstänkta för köpa ut... vart säkert 4 timmar förhör på det och sen fick man gå hem utan kassarna, allt för 800 spänn, har inte sett dom idag, och målet lades ner i brist på bevis
Vilka svin! Att de har rätten att berättiga sig till att både kränka, sno och uppta ca4h från er. Ibland undrar man om de inte har bättre för sig än att jaga folk som vart på systemet lol
Senast redigerat av TenZer (6 juni 2008)

Rock'n Roll

Avstängd
174 Inlägg
6 juni 2008
#513
Patte_88 skrev:
Westberg skrev:
Patte_88 skrev:
Blev stoppad för lite mer än 1 månad sen, kom i 141 på 70 väg, plötsligt lyser det upp två röda ljus som vinkar att jag ska in på rastplatsen, ser även grönklädda västar, jag tvärnitar och svänger in, polisen säger åt mig att kliva ur bilen,  så visar han mig att det står 141 på radarn och ber mig lämna kortet till han, sen tölar vi lite om hastigheten så frågar han följande:

Polisen: Jaha vad är du ute så sent och åker för (klockan var 23.00)
Jag: Nej har varit till munkfors och träffat en tjej
Polisen: MUNKFORS!?!?!? Har du ingen skam i kroppen???
Jag: Lite smått förvånad svara jag nej det brukar kompisarna säga också
Polisen: Nej skämta bara med dig är väll inge fel, föresten vet du att om du kört i 100 istället, alltså 30 km/h för fort hade vi släppt förbi dig bara så du vet..inga böter lr nåt.. för vid den här tiden på dygnet tar vi bara grova fortkörningar som din!
Jag: Va, jaha det var ju kul att veta

För att förklara det där med munkfors, var en hagfors polis och mellan hagfors och munkfors har det alltid funnits ett visst hat...

För övrigt så rök kortet å 4000 i böter sad
smart o köra så fort på 70-väg
Betyder inte 2 stycken 70 skyltar 140 å sen får man lägga till 1 km/h som fel marginal vid uträkningen?
hahahha

Diktator
968 Inlägg
6 juni 2008
#514
TenZer skrev:
Brandis skrev:
öppna dörren och kom ut! ta med dig kassarna... jag och min pappa misstänkta för köpa ut... vart säkert 4 timmar förhör på det och sen fick man gå hem utan kassarna, allt för 800 spänn, har inte sett dom idag, och målet lades ner i brist på bevis
Vilka svin! Att de har rätten att berättiga sig till att både kränka, sno och uppta ca4h från er. Ibland undrar man om de inte har bättre för sig än att jaga folk som vart på systemet lol
det skedde 1 månad innan jag fyllde 20 också.. kändes ännu roligare tongue  man måste ju älska den tid som dom lägger ner på ta fast en 19 åring för utköp

NeonX
6 juni 2008
#515
h0lle skrev:
skrev precis i bloggen om det som hände för några minuter sen ;D
ähh den var visst inte publicerad än.

kvinnlig polis: gokväll, får jag se ditt körkort?
jag: ah, visst (letar som fan efter plånboken, som visst låg i baksätet, är sista kortet jag får fram så det tar en sisådär två minuter)
kvinnlig polis: å så får du blåsa här också.

-är det din bil?
-aa, eller NÄ!! farsans! (gud va det där lät dumt)
-men du kör den mest eller?
-njaeee, jag köpte den i söndags så, eller VI köpte den i söndags!! (FAN!2)
-men du kör den mest eller? (men lägg av nu för fan)
-njaee han mest
-hehe tänkte mest på dom där, å pekar på mina fint blått lysande mätare i a-stolpen.
-sådär du blåste grönt, åk hem och sov nu!
-tack konstapeln!
Gjorde exakt samma sak, grymt pinsamnt när man börjar säga fel och de börjar gräva i det big_smile

