4036
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

457 Inlägg
17 augusti 2008
#721
Runn WS7 skrev:
"du vet att det är förbjudet att bara åka runt o nöjesåka, åk hem annars får du böter"

???  ok?
HAHA ajdå, då ligger nog halva garagets användare illa till!wink

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
17 augusti 2008
#722
JapMax skrev:
Fan jag har inga roliga historier.. jag blir stannad jämt o ständigt med brukar bli kortvarigt.. som bäst har jag fått gå in i snutbilen när jag va lite för katig.. lixom när de frågar var min mor bor då blir jag sne =P

Haha.. fast min bror vart stoppad på moppen när han mötte dom på enkelriktat, de sa genom rutan.. de här är väl inte helt lagligt (med antydan på vägen).. brorsan störd som han är "jo, ljuddämparen har börjat låta ovanligt mkt på sistone" hahah helt körd i huvet är han.. iaf de vart inte mer med det!wink Moppen är för övrigt fulltrimmad 100kmh+
hahahahahahahahahaha de me moppen va klockrent big_smile


3 354 Inlägg
17 augusti 2008
#723
MadeByMe skrev:
Seth skrev:
MadeByMe skrev:
Helsingborg lördagsnatt utanför Stationen
Jag satt bak, min kompis körde

P - Letar ni efter race eller?
- Nej, vi är ute och glider
P -  Jaja, men du vet att jag kan ge dig böter nu va?
- Jasså?
P - Dina positionsljus är på samtidigt som halvljuset
-Jaha, aj då
P - Men kör iväg nu, du blockerar trafiken

så åkte vi vidare ^^
vadå många bilar jag känner till så är positionslljusen på samtidigt går inte att stänga av utan att stänga av alla ljusen
Jag vet.. Vi åkte i en 850 och 850 brukar väl ha det eller?
T.o.m på min mc och på polarens m3 lyser positionsljusen även med halv eller helljus

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 354 Inlägg
17 augusti 2008
#724
han sa väl bara så för att skrämma dig

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
#725
Jag har personligen inte så bra koll på om dom ska lysa eller inte så jag vet inte tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

457 Inlägg
17 augusti 2008
#726
V70Dahlgren skrev:
har en polare som har hatt lite stökerier i sitt bodstadsområde.
blev polis stationen bemanad nu i måndes efter semestern, ringde han dem.

så prata dem.........
sa polarn: får ni ta tag i det ordentligt nu, för nu får det vara stop!
polisen: ja, vi har hatt semester nu i 5 veckor så det har varit lite high chaparal här.
HAHAHA jaha? Seriösa poliser!big_smile

3 354 Inlägg
17 augusti 2008
#727
inte jag heller men de lyser ju så org så då e det lite konstigt om det e olagligt. ingen som riktigt vet här eller. ps snygg musse

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Mästare
2 947 Inlägg
17 augusti 2008
#728
Superdtm skrev:
JapMax skrev:
Fan jag har inga roliga historier.. jag blir stannad jämt o ständigt med brukar bli kortvarigt.. som bäst har jag fått gå in i snutbilen när jag va lite för katig.. lixom när de frågar var min mor bor då blir jag sne =P

Haha.. fast min bror vart stoppad på moppen när han mötte dom på enkelriktat, de sa genom rutan.. de här är väl inte helt lagligt (med antydan på vägen).. brorsan störd som han är "jo, ljuddämparen har börjat låta ovanligt mkt på sistone" hahah helt körd i huvet är han.. iaf de vart inte mer med det!wink Moppen är för övrigt fulltrimmad 100kmh+
hahahahahahahahahaha de me moppen va klockrent big_smile
Hahahhaa ja fy fan!big_smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

104 Inlägg
18 augusti 2008
#729
Åker ut och fotograferar ett larm. Mitt i natten är det. Flera målade och civila bilar i området. Har ny kamera som jag inte kan med riktigt rätt. Ser en målad på en cykelbana o tänker "det här blir en kanonbild", rullar ned rutan, kör i gångfart och knäpper till. Och så går avståndsmätaren igång, hela bilen lyser rött och i ögonvrån kommer en svart civilbil farandes. Jag stannar lite längre fram.

