1501
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
2 februari 2009
#1001
Jag var ute å körde en lördagskväll strax innan jul. Körde runt å lekte lite med 142an. Testade att se hur långt jag kunde hålla volvon på ställ i ganska hög fart. Precis när jag kommer runt ett hörn på ett hus så ser jag en polisbil som kommer körandes ganska långsamt. Direkt slås blåljusen på så jag stannar och stänger av motorn. När han har stannat brevid mig å klivit ut så ser jag att det är en av poliserna som jag är lite bekant med (kompis åt mamma å pappa).

Polisen: Ute å har kul ser jag.
Jag: Jo, hade inget bättre för mig så.
Polisen: De e iaf bra att du kör här ute ist för inne i sammhället som sist.
Jag: Jo, har ingen lust att köra in i nått igen. Blev dyrt när jag hittade den fina lyktstolpen i höstas.
Polisen: Hehe. Jo, men de hade ju kunnat gått ännu värre. Jag hade ju kunnat tage kortet av dig då..
Jag: Jo..
Polisen: Kliv ur bilen nu.

Jag kliver ur bilen och han går å kollar in i bilen. Sen säger han åt mig att sätta mig i högra stolen å han sätter sig bakom ratten.

Polisen: Okej, se och lär nu. Jag kommer bara visa det här en gång.

Sen startar han bilen å kör ut på vägen, vänder en bit bort och kör tillbaka. Han laddar på bra utifrån vägen å när han kommer runt hörnet lägger han upp 142an helt på sidan å fortsätter att hålla den så längs efter hela de öppna området. När han kommer till slutet lägger han upp den åt andra hållet å vänder med ett fint ställ sedan kör han tillbaka till polisbilen. Han sätter sig i bilen och kör därifrån med ett lende och en vinkning big_smile
Senast redigerat av _night_stalker_ (2 februari 2009)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

1 062 Inlägg
2 februari 2009
#1002
_night_stalker_ skrev:
Jag var ute å körde en lördagskväll strax innan jul. Körde runt å lekte lite med 142an. Testade att se hur långt jag kunde hålla volvon på ställ i ganska hög fart. Precis när jag kommer runt ett hörn på ett hus så ser jag en polisbil som kommer körandes ganska långsamt. Direkt slås blåljusen på så jag stannar och stänger av motorn. När han har stannat brevid mig å klivit ut så ser jag att det är en av poliserna som jag är lite bekant med (kompis åt mamma å pappa).

Polisen: Ute å har kul ser jag.
Jag: Jo, hade inget bättre för mig så.
Polisen: De e iaf bra att du kör här ute ist för inne i sammhället som sist.
Jag: Jo, har ingen lust att köra in i nått igen. Blev dyrt när jag hittade den fina lyktstolpen i höstas.
Polisen: Hehe. Jo, men de hade ju kunnat gått ännu värre. Jag hade ju kunnat tage kortet av dig då..
Jag: Jo..
Polisen: Kliv ur bilen nu.

Jag kliver ur bilen och han går å kollar in i bilen. Sen säger han åt mig att sätta mig i högra stolen å han sätter sig bakom ratten.

Polisen: Okej, se och lär nu. Jag kommer bara visa det här en gång.

Sen startar han bilen å kör ut på vägen, vänder en bit bort och kör tillbaka. Han laddar på bra utifrån vägen å när han kommer runt hörnet lägger han upp 142an helt på sidan å fortsätter att hålla den så längs efter hela de öppna området. När han kommer till slutet lägger han upp den åt andra hållet å vänder med ett fint ställ sedan kör han tillbaka till polisbilen. Han sätter sig i bilen och kör därifrån med ett lende och en vinkning big_smile
varför träffar man aldrig sådan poliser

Meister
6 763 Inlägg
2 februari 2009
#1003
De var en konstig bil sa de till mig.. Volvo 740 är väll inte så konstigt? De är väll ganska konstigt med massa lampor på taket..

Men jag hade åxo stannat mig om jag såg en så ful bil. Man kanske skulle bli polis och stanna alla jävlar som åker 740?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/521262_3z46re.jpg


Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 februari 2009
#1004
camaro67 skrev:
De var en konstig bil sa de till mig.. Volvo 740 är väll inte så konstigt? De är väll ganska konstigt med massa lampor på taket..

