2023
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

27 Inlägg
5 mars 2009
#1021
En gammal bil jag hade och polis stanna mig..

Såg en "kill switch" och sa: gör den där att den går fortare?
Samma snubbe notera rosthål i framskärmen - är det nån som skjutit på dig?

hehe:P

Laddtryck är beroende framkallande!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
5 mars 2009
#1022
Spindeln_Gbg skrev:
Polarens svar på polisens fråga

Jag & polarn va ute & tok körde på nittiotalets slut.
Mitt i natten va det med.
Solen hade gått ner & vi åkte med bara överkroppar. +25

Vi hade sten koll på hastigheten (50km / timmen).
Polarn blev stoppad & polisen frågade om allt möjligt.
Polarn slog även på com radion.
Stannade till & lyssnade.
Körkort & bilen va det inget fel på.
Då kom frågan.
Du vet om att det är 50 i stan va ?
Det skrek i däckena när du svängde i korsningen där borta.
Jo svarade polarn.
50 i stan men men ?

Vem har sagt att man inte får svänga i 50 då ?????
Polisen blev lite förbannad men lätt honom efter lite mun hug åka vidare.

2 timmar senare stoppar samma polis honom igen.
Denna gång hade han en polis aspirant med sig.
Aspiranten kör från samma frågeformulär som den tidigare.
Samma svar igen.

Polisen ställer dock en sista fråga.

-Varför kör du utan lyse på mitt i natten ???

Polarn svarar.
-Har glömt betala elräkningen.

Ordinarie polisen som stog brevdid började asgarva.
Det slutade med att han blev beordrad att åka hem & sova eller få 5000.- i böter om dom såg honom igen under natten.

Gissa om vi har haft roligt åt hans komentar flera gånger genom livet.


Micke Talladega
HAHHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Audis in Scandinavia Crew

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 mars 2009
#1023
Ricky skrev:
_night_stalker_ skrev:
Jag var ute å körde en lördagskväll strax innan jul. Körde runt å lekte lite med 142an. Testade att se hur långt jag kunde hålla volvon på ställ i ganska hög fart. Precis när jag kommer runt ett hörn på ett hus så ser jag en polisbil som kommer körandes ganska långsamt. Direkt slås blåljusen på så jag stannar och stänger av motorn. När han har stannat brevid mig å klivit ut så ser jag att det är en av poliserna som jag är lite bekant med (kompis åt mamma å pappa).

Polisen: Ute å har kul ser jag.
Jag: Jo, hade inget bättre för mig så.
Polisen: De e iaf bra att du kör här ute ist för inne i sammhället som sist.
Jag: Jo, har ingen lust att köra in i nått igen. Blev dyrt när jag hittade den fina lyktstolpen i höstas.
Polisen: Hehe. Jo, men de hade ju kunnat gått ännu värre. Jag hade ju kunnat tage kortet av dig då..
Jag: Jo..
Polisen: Kliv ur bilen nu.

Jag kliver ur bilen och han går å kollar in i bilen. Sen säger han åt mig att sätta mig i högra stolen å han sätter sig bakom ratten.

Polisen: Okej, se och lär nu. Jag kommer bara visa det här en gång.

Sen startar han bilen å kör ut på vägen, vänder en bit bort och kör tillbaka. Han laddar på bra utifrån vägen å när han kommer runt hörnet lägger han upp 142an helt på sidan å fortsätter att hålla den så längs efter hela de öppna området. När han kommer till slutet lägger han upp den åt andra hållet å vänder med ett fint ställ sedan kör han tillbaka till polisbilen. Han sätter sig i bilen och kör därifrån med ett lende och en vinkning big_smile
varför träffar man aldrig sådan poliser
eller hur ? hade vart skitroligt o se en polis köra runt o sladda med min bil haha big_smile

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

174 Inlägg
5 mars 2009
#1024
blacklin3 skrev:
För fem år sedan åkte jag dit med min moppe när jag gick med den. jag fick olovlig körning, vårdslöshet i trafik, oregistrerat fordon så  var de nått mer. hur fan kan man få detta när man går med mopeden?yikestongue jag drog de till rättegång men förlorade naturligt vis. polisen sa att dom hade haft span på mig i 2 månader dom kunde inte stoppa mig när ja körde så dom tog mig när jag stog stilla.
så sa dom att dom hade film när jag körde på bakhjulet upp till buss stationen dit jag hade gått. så jag frågade dem om dom kunde visa filmen men den hade dom inte med sig:S fick 900 spänn i böter å lämpet indraget i 2 månader!
och vad är det roliga med denna historia då? roll

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
5 mars 2009
#1025
Gnällde om massa saker. Men fick åka och lovade att åka direkt hem. Vilket jag inte gjorde smile

Men bäst va ju när han och hon sa till mig att.