Den svarta SAABen med två kvinnor i kör upp lite strategiskt bredvid mig.

Jag (J): God afton
Polisen (P): Hej
J: Är ni poliser?
P: Vad tror du?
J: Jo det verkar rimligt.
P: Fick du en bra bild?
J: Nja, ni kom å störde.

*Tugg om vad som hade hänt*

Jag skakar som ett asplöv och ska till å åka. Det gillas inte så de blockerar lite demonstrativt. Jag tar på mig bältet, svänger förbi deras bil och åker vidare.

Var för övrigt ute härom natten. Glaskross på en skola. Hade parkerat bilen tvärs över alla förbjudet-å-parkera-strecken och går så klart fram precis som målade bilen kommer. Smart. Nu är det ju jag som krossat rutorna? De kollade min bil och sen frågade de mig(!) om jag sett något glas krossat på baksidan. De orkade antagligen inte gå ur o kolla själva?

Harder Better Faster Stronger

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 augusti 2008
#730
bollen1986 skrev:
Team-Adolfsson skrev:
allmänt känd av Jönköpings polisen sen jag började vistas där för min vårdslösa körning roll
hade ju en vit volvo 740 förut som jag blev stoppad i för jämnan ungefär
sen när jag skaffade BMWn så blev jag stoppad 4 gånger av olika poliser på en kväll första gången jag va där
Polisen- Jaha Adolfsson skaffat sportbil nu
Jag- näe du men en BMW
Polisen- det ser jag väl men det är väl en sportbil ?
jag- Nej det är en BMW ingen sportbil inte denna iallafall
Polisen- ok men var du uppe på coop parkerigen för 30 min sen ?
Jag- vet inte vad du pratar om
Polisen- Adolfsson (i arg ton) jag vet att du var där vi vet vem du är och vi har ögonen på dig
Jag- jaha ok men jag va  inte där

edit
han bad inte ens om körkort eller blåsning ^^
dock vet dom vem jag är då jag blir stoppad 5-6 gånger varje kväll när jag är i Jönköping lol
Dags att byta stad kanske ? lollol
bor ju 6 mil därifrån tongue


125 Inlägg
7 september 2008
#731
N0obee skrev:
Var ute och glänste med saaben.  Var ute i skövde och strögade lite.
inte långt ifrån där jag bor, finns det en kurva/korsning. Som jag kör
igenom. Saken är ju den att man inte får åka rakt ner. Privat väg/till typ skola osv.
så jag svängde glatt förbi utan att blinka. O vilka möter man? Jo polisen.

De slår på Blåljusen och stannar mig.

P- Du måste ha en jäkla byr bil!
J- Ehh?? vad då?
P- Ja du hade ju inte råd att köpa blinkers!
J- Jo då.  Det hade jag allt.
P- Säkert! varför blinkade du inte i korset här framme då?
J- För det behövdes inte, får ju inte ens åka ner där. "typ cyckelbana"
P- Kollar sig snopet omkring, Inser att han hade fel, Får jag se på körkortet.
J- jaoo,

Polisen kollar upp mig osv

P- Det var grönt. Se nu till att andvänd blinkers.
J- Ja det behövs "med glimten i ögat"
P- Muttrar o ger sig mot bilen.
J- Får syn på att polisen har Trasig framlampa smile
J-Sträcker mig ut ur ratan på min bil o vräker till. Var din bil dyr?
P- Vad då? *irreterad*
J- Trasig glödlampa ifram säger ja.
P- Det skall du skita i. Säger polisen. O hoppar in i bilen. Trampar på så det
skriker om saaben smile han blev as arg smile
Hahaha