Men jag hade åxo stannat mig om jag såg en så ful bil. Man kanske skulle bli polis och stanna alla jävlar som åker 740?
http://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/521262_3z46re.jpg
En svensk polis om någon borde känna igen en Volvo 740, dels pga att man hittar den överallt (i varenda dike?) och dels pga alla volvo raggare tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

-utan 940
1 728 Inlägg
3 februari 2009
#1005
Jag blev stoppad med långtradaren i går kväll, när de inte lyckades hitta nånting att anmärka på sa polisen "det blev inget roligt för mig".

Beundrad
39 Inlägg
3 februari 2009
#1006
Jag kom ut på bresop ut ur en korsning. Sen när dom stanna mig fråga dom mig om jag hade kontrol och vad ska man fråga på den frågan då? så jag sa nej, sen sa den ena tjej polisen som var med "TÄNK om det hade varit halt" och jag kunde knappt hålla mig för skratt, allt som allt sluta på 1000kr i böter


1 853 Inlägg
3 februari 2009
#1007
Peppar peppar men inte blivit stoppad nått alls med vita golfen...

men sist jag vart stoppad var med gamla golfen...

Det var crusing på stan och jag skulle försöka leta åt farsan i sin amerikanare. Hade ringt han ett par gånger men inte fått tag på dem. Rätt vad det är så möter jag dom i crusing ledet fast jag kör åt motsatt håll. I alla fall så backar jag mot trafiken (inte för att det kom någon trafik men endå...) så snackar jag lite med farsan. Rätt vad det var så kommer en polis motorcykel fram till mig och säger du sväng ner där framme. Jag fattade ingenting... Och sa vadå får jag inte köra rätt fram här? (jag tänkte att det kanske är för att det är crusingen som man inte fick köra rätt fram här vilket man annars alltid får...) det jag inte ser då för att crusing ledet täcker det är att länstrafik gruppen har sin buss uppställt där framme. Där han vill att jag ska köra ner... F*N tänkte jag, jaja... svänger ner då... så tänkte jag tänk om dom såg när jag bakade mot trafiken... F*N... jag vet att jag inte har någon reflex i bak ljuset men det är det enda som dom kan säga nått om... men det enda dom sa var: UPP MED FÖNSTER RUTORNA... jag hadde inge sol film fram... sedan går dom ett par varv runt bilen och säger fin bil får se på körkortet... visst säger jag så kikar dom på det.. så kommer en annan polis fram och säger du fina bromsar... tackar säger jag... så kommer han tillbaka med körkortet och säger du kan fara kör lugnt! smile

38 Inlägg
3 februari 2009
#1008
blev stoppad inne i falköping i fredags igen! hade fått upp bilen på sånt fint ställ genom hela rondellen och sen fortsätter jag ströget igen, och efter en stund börjar det blinka bakom. helvete också tänkte jag. polisen kommer fram och säger:

- inget vidare bra rondeltagning där du! nja kanske gasa lite för mycket där sa jag då, fast hade ju vart kul att se vad de sagt om jag istället svarat - VA?? vafan såg du inte vilket jävla fint ställ jag kom på, bäst ikväll ju:D

menmen han sa att jag skulle se detta som en varning så skulle jag slippa böter!


Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
3 februari 2009
#1009
polisen har tagit mig några gånger för rutin kontroller , men jag glömmer bort vad dom har sagt till mig , de e kanske lika bra de ha ha

Nissan Silvia

379 Inlägg
4 mars 2009
#1010
TurbOla skrev:
Deutsch-style skrev:
i värnamo stad tryckte en volvo s40 in i baken,,vi rullade i normal hastighet en stund tills ja börja märka att han ville rejca vi kom till centrum där gånghastighet gäller 7kmh nåttsånt där börja vi axxa(o klart fan så märkte ja inte nån snut i närheten) vi slog på gas 1-2 fullt ut va uppe 110 ungefär när ja börja klättra upp för viadukten hojjta lillbrossan till o sa POLISEN POLISEN,kolla i backspeglen dom axxade som fan,okej han följer efter o slår på rotationljusen,ja stannar öppnar rutan o plocka fram körkortet han be rom de ja ger de till han,,han ber mej komma ut ur bilen ja tänkte att de va kört,ja fick blåsa alkotest
(grönt)
polis:tror du de är en recing bana i stan?
jag: eeeh....neäää typ eller vadå
polis:ao du ja såg att de gick undan nere i stan hehehe
jag:(ja kunne inget annat än o erkänna)  ja ba aa hehehe jo ja tryckte lite på gasen
polis:ett tips e om du ska rejca du så gör de inte inne i sammhället de kan hoppa fram ett barn folk e ju ute o går
jag:huh hehe a haha trodde du ja körde full
han log o sa nej ja måste ju göra alkotester
men ja kunne böta dej för aggresiv körinig
jag: a okej tack ja ska köra lungt nu
Var det mitt inne i centrum, gågatan precis neranför Harrys?
Det är polisens favoritställe att stå på, det märkte jag redan när jag pluggade där.
Många killar med stylade bilar som blev stoppade där för både det ena och det andra...
Dessutom sämsta stället att köra fort på, då det går en massa folk där.
haha a precis där!!!!