Tvätta bilen  ?!

//David

655 Inlägg
5 mars 2009
#1026
Han öppnade motorhuven, och såg massa kablar ( Ljudkablar) och fråga om detta var trim hahha, Han frågade även vart ja hade gjort av bakre ljuddämparen, och ja sa till han att den sitter där, så då fick man reg besiktning för att man bland annat hade japsdämpare ^^ haha sjuka ..


379 Inlägg
6 mars 2009
#1027
Fireball skrev:
Följande är en legend på bygden som mina äldre kompisar påstår är helt sann. Jag känner inte personen i fråga och kallar honom helt enkelt för A.

A kör för fort (har även hört att han var onykter) en kväll och polisen stoppar honom. Snabbt som attan hoppar A över till passagerarsätet.
Polisen sliter upp förardörren och ryter:
"Vem var det som körde?"
A svarar:
"Kalle Kula"
Polisen:
"Var är han då?"
A:
"Han rullade ut när du öppnade dörren..."

A åkte dit. Rejält.
HAHAHAAHAH!!!!!! EY WTF KALLE KULA VAR E HAN HAN RULLADE UT  LOOL

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 mars 2009
#1028
emijl skrev:
( Han hade inte bytat glödlampa )

hahaha, sluta med böter för olovligkörning!tongue
Böter för våldtäkt på svenska språket! roll

Man kan inte få olovlig körning för trasig baklykta/lampa har själv fått den bötern och det
står "otillräcklig belysning, vänster bak" 800kr...olovlig körning är något helt annat....


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
6 mars 2009
#1029
de sa så till en gång:P
tjenare! post bil?
är bilen din?
nej, jag äger inte den.
inte? är bilen stulen?
nej.
okej? vems är den då?
de är min pappas..


Märkestekniker
289 Inlägg
6 mars 2009
#1030
ja måste nog lägga in ett inlägg ja åxå,ha en polare som va ute med 240 epan i sommras,och dom hade parkerat på mc donalds när polisen kom fram och fr¨åga om dom fick provköra,men dom sa att inen hade nyckel till bilen,men ia efter en massa tjafs så ska polisen ta den på trailer till polisstationen. och då fråga polaren om han få ta med dvd skärm och spelare hem. men enligt polisen så kunde de sitta en varvtals begränsare i cd skivan!?! då fick vi oss ett skratt åsså fick dom ta skivan ^ hah


1 062 Inlägg
6 mars 2009
#1031
den bästa kommerntaren jag fått från polisen är:

VI KÖRDE I 140 Å KOM INTE IKAPP DIG!!!!!!!!!!!!!!! skrek han

det var nästan värt 3600 spänn i böter bara att få höra det xD

mvh

Team Björkeryd

dARKiE
5 031 Inlägg
6 mars 2009
#1032
wildboy_87_ skrev:
den bästa kommerntaren jag fått från polisen är:

VI KÖRDE I 140 Å KOM INTE IKAPP DIG!!!!!!!!!!!!!!! skrek han

det var nästan värt 3600 spänn i böter bara att få höra det xD

mvh
och ändå fick du böter rollcoollol

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 062 Inlägg
6 mars 2009
#1033
jo hade inte det kommit ett fartgupp som jag var tvungen att stanna för så hade jag ju inte fått någe böter sad

lite jobbigt att köra över fartgupp i över 100 med 945an när man kapat 3 varv på fjädrarna xD så det e 1ans vxl som gäller över ^^

Team Björkeryd

VD
643 Inlägg
6 mars 2009
#1034
Efter en fyllerunda på stan så hade jag och min bror fixat skjuts hem med en kompis.. Hon praktiserade på polisen och en patrullbil kände igen hennes bil.. Dom på med disco lamperna.. fram till rutan kom konstapeln som för övrigt var en polare till oss alla.. brorsan hade däckat full som en gris..
Polisen sliter upp bakdörren där han satt med ficklampan lysandes i huvet på han och blå ljusen snurrar för fullt och skriker: DU ÄR ARESTERAD FÖR FYLLERI!!! Brorsan öpnar ett öga och säger: Vafan skut dig själv.. (paus i 2sekunder) Stäng dörren för fan det blir ju kallt..


Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
6 mars 2009
#1035
Lidborn skrev:
Efter en fyllerunda på stan så hade jag och min bror fixat skjuts hem med en kompis.. Hon praktiserade på polisen och en patrullbil kände igen hennes bil.. Dom på med disco lamperna.. fram till rutan kom konstapeln som för övrigt var en polare till oss alla.. brorsan hade däckat full som en gris..
Polisen sliter upp bakdörren där han satt med ficklampan lysandes i huvet på han och blå ljusen snurrar för fullt och skriker: DU ÄR ARESTERAD FÖR FYLLERI!!! Brorsan öpnar ett öga och säger: Vafan skut dig själv.. (paus i 2sekunder) Stäng dörren för fan det blir ju kallt..
HAHAH!

Audis in Scandinavia Crew

205 Inlägg
6 mars 2009
#1036
Har en polare som veckopendlade 40mil.

Blir av med körkortet efter 10mils åkande. Då han kört 120 på 70väg.
Så han blir ju pissle och vill bara hem, så han fortsätter i 140 på 90vägen..

10mil senare blir han stannad igen.
P: Jaaaaa du, det var inga glada miner här, körkortet tack!
A: Då får du köra 10mil norrut och hämta det hos din kollega, han hade det sist.
P: ??????

Haha inte rolig kommentar så. Men jävligt kul att han blev av med det 2ggr och polisen vart helt förvånad..

Ugglan-racing
362 Inlägg
6 mars 2009
#1037
ErikJohansson skrev:
blacklin3 skrev:
För fem år sedan åkte jag dit med min moppe när jag gick med den. jag fick olovlig körning, vårdslöshet i trafik, oregistrerat fordon så  var de nått mer. hur fan kan man få detta när man går med mopeden?yikestongue jag drog de till rättegång men förlorade naturligt vis. polisen sa att dom hade haft span på mig i 2 månader dom kunde inte stoppa mig när ja körde så dom tog mig när jag stog stilla.
så sa dom att dom hade film när jag körde på bakhjulet upp till buss stationen dit jag hade gått. så jag frågade dem om dom kunde visa filmen men den hade dom inte med sig:S fick 900 spänn i böter å lämpet indraget i 2 månader!
och vad är det roliga med denna historia då? roll
Åka fasst för vårdslös het i trafik när man går??

How does dust taste sucker??

Random Hero
4 047 Inlägg
6 mars 2009
#1038
blacklin3 skrev:
ErikJohansson skrev:
blacklin3 skrev:
För fem år sedan åkte jag dit med min moppe när jag gick med den. jag fick olovlig körning, vårdslöshet i trafik, oregistrerat fordon så  var de nått mer. hur fan kan man få detta när man går med mopeden?yikestongue jag drog de till rättegång men förlorade naturligt vis. polisen sa att dom hade haft span på mig i 2 månader dom kunde inte stoppa mig när ja körde så dom tog mig när jag stog stilla.
så sa dom att dom hade film när jag körde på bakhjulet upp till buss stationen dit jag hade gått. så jag frågade dem om dom kunde visa filmen men den hade dom inte med sig:S fick 900 spänn i böter å lämpet indraget i 2 månader!
och vad är det roliga med denna historia då? roll
Åka fasst för vårdslös het i trafik när man går??
det är olagligt o föra fram en trimmad moped på vägar ? även om du går med den lr sitter på den, så de e inte så konstigt att du åkte fast ?

Dog food lid. Backwards

Ugglan-racing
362 Inlägg
6 mars 2009
#1039
DusanMandick skrev:
blacklin3 skrev:
ErikJohansson skrev:

och vad är det roliga med denna historia då? roll
Åka fasst för vårdslös het i trafik när man går??
det är olagligt o föra fram en trimmad moped på vägar ? även om du går med den lr sitter på den, så de e inte så konstigt att du åkte fast ?
Nej du får gå med mopeden.. jag åkte dit för att dom "sa" att dom hade en film på mig när ja körde på bakhjulet upp till stationen, men filmen hade dom inte med sig!

How does dust taste sucker??

Dalarna
156 Inlägg
6 mars 2009
#1040
Jag har ingen värsting historia men... Jag körde moppe... jag körde på fel sida av en refug mot trafiken utan lyse och hjälmen halft på huvudet, så klart möter jag polisen... Jag får blåsa osv, men fick inge böter eller något. Men dom undrade vad jag hut mkt gett för moppen och sa att den va fin xD Hade kunnat blivit endel böter å skit.

Dalarna


Sök