Jag och några polare brukar åka till ett nattöppet fik ibland, händer ibland att man blir stannat eftersom man  är ute på "skumma" tider, antar att dom inte har mycket annat för sig, oavsätt.
Vi har gjort det till en rolig grejj att när de ligger bakom bilen och man tydligt fattar att de följer efter en, så letar man efter nån skarp sväng/avfart (hoppas ni förstår vad jag menar) och när det är 2 meter kvar blinkar du 1 gång samtidigt som du börjar svänga och stackars farbror blå som är så upptagen med att kollla åker snoppet förbi dig på vänstersidan medans du lungt kör vidare helt lagligt. lyckats 2 gånger med det. Gör det oftast om det är kalllt, så jävla drygt å stå me motorn av å rutan nere eller utanför bilen

474 Inlägg
12 juli 2008
#516
Blev stannad igår när jag körde fortare än vad man får göra på 90 väg och mötte polisen

Polisen, god kväll, körkortet tack
Jag ger han kortet
P, Har du två körkort?
J, Nee, det är ett förar kort till färdskrivaren
P, jasså du kör lastbil?
J, Jajjamensan
P, Då är det rätt bra att ha kvar körkortet.
J, Jo det är det väl
P, Japp, för det gick väl lite fort där?
J, Nej jag körde i 90
P, Nej det gjorde du inte
J, Jo det gjorde jag
P, Nej det gjorde du inte för isånnafall så hade du inte bromsat så kraftigt när du mötte oss.
J, Jasså?
P, Nej, du körde för fort
J, Nej
P, JO! (Började bli lite tjurig för att jag inte erkände)
J, Nej.

Polis 1 går och pratar med kollegan och sen kommer bägge fram och jag får blåsa

P1, Vill du ha kvar körkorten?
J, Ja det är klart
P1, då kör du inte för fort en gång till.
J, Jag körde inte för fort
P2, Är du lite dryg?
J, Vad menar du?
P2, Vem som helst kunde se att du körde för fort, vi är inte dumma i huvvet
P1, Hade vi mätt dig med laser så hade du åkt fast.
J, Nej, jag körde i 90

Både P1 och P2 suckar

P1, Det är inte din bil heller va?
J, Nej det är farsans
P1, Nej det är din men din pappa står på den för att det ska bli billigare försäkring.
J, Nej han kör la lite då och då, men han kör oftast med motorcykeln nu på sommaren
P1, Jasså.
P2, Vad ska ni göra nu då?
P1, Ska ni ut och sladda eller?
J, Nej jag ska äta på max för jag har jobbat hela dagen
P1, Jaha, kört lastbil i 80 km/h, Då behövde du gasa av dig lite nu?
J, Jag körde ju inte för fort?

Bägge suckar igen och dom ger mig tillbaka körkortet och förarkortet och vi säger hejdå.

Senare under kvällen när jag kör lite på stan så möter jag dom igen, dom glodde rätt bra smile

Volvo S60 2.5T AWD

Avstängd
174 Inlägg
12 juli 2008
#517
Ruuska_ skrev:
Blev stannad igår när jag körde fortare än vad man får göra på 90 väg och mötte polisen

Polisen, god kväll, körkortet tack
Jag ger han kortet
P, Har du två körkort?
J, Nee, det är ett förar kort till färdskrivaren
P, jasså du kör lastbil?
J, Jajjamensan
P, Då är det rätt bra att ha kvar körkortet.
J, Jo det är det väl
P, Japp, för det gick väl lite fort där?
J, Nej jag körde i 90
P, Nej det gjorde du inte
J, Jo det gjorde jag
P, Nej det gjorde du inte för isånnafall så hade du inte bromsat så kraftigt när du mötte oss.
J, Jasså?
P, Nej, du körde för fort
J, Nej
P, JO! (Började bli lite tjurig för att jag inte erkände)
J, Nej.

Polis 1 går och pratar med kollegan och sen kommer bägge fram och jag får blåsa

P1, Vill du ha kvar körkorten?
J, Ja det är klart
P1, då kör du inte för fort en gång till.
J, Jag körde inte för fort
P2, Är du lite dryg?
J, Vad menar du?
P2, Vem som helst kunde se att du körde för fort, vi är inte dumma i huvvet
P1, Hade vi mätt dig med laser så hade du åkt fast.
J, Nej, jag körde i 90

Både P1 och P2 suckar

P1, Det är inte din bil heller va?
J, Nej det är farsans
P1, Nej det är din men din pappa står på den för att det ska bli billigare försäkring.
J, Nej han kör la lite då och då, men han kör oftast med motorcykeln nu på sommaren
P1, Jasså.
P2, Vad ska ni göra nu då?
P1, Ska ni ut och sladda eller?
J, Nej jag ska äta på max för jag har jobbat hela dagen
P1, Jaha, kört lastbil i 80 km/h, Då behövde du gasa av dig lite nu?
J, Jag körde ju inte för fort?