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

183 Inlägg
4 mars 2009
#1011
dom knöp mej i Örnsköldsvik för tre helger sen med röda Mercan, 220in..

jag fick rött vid ett trafikljus, stannar som vanligt..
ser att polisen står på höger sida i korsningen som fick grönt ljus.. dom står kvar.
jag får grönt å kör rakt fram.. snuthäng på en gång.
sen äre disco-dags.
polisen säger att det är rutinkontroll, samt att jag borde he på skattekvittot .. har inte hett på det för att det hade varit kallt en längre tid.
sen slutligen så visade det sig att han va nyfiken på bilen eftersom han själv hade en likedan merca å att han hade sett mig åka runt i stan,  så de blev lite merca-surr där å de sluta me att han sa, "ja du har ju en låg å snygg bil i alla fall" me ett flin.
sen fick jag åka vidare smile
Senast redigerat av Merca-Hakan (4 mars 2009)


3 650 Inlägg
4 mars 2009
#1012
drog upp i ca 100 blås på brommarakan (70) ser en bil som åker efter mig i ungefär samma hastighet, saktar ner och kör lungt fram till nästa korsning då blåljusen kommer på. en milf kommer fram å jag får blåsa medans kollegan går på andra sidan å lyser runt med ficklampa i bilen.
P fan va mörka rutor du har
-japp
P körkort
-japp
P kommer tillbaka, inga konstigheter, å kör lite lugnare i forsättningen blink blink
hehe


Ugglan-racing
362 Inlägg
4 mars 2009
#1013
TurboAnton skrev:
Har 2 historier som inte är dom bästa kanske men drar dem iallafall. tongue

Var ute en kväll med två polare och hade lånat ena kompisens mammas 745. wink Halt och lite snö på vägarna åkte vi o sladda lite lätt i rondellerna i stan. När det är dags att dra sig hemåt ser jag ett par xenon lyssen som kommer fort ifatt oss och lägger sig i arslet på mig så jag frågar kompisen på skoj - är det snuten bakom eller ? varav han säger aa glatt big_smile. Börjar få lite panik eftersom jag fortfarande har prövotid på kortet så lägger mig lugnt i 70 och ca 2 km senare slår dem på blåljusen och jag stannar. Polisen kommer fram och frågar ut oss om massor av saker, Vad vi heter och vart vi bor och allting, Fick visa kortet och blåsa. Tänker när fan ska dem säga vad det handlar om, haha då drar polisen till med. - Hörredu, du vet om att det är körförbud på den här bilen va? nae svarar jag förvånat. aa varken skattad eller besiktigad. frågar kompisen som satt bredvid och han säger aa hon sa att det var nått sen med nån betalning eller nått. Polisen kolla på oss och sen sa han. Böter på det här grabbar, Sen kom det hem en böter på 1500 till kompisens mamma några dagar senare.
Inte så rolig historia men vart ganska glad att det var det dom stoppa oss för och inte "sladdningen" tongue

En annan gång vart kompisen stoppad, jag satt bredvid då han körde 70 på 50väg och 60 på 30, inget körkort med sig, inget bälte på o inga skor på sig och när dem två tjejsnutarna stanna oss så fråga dom vart han hade skorna, då sa kompisen åt mig att hitta skorna i bilen, men jag hitta bara en foppatoffla som jag gav han som han tog på sig och dem kolla på oss som vi var dumma i huvet. Sen fråga dem om körkortet men det hade han självklart hemma, sen sa dem - vi skulle kunna ge böter på det här, Men vi ger dej en varning. snacka om att vi vart paffa, Vi drog direkt hem till han och hämta den andra foppatofflan och körkortet, så drog vi igen och precis vid hans utfart kom samma snutar igen och vinka in oss, har ni hämtat körkort nu? aa sa kompisen - Och skor har du på dej med, va bra då kan ni åka tongue
konstigt skor får du köra utan men inte med tofflor om du inte har en rem bak på hälen!