66 Inlägg
7 september 2008
#732
haha nice


1 532 Inlägg
7 september 2008
#733
Det här hände för några år sen med Valtra 8950in! Jag var ute o hade hämtat foder på en gård o skulle hem hade 3st foder containrar bakom Valmeten. Kommer över ett krön o får se att polisen vinkar in mig o får se besiktnings bussen. Visste inte hur mkt det vägde eller nåt så dom börjar mickla med sin våg o skit!  Efter ett tag så kommer den ena fram med ett papper till mig o skakar på huvet o frågar om jag vet hur mkt jag väger jag svarar att jag inte vet. Han frågar om jag vet va det tyngsta är som får rulla på svensk väg då svarar jag 62ton om jag inte minns fel han nickar o säger att jag väger 106ton! Han fråga om jag inte hade känt att det var tungt jag svara jo lite kanske men vi har nyss trimmat den! kommer inte ihåg hur mkt jag fick i böter men det var 5 siffrigt ialla fall!

Jag har blivit stoppad 7ggn på en dag för att inte använt bilbälte. Senaste bötern jag fick var 4 parkerings böter på 2 av mina bilar som står utanför huset dom hade skrivit i en gata som inte finns i Sverige ens! Det är bättre att dom sitter nere på polisstationen o äter sina munkar istället för att jobb, för det vet dom inte hur dom ska.


LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
7 september 2008
#734
såg att någon skrivit att polisen hade sagt att det var olagligt att nöjesköra. är det verkligen så?

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

berneke
7 september 2008
#735
Skulle köra hem från kalmar i en 960 med 7 pers i. Alla var dyngraka utom jag. Blev stannad strax innan bron för nötterna satt och skrek och hade händerna utanför rutorna. Snuten kom fram och jag fick gå ut och båsa. Den andra snuten gick fram och tittade in i bilen och sa : Det här såg ju inte så snyggt ut tongue

50 Inlägg
7 september 2008
#736
MadeByMe skrev:

        Seth skrev:

            MadeByMe skrev:

            Helsingborg lördagsnatt utanför Stationen
            Jag satt bak, min kompis körde

            P - Letar ni efter race eller?
            - Nej, vi är ute och glider
            P -  Jaja, men du vet att jag kan ge dig böter nu va?
            - Jasså?
            P - Dina positionsljus är på samtidigt som halvljuset
            -Jaha, aj då
            P - Men kör iväg nu, du blockerar trafiken

            så åkte vi vidare ^^

        vadå många bilar jag känner till så är positionslljusen på samtidigt går inte att stänga av utan att stänga av alla ljusen

    Jag vet.. Vi åkte i en 850 och 850 brukar väl ha det eller?

T.o.m på min mc och på polarens m3 lyser positionsljusen även med halv eller helljus



Mina positionsljus lyser alltid går inte stänga av :S

Nybliven Diesel Älskare!!!

49 Inlägg
7 september 2008
#737
Ang. positionslysena: Det är INTE olagligt att ha halvljus och positionsljus på samtidigt. Står till och med i körkortsboken att det är tillåtet, och ganska jävla vanligt att man har tongue....

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"

362 Inlägg
7 september 2008
#738
Menade inte polisen dimljusen annars är det ju väldigt konstigt eftersom man får kombinera posljus och halv tongue


hater
656 Inlägg
7 september 2008
#739
Typ alla bilar har det ..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

836 Inlägg
7 september 2008
#740
Åkte hem en kväll efter jobb och korpen match, trött som få!.
Svänger ut från polarens gata där det e 30 typ i 100 meter, gasar på och tänker mej inte för.
Där framme står en polis me sin vackra radar och vinkar in mej

P: gick lite fort där va?
J: Jo det gjorde det nog
P Körkort tack
J: Visst
P: Ja du får ju 2400 för att du körde 46km/h på 30 väg
J: Ganska billigt tycker jag
P: Jag kan höja den om du vill
J: Nej tack
P: Går bilen snabbt?
J: Njä inte speciellt, vet inte vad den toppar precis
P: Om du vill se hur snabbt den går så kör ut på motorvägen för där står inga poliser just nu

Jag bara skratta och körde där ifrån smile



Sök