Bägge suckar igen och dom ger mig tillbaka körkortet och förarkortet och vi säger hejdå.

Senare under kvällen när jag kör lite på stan så möter jag dom igen, dom glodde rätt bra smile
Hahahahaha tongue

maskinförare
125 Inlägg
12 juli 2008
#518
blev stoppad för något år sedan...
de första polisen sa var
- du kan ju börja med att sänga av dimljuset.
- jag har inget dimljus på bilen.
han gick fram, tittade å pekade.
-vad är de där då?
- de är blinkisen.
han gick fram till fram till mig igen.
då var de bara att blåsa och körkortet.
allt gick ju bra men där ser man vad dom är ute efter... bara att jävlas...

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 juli 2008
#519
Ruuska_ skrev:
Blev stannad igår när jag körde fortare än vad man får göra på 90 väg och mötte polisen

Polisen, god kväll, körkortet tack
Jag ger han kortet
P, Har du två körkort?
J, Nee, det är ett förar kort till färdskrivaren
P, jasså du kör lastbil?
J, Jajjamensan
P, Då är det rätt bra att ha kvar körkortet.
J, Jo det är det väl
P, Japp, för det gick väl lite fort där?
J, Nej jag körde i 90
P, Nej det gjorde du inte
J, Jo det gjorde jag
P, Nej det gjorde du inte för isånnafall så hade du inte bromsat så kraftigt när du mötte oss.
J, Jasså?
P, Nej, du körde för fort
J, Nej
P, JO! (Började bli lite tjurig för att jag inte erkände)
J, Nej.

Polis 1 går och pratar med kollegan och sen kommer bägge fram och jag får blåsa

P1, Vill du ha kvar körkorten?
J, Ja det är klart
P1, då kör du inte för fort en gång till.
J, Jag körde inte för fort
P2, Är du lite dryg?
J, Vad menar du?
P2, Vem som helst kunde se att du körde för fort, vi är inte dumma i huvvet
P1, Hade vi mätt dig med laser så hade du åkt fast.
J, Nej, jag körde i 90

Både P1 och P2 suckar

P1, Det är inte din bil heller va?
J, Nej det är farsans
P1, Nej det är din men din pappa står på den för att det ska bli billigare försäkring.
J, Nej han kör la lite då och då, men han kör oftast med motorcykeln nu på sommaren
P1, Jasså.
P2, Vad ska ni göra nu då?
P1, Ska ni ut och sladda eller?
J, Nej jag ska äta på max för jag har jobbat hela dagen
P1, Jaha, kört lastbil i 80 km/h, Då behövde du gasa av dig lite nu?
J, Jag körde ju inte för fort?

Bägge suckar igen och dom ger mig tillbaka körkortet och förarkortet och vi säger hejdå.

Senare under kvällen när jag kör lite på stan så möter jag dom igen, dom glodde rätt bra smile
det är ju sånna poliser mna bara vill strypa, dryga jävlar som verkligen bara ska sätta dit en för vad som hellst istortsett! som ara "det är din bil men den står på din fassa för att det ska bli billigare försäkring" hatar verkligen den jävla kommentaren!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
12 juli 2008
#520
Blev stoppad i torsdas, och det första polisen säger till mej när han kommer fram är "var fan har du varit o kört nånstans" (bilen va lite skitig hade grus o lera långt upp på taket och lite lerklumpar hängde i backspegeln lol)
Jag sa att jag skulle köra igenom en vattenpöl ute i skogen, och att jag missbedömde hur djup den var och hur fort jag körde ner i pölen så skitvattnet spruta upp på bilen.
Polisen "jaha ok" (flinandes) sen fick jag blåsa och visa körkortet.



Sök