How does dust taste sucker??

VD
643 Inlägg
4 mars 2009
#1014
Jag var lite stressad för många år sen och körde söderut på E6:an
170kmh med min Corado (som jag märkligt nog har kvar trots att den inte sett asfalt på 6år big_smile )
Kommer ifatt en Saab som plötsligt hänger på, gick in i högerfilen för att släppa förbi han plus att jag stördes av hans helljus..
Då la han sig bakom en bit (fortfarande 170kmh) sen började jag sakta in och då körde han upp sidan om och visa spaden..
In till kanten och tänkte Nu e det kört.. Ner med rutan och Polisen sa: Idag e din lyckodag, vi har ingen utrustning i denna bilen att mäta din hastighet.. Så jag tycker du ska köpa dig en lott.. Och för helvete kör saktare.. TACK sa jag..
In på närmsta mack och köpte en triss lott..
Blev böter på 25kr

big_smilebig_smilebig_smile
Senast redigerat av Lidborn (4 mars 2009)


1337
1 343 Inlägg
Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 mars 2009
#1016
og900turbo skrev:
Ricky skrev:
_night_stalker_ skrev:
Jag var ute å körde en lördagskväll strax innan jul. Körde runt å lekte lite med 142an. Testade att se hur långt jag kunde hålla volvon på ställ i ganska hög fart. Precis när jag kommer runt ett hörn på ett hus så ser jag en polisbil som kommer körandes ganska långsamt. Direkt slås blåljusen på så jag stannar och stänger av motorn. När han har stannat brevid mig å klivit ut så ser jag att det är en av poliserna som jag är lite bekant med (kompis åt mamma å pappa).

Polisen: Ute å har kul ser jag.
Jag: Jo, hade inget bättre för mig så.
Polisen: De e iaf bra att du kör här ute ist för inne i sammhället som sist.
Jag: Jo, har ingen lust att köra in i nått igen. Blev dyrt när jag hittade den fina lyktstolpen i höstas.
Polisen: Hehe. Jo, men de hade ju kunnat gått ännu värre. Jag hade ju kunnat tage kortet av dig då..
Jag: Jo..
Polisen: Kliv ur bilen nu.

Jag kliver ur bilen och han går å kollar in i bilen. Sen säger han åt mig att sätta mig i högra stolen å han sätter sig bakom ratten.

Polisen: Okej, se och lär nu. Jag kommer bara visa det här en gång.

Sen startar han bilen å kör ut på vägen, vänder en bit bort och kör tillbaka. Han laddar på bra utifrån vägen å när han kommer runt hörnet lägger han upp 142an helt på sidan å fortsätter att hålla den så längs efter hela de öppna området. När han kommer till slutet lägger han upp den åt andra hållet å vänder med ett fint ställ sedan kör han tillbaka till polisbilen. Han sätter sig i bilen och kör därifrån med ett lende och en vinkning big_smile
varför träffar man aldrig sådan poliser
haha för det finns inga? jag säger inte att det inte är sant man jag tvivlar på att det är det !
haha jag tvivlar inte... jag säger att det inte är sant

Sky´s the limit...

155 Inlägg
4 mars 2009
#1017
Polarens svar på polisens fråga

Jag & polarn va ute & tok körde på nittiotalets slut.
Mitt i natten va det med.
Solen hade gått ner & vi åkte med bara överkroppar. +25

Vi hade sten koll på hastigheten (50km / timmen).
Polarn blev stoppad & polisen frågade om allt möjligt.
Polarn slog även på com radion.
Stannade till & lyssnade.
Körkort & bilen va det inget fel på.
Då kom frågan.
Du vet om att det är 50 i stan va ?
Det skrek i däckena när du svängde i korsningen där borta.
Jo svarade polarn.
50 i stan men men ?

Vem har sagt att man inte får svänga i 50 då ?????
Polisen blev lite förbannad men lätt honom efter lite mun hug åka vidare.

2 timmar senare stoppar samma polis honom igen.
Denna gång hade han en polis aspirant med sig.
Aspiranten kör från samma frågeformulär som den tidigare.
Samma svar igen.

Polisen ställer dock en sista fråga.

-Varför kör du utan lyse på mitt i natten ???

Polarn svarar.
-Har glömt betala elräkningen.

Ordinarie polisen som stog brevdid började asgarva.
Det slutade med att han blev beordrad att åka hem & sova eller få 5000.- i böter om dom såg honom igen under natten.

Gissa om vi har haft roligt åt hans komentar flera gånger genom livet.


Micke Talladega

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

Ugglan-racing
362 Inlägg
4 mars 2009
#1018
För fem år sedan åkte jag dit med min moppe när jag gick med den. jag fick olovlig körning, vårdslöshet i trafik, oregistrerat fordon så  var de nått mer. hur fan kan man få detta när man går med mopeden?yikestongue jag drog de till rättegång men förlorade naturligt vis. polisen sa att dom hade haft span på mig i 2 månader dom kunde inte stoppa mig när ja körde så dom tog mig när jag stog stilla.
så sa dom att dom hade film när jag körde på bakhjulet upp till buss stationen dit jag hade gått. så jag frågade dem om dom kunde visa filmen men den hade dom inte med sig:S fick 900 spänn i böter å lämpet indraget i 2 månader!

How does dust taste sucker??

Längtar efter sommaren
41 Inlägg
4 mars 2009
#1019
Hade en peugeot 405 Turbo diesel. Stog på fel sida av vägen (mot trafiken) och pratade med en kompis. hade parkeringsljuset på (Gröna lampor) en Saab 93 stannar för att ta ut pengar 5 meter ifrån, tänkte inte så mycket på de.. Åker där ifrån påväg hem och Saaben åker lite sakta framför mej typ 30km på 50väg.. så jag kör om o sticker ut ur töreboda i ca 100km bilen följer inte efter, gött tänkte ja o har la ca 160km när ja ser en bil komma närmare så ja ökar farten till ca 175km (typ max) Saaben följer efter mej ända hem med ca 200m avstånd sista kilometern.. Ja kliver ur bilen, 2 civilpoliser kliver ur Saaben och säger - Är inte du rädd om ditt körkort? Jag -Jo de e ja la, kör lastbil i yrket... Kvinliga polisen - då borde tu tänka på att köra lite saktare. Jag - Jo, får göra de.. hennes kolega -det är en MI16 va? Jag - Nej en Diesel kolegan - Det tror ja inte, den går för bra för att vara diesel.. Jag - Ska ja bevisa att det är en Diesel? Kolegan - Ja Jag startar bilen och säger - Den knackar som en diesel och jag tankar Diesel. kolegan - Okej det är en diesel, hur har du fått den att flytta på sej så bra? Jag - Småjusteringar gör mycket. - Kolegan - Jaha, så pass.. Kvinliga polisen säger plötligt - Vi kan ta ditt körkort för att du körde för fort. Jag - Varför stoppade ni mej inte med en gång inne i töreboda? Nu kan ja ju neka när ja inte ens är i bilen.. den är ju tilloch med låst.. så om du ska sätta dit mej för fortkörning får du allt dra upp de i rätten först.. Kvinliga polisen - Jaha? du hade koll.. Jag - Ja vet hut lagen funkar.. kolegan - Vi skiter i detta för denna gången men nu har vi koll på dej. Sen åkte dom..

Laddtryck är det roliga i livet :P www.garaget.org/Wallskog

58 Inlägg
5 mars 2009
#1020
Blev stoppad för att jag hadde glöljus tända. Mötte polisen som såklart vänder och följer efter, jag kör ut på motorvägen och hoppas på tur (viket jag inte hadde) dom stoppa mig på motorvägen och kör upp jämte och ber mig följa efter, har i detta läge släkt glöljusen. Åker in på en parkering där dom kolla ALLT på bilen, dom till och med provkörde bilen(tillät dom att köra, hadde inget attdölja). Det första dom sa va "När såg du att vi låg bakom så du kunde släka dina gröna ljusen?" Fick 500kr i böter för otillåten färg på belysning. Och hota med att ge mig bötter för att mitt körkort inte va giltigt för att det va en lite sprika i det. Bilen va nybes bara några dar inna så dom hitta ju inga fel på bilen.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?


